Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Til dere som har hytte...


Anbefalte innlegg

Vil dere si at det var verdt kjøpet?

 

Skjønner kanskje at spørsmålet er litt rart, men jeg sitter og drømmer litt om å en gang eie egen hytte men vet samtidig at man får leid ganske bra hytter til nokså ok pris og prøver å veie det ene opp mot det andre.

 

Hvis man ikke planlegger å være der mer enn et par uker av gangen vil jeg vel tro leie kanskje er best? Men samtidig så får man det aldri helt som man vil hvis man ikke eier hytta selv mtp inventar, brukområdet osv.

 

Hva er deres tanker?

Endret av Deechon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk paa alt du slipper, hvis du velger aa leie.

Da kan du ha ferie, naar du er paa hytta,. Ikke tenke paa alt som skulle ha vaert gjort, i forhold til vedlikehold.

Da slipper du aa reise til hytta, en tirsdagskveld, for aa maake taket, eller klargjoer for storm.

Da kan du veksle. Fjellet, ved fjorden, osv. liker du en plass ekstra godt,kan du vaere tidlig ute, med bestilling, eller faa en mangeaarig avtale, med utleier om noen uker i aaret.

Er ikke noen oekonom, men tenker at hvis du setter leien, for tre uker og paasken opp i mot kjoep, saa kommer du veldig godt ut av det, men du mister jo invisteringsmuligheten da, hvis tror paa gode tider fremover. 

Lenke til kommentar

Hytte er for folk som bor i små leiligheter og som bruker hytten ofte.

Har du enebolig så er det bedre at du kjøper en form for måte å campe for de få gangene du har tid til å gjøre noe annet. 

Jeg har hatt lyst på hytte i mange år, men aldri noe jeg vil ha råd til, så jeg drar på tur med bilen, og ligger baki. 

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (5 timer siden):

Tenk paa alt du slipper, hvis du velger aa leie.

Da kan du ha ferie, naar du er paa hytta,. Ikke tenke paa alt som skulle ha vaert gjort, i forhold til vedlikehold.

Da slipper du aa reise til hytta, en tirsdagskveld, for aa maake taket, eller klargjoer for storm.

Da kan du veksle. Fjellet, ved fjorden, osv. liker du en plass ekstra godt,kan du vaere tidlig ute, med bestilling, eller faa en mangeaarig avtale, med utleier om noen uker i aaret.

Er ikke noen oekonom, men tenker at hvis du setter leien, for tre uker og paasken opp i mot kjoep, saa kommer du veldig godt ut av det, men du mister jo invisteringsmuligheten da, hvis tror paa gode tider fremover. 

Helt riktig det du skriver.

Det eneste som det å leie er utfordrende er hvis man ønsker å leie i press tidene som ferier osv som alle har, da stiger prisene, og man må være ekstrem tidlig ute for å få de.

Men støtter det om campingvogn. Man må ikke ha FRP uniform som noen kaller det, men er enkel å flytte hvis man vil endre stedet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...