Gå til innhold

Bilferie 2023


Anbefalte innlegg

Har vært på danmarksferie. Tittet på klitten og leid kåk i køben. Har vært i London og tittet på kronjuvelene, bodd på hotell og spist ordentlig fish and chips. Nå sist var vi i Tyrkia og testet ut charter. Ungene har digget allt. Denne sommeren er jeg ikke klar for ny charter. Helt ærlig synes jeg opplegget er dønn kjedelig og jeg fikser ikke varmen, men ungene koste seg og det var en ny opplevelse for dem. Jeg tenker at vi skal teste bilferie i år. En eller to uker. Vi har telt og er ikke kresne så mulighetene for overnatting er mange. Telt, motell eller hotell.. Hvor skal vi dra? Tyskland, Sveits, Kroatia? Vi voksne er jo ikke så viktig, men ungene er 17,16 og 6.De må få noe ut av det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Femtekolonne skrev (47 minutter siden):

Har vært på danmarksferie. Tittet på klitten og leid kåk i køben. Har vært i London og tittet på kronjuvelene, bodd på hotell og spist ordentlig fish and chips. Nå sist var vi i Tyrkia og testet ut charter. Ungene har digget allt. Denne sommeren er jeg ikke klar for ny charter. Helt ærlig synes jeg opplegget er dønn kjedelig og jeg fikser ikke varmen, men ungene koste seg og det var en ny opplevelse for dem. Jeg tenker at vi skal teste bilferie i år. En eller to uker. Vi har telt og er ikke kresne så mulighetene for overnatting er mange. Telt, motell eller hotell.. Hvor skal vi dra? Tyskland, Sveits, Kroatia? Vi voksne er jo ikke så viktig, men ungene er 17,16 og 6.De må få noe ut av det. 

Ruten jeg og min eks tok for en 20 aar siden, var veldig spennende. Den gikk sik:

Kjoerte til sydsverige, Skaane og tok fergen over til, Szczecin i polen, kjoerte ned til Warszava, var der i tre dager, saa til Praha, var der i tre dager, saa over oesterrike, ned  brennerpasset, til norditalia, overnattet en natt, saa tre dager i en liten italiensk by paa rivieraen, som jeg ikke husker navnet paa. En liten kystby utenfor Barcelona, neste, gjennom Frankrike, Antwerpen, Amsterdam, tyskland, Koepenhavn, saa  hjem igjen.

Haaper denne ruten, kan vaere til hjelp i planleggingen.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Karltorbj said:

Ruten jeg og min eks tok for en 20 aar siden, var veldig spennende. Den gikk sik:

Kjoerte til sydsverige, Skaane og tok fergen over til, Szczecin i polen, kjoerte ned til Warszava, var der i tre dager, saa til Praha, var der i tre dager, saa over oesterrike, ned  brennerpasset, til norditalia, overnattet en natt, saa tre dager i en liten italiensk by paa rivieraen, som jeg ikke husker navnet paa. En liten kystby utenfor Barcelona, neste, gjennom Frankrike, Antwerpen, Amsterdam, tyskland, Koepenhavn, saa  hjem igjen.

Haaper denne ruten, kan vaere til hjelp i planleggingen.

Takk for svar. Skal sjekke det ut. Blir nok litt langt for 14 dager, men man må jo ikke allt på en ferie.

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (23 minutter siden):

Takk for svar. Skal sjekke det ut. Blir nok litt langt for 14 dager, men man må jo ikke allt på en ferie.

Maa nok korte den ned litt da. 

Warszava, Praha Berlin, Antwerpen, manchester, fergen hjem? To dager i hver by, kanskje?

Det gaar i storbyer her, tenker paa alderen til reisekameratene dine.

Naar vi reiste, var det hotell og bensinutgifter, som kostet.

Heldigvis, har dere internett i dag, saa det er mye enklere aa faa et bra hotellrom til en billig pris naa, enn da.

Lykke til.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (20 minutter siden):

Det og eventyrslottet du linket til. 

Det er 3 slott i nærheten av hverandre der. Anbefaler alle sammen. Du MÅ bestille biletter på forhånd. Du kan også betale folk for å kjøpe bilettene på morgenen, det gjorde vi. Er sinnsyke køer og du må bestille lenge før på nett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...