mfb Skrevet 1. februar 2023 Skrevet 1. februar 2023 Har kjøpt en taklampe som jeg forsøker å koble, men får det ikke til. På koblinsskjema står det L, L1, Jording, og N Kabelen i taket har blå og brun ledning. Hva skal hvor?
Sjørøver Skrevet 1. februar 2023 Skrevet 1. februar 2023 Om du må ett offentlig forum for å finne løsningen til dette, så bør du virkelig la fagfolk ta seg av det. 1 1
barfoo Skrevet 1. februar 2023 Skrevet 1. februar 2023 Ring elektriker. Ut fra tegningen er det ikke opplagt. Og når du ikke har fagkunnskapen til å løse det så kan du heller ikke koble det på trygg måte. 1 1
Snøfte Skrevet 1. februar 2023 Skrevet 1. februar 2023 Brun skal normalt på "L" og blå skal til "N". "L1" trøbler hodet mitt litt, har denne lampen 2 funksjoner? to forskjellige lysbilder kanskje? Se nøye på ledningen i taket. Hvis det er en blank uisolert ledning i tillegg så er denne jord. 1
mfb Skrevet 1. februar 2023 Forfatter Skrevet 1. februar 2023 Takk for svar snøfte. Lampen har 12 lyspærer. Om jeg kobler brun på "L" lyser 1-6 av de, og ved å koble på "L1" lyser de andre 7-12. Det får meg til å tro at jeg kanskje må bruke Wago og splitte opp brun ledning i 2 slik at den går både i L og L1? 1
trikola Skrevet 1. februar 2023 Skrevet 1. februar 2023 4 hours ago, mfb said: Det får meg til å tro at jeg kanskje må bruke Wago og splitte opp brun ledning i 2 slik at den går både i L og L1? Du trenger bare en 3-4 cm ledningsstump som du forbinder L og L1 med. Så kobler du brun ledning i tillegg til L1 eller L. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå