Gå til innhold

NRK legger ned Sportsrevyen på grunn av dårlig økonomi


Anbefalte innlegg

Så da har altså NRK besluttet å legge ned Sportsrevyen på NRK1. Begrunnelse : Strammere økonomiske rammer 

https://www.nrk.no/kultur/nrk-legg-ned-sportsrevyen-1.16200992

Jeg kommer ikke til å savne programmet, men finner det merkelig at de har dårlig økonomi når de flår alle nordmenn som betaler skatt hvert eneste år.

Dårlig økonomisk styring?

Endret av Sidekick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en av flere deler som kuttes i NRK, og det er egentlig ganske forstårlig i 2022.

Vi lever i en verden med direktesendt sport på TV og stream, så det blir litt vel gammeldags med Sportsrevyen. Lett å sakse inn det nødvendige inn i nyhetene. Det har mistet sin relevans kan du si. Ikke like viktig nå som før. 

Lenke til kommentar

Fornuftig prioritering av Nrk. Programmet har mistet sin funksjon siden folk ser det de ønsker live på den respektive kanalen som sender det og trenger ikke en oppsummering 1 gang i uka. Lenge siden utvalget var kun Nrk og vi trengte programmet for å få noen bilder av sporten vår. Kan faktisk ikke huske siste gang jeg så det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (37 minutter siden):

Så da har altså NRK besluttet å legge ned Sportsrevyen på NRK1. Begrunnelse : Strammere økonomiske rammer 

https://www.nrk.no/kultur/nrk-legg-ned-sportsrevyen-1.16200992

Jeg kommer ikke til å savne programmet, men finner det merkelig at de har dårlig økonomi når de flår alle nordmenn som betaler skatt hvert eneste år.

Dårlig økonomisk styring?

Kostnadane der kan vel gå opp som for så mange andre? Om ikkje budsjettet går tilsvarande opp så må dei kutte.

Lenke til kommentar

Helt riktig avgjørelse dette, Sportsrevyen har utspilt sin rolle i dag.

Sidekick skrev (4 minutter siden):

Kan ikke se for meg at det er så trangt økonomisk, de tjente inn over 6 milliarder kroner i 2021.

Støre-regjeringen har gitt NRK mindre penger i årets statsbudsjett, og krever at NRK effektiviserer driften mer. Økningen i NRK-budsjettet er bare på 1.4%, som er lavere enn forventet lønns- og prisvekst, og lavere enn den generelle mediestøtten blir økt med. Derfor må de stramme inn, og de skal også kutte en del årsverk.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (4 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/nrk-har-for-forste-gang-over-seks-milliarder-i-inntekter/s/12-95-3424273310

Kan ikke se for meg at det er så trangt økonomisk, de tjente inn over 6 milliarder kroner i 2021.

Har du god nok innsikt i økonomien til NRK til å vurdere det? Las du forresten artikkelen du lenker til og kva NRK uttalte den gang?

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig ingen vits å ha slike programmer, alle ser ting live eller på nettaviser uansett nå. Disse lange oppsummerings-programmene med gjester i studio er litt meningsløse nyhetsmessig. Under OL og VM har de jo alltid OL/VM-studio på kveldene som oppsummerer alt for hver dag uansett (med gjester).

Det er vel mere slike "alt var bedre føøøøøør" nostalgikere som tviholder på slike gamle programmer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Bytex skrev (3 minutter siden):

Er egentlig ingen vits å ha slike programmer, alle ser ting live eller på nettaviser uansett nå. Disse lange oppsummerings-programmene med gjester i studio er litt meningsløse nyhetsmessig. Under OL og VM har de jo alltid OL/VM-studio på kveldene som oppsummerer alt for hver dag uansett (med gjester).

Det er vel mere slike "alt var bedre føøøøøør" nostalgikere som tviholder på slike gamle programmer.

Der er jeg uenig med deg, jeg setter stor pris på sånne programmer, for det er vanskelig å få med seg alt som skjer direkte spesielt i helgene. Elsker Match of the Day på BBC for eksempel, eller TV2s Fotballkveld Europa. Er fint med gjester som kan gi ulike perspektiver og en "debrief" på det sportslige, og gi en tilstedeværelse til alt som skjer rundt. Men det funker best når det er mer spissa opp mot én idrett eller ett mesterskap, som OL eller fotball-VM. Sportsrevyen tar for seg et bredt spekter av mange ulike idretter som har skjedd den siste uka og da blir det for generelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Zeph said:

Har du god nok innsikt i økonomien til NRK til å vurdere det? Las du forresten artikkelen du lenker til og kva NRK uttalte den gang?

Jeg skal ikke påberope meg noe, men når statlig tv tjener over 6 milliarder kroner i året så er det ikke noe synd på dem. At de ikke har blitt kompensert lønnsvekst og prisvekst bryr meg midt i. De har uansett et enormt budsjett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
On 11/30/2022 at 4:13 PM, Sidekick said:

Jeg skal ikke påberope meg noe, men når statlig tv tjener over 6 milliarder kroner i året så er det ikke noe synd på dem. At de ikke har blitt kompensert lønnsvekst og prisvekst bryr meg midt i. De har uansett et enormt budsjett.

Her var det noen som hadde bestemt seg og virkelig ikke liker NRK! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...