Gå til innhold

overføre trådløst til tv bilder fra pc eller mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
47 minutes ago, stamkunde said:

takk. Også så jeg noe som er androids versjon, ser power selger det, kanskje det også vil fungere bra. Selger med fjernkontroll. 

fungerer denne også? og andre muligheter?

Funker den men personlig liker jeg bedre siste versjon av chromecast bedre, er mindre og har innebygd googletv

https://www.power.no/tv-og-lyd/avspillere/streaming/google-chromecast-med-google-4k/p-1445191/

evt hvis man har iPhone så kan man og vurdere appletv

Lenke til kommentar
36 minutes ago, onkel_jon said:

Funker den men personlig liker jeg bedre siste versjon av chromecast bedre, er mindre og har innebygd googletv

https://www.power.no/tv-og-lyd/avspillere/streaming/google-chromecast-med-google-4k/p-1445191/

evt hvis man har iPhone så kan man og vurdere appletv

Chromecast (med Google TV) fungerer utmerket med Apple enheter. Selv gikk jeg fra Apple TV (HD) til Chromecast med Google TV 4K, i stedet for å oppgradere til AppleTV 4K. Eneste negative så langt er bruk av AppleTV+. Man må "kjøpe/aktivere" film/serie i AppleTV+ appen på mobilen for så å kunne se på med Chromecasten.

Lenke til kommentar
covah skrev (12 minutter siden):

Dersom du har en nyere TV eller nyere TV-dekoder, så har du kanskje Chromecast støtte innebygd allerede? Da trenger du ikke å kjøpe noe ekstra.

Det er samsung, vet ikke alder på tv, men det er flatskjerm. Hvilket år startet innebygd chromecast? hvis jeg slipper å kjøpe det så er det jo gull. 🤩

Lenke til kommentar

Når du skal caste må du bruke en app som støtter casting.  Feks. Youtube appen.  Ikonet ser ut som en firkant med bølger opp fra nedre venstre hjørne. Når du klikker på dette ikonet får du fram en liste over enheter du kan caste til. Dersom TV-en din støtter casting, vises den på lista her (TV-en må være på, og både TV-en og telefonen må være på samme wifi).

Sånn ser ikonet ut:

1200px-Chromecast_cast_button_icon.svg.png (1200×1200) (wikimedia.org)

Lenke til kommentar
On 12/28/2022 at 1:34 AM, stamkunde said:

Det er samsung, vet ikke alder på tv, men det er flatskjerm. Hvilket år startet innebygd chromecast? hvis jeg slipper å kjøpe det så er det jo gull. 🤩

Nyere TV'r har gjerne innebygget casting-funksjonalitet, ikke nødvendigvis Chromecast som er en av flere leverandører. Hvis du ikke har innbygget casting, vil Chromecast være et rimelig og bra alternativ. Chromecast støttes også av det meste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...