Gå til innhold

CD Projekt RED er klar over tekniske problemer for The Witcher 3 på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes det er bemerkelsesverdig at de klarer å rote dette til. Her burde de virkelig vært sikre før de lanserte oppdateringen. 

Har selv prøvd den nye oppdateringen og opplever at spillet krasjer ganske mye. Det er også klare problemer med ytelse. Raytracing er svært heftig å kjøre så forstår tildels problemet men kan se for meg at de kan gjøre det noe mer optimalisert.. Hørt om folk med 4090 som sliter. 

Lenke til kommentar
57 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Synes det er bemerkelsesverdig at de klarer å rote dette til. Her burde de virkelig vært sikre før de lanserte oppdateringen. 

Har selv prøvd den nye oppdateringen og opplever at spillet krasjer ganske mye. Det er også klare problemer med ytelse. Raytracing er svært heftig å kjøre så forstår tildels problemet men kan se for meg at de kan gjøre det noe mer optimalisert.. Hørt om folk med 4090 som sliter. 

Jeg kan kjøre Cyberpunk på max med ray tracing og få rundt 80fps stabilt. Mens i wicher 3 kommer jeg ikke over rundt 40 med ray tracing 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
57 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Synes det er bemerkelsesverdig at de klarer å rote dette til. Her burde de virkelig vært sikre før de lanserte oppdateringen. 

Har selv prøvd den nye oppdateringen og opplever at spillet krasjer ganske mye. Det er også klare problemer med ytelse. Raytracing er svært heftig å kjøre så forstår tildels problemet men kan se for meg at de kan gjøre det noe mer optimalisert.. Hørt om folk med 4090 som sliter. 

Jeg kan kjøre Cyberpunk på max med ray tracing og få rundt 80fps stabilt. Mens i wicher 3 kommer jeg ikke over rundt 40 med ray tracing 

Å det syntes du er rart basert på hvordan spillene ser ut? Det er mer enn bare grafikk som påvirker hvordan et spill yter. To grafikkmotorer som for eksempel skal vise en kube kan ende opp å gjøre det med veldig forskjellig bilder per sekund ut til skjermen.
Lenke til kommentar
5 hours ago, alike said:

Å det syntes du er rart basert på hvordan spillene ser ut? Det er mer enn bare grafikk som påvirker hvordan et spill yter. To grafikkmotorer som for eksempel skal vise en kube kan ende opp å gjøre det med veldig forskjellig bilder per sekund ut til skjermen.

Ja, jeg syns det er rart at et spill som er 7 år gammal og kjørte knirkefritt med alt på max med et mye dårligere oppsett enn jeg har nå, skal kjøre så dårlig bare pga ray tracing. Da ray tracing er det eneste som ser ut til å ha noe å si for fps for meg. Ikke noe annet jeg forandrer har utslag på fps.

Så det virker som et veldig dårlig implementert ray tracing system. Som er rart da ray tracing på ingen måte har like stor fps effekt i Cyberpunk. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Jeg har også møtt på alle disse problemene. Har 3070 kort, det smelter med alt på max. Men herre gud hvor pent det ser ut da. Fulgte en guide jeg fant på nett og skrudde ned til det de anbefalte. Får ikke opp fps tellinga lenger i steam versjone av w3, men nå går det i alle fall mykt, så vil tro det når 60 fps. Ser fremdeles mye bedre ut enn orginalen 😊

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (6 timer siden):

Ja, jeg syns det er rart at et spill som er 7 år gammal og kjørte knirkefritt med alt på max med et mye dårligere oppsett enn jeg har nå, skal kjøre så dårlig bare pga ray tracing. Da ray tracing er det eneste som ser ut til å ha noe å si for fps for meg. Ikke noe annet jeg forandrer har utslag på fps.

Så det virker som et veldig dårlig implementert ray tracing system. Som er rart da ray tracing på ingen måte har like stor fps effekt i Cyberpunk. 

Jeg sier ikke at Witcher 3 Remastered ikke har problemer på PC, men det er nok en del tyngre å ray-trace store åpne landskap med mye vegetasjon enn en by setting. CP2077 er nok uansett bedre optimalisert mot RT enn Witcher 3.

Fra det jeg har sett av bilder og YT videoer syns jeg RT gjør en del i dette spillet, spesielt i sump området, bare nydelig med GI RT og RT refleksjoner på den rette tiden av døgnet.

Lenke til kommentar
1 hour ago, MistaPi said:

Jeg sier ikke at Witcher 3 Remastered ikke har problemer på PC, men det er nok en del tyngre å ray-trace store åpne landskap med mye vegetasjon enn en by setting. CP2077 er nok uansett bedre optimalisert mot RT enn Witcher 3.

Fra det jeg har sett av bilder og YT videoer syns jeg RT gjør en del i dette spillet, spesielt i sump området, bare nydelig med GI RT og RT refleksjoner på den rette tiden av døgnet.

Det har du nok helt rett i, og Wicher 3 uten noe Ray tracing og nye texturer er et finere spill å se på en Cyberpunk uansett hva slags grafikk du setter på.

Lenke til kommentar

Jeg fikk firkanta gress overalt...ser helt jævlig ut. Men spillet funker fortsatt..gjorde ferdig den nye questen og lagde det nye muskel-armorsettet fra TV serien(med pengecheats). Får også 2 armor/våpensett til for å "linke" gog kontoen sin. Men de er ganske useless ift witcher armorsettene man allerede har.

Konsollen kan man bare reaktivere i config.ini fila igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...