Gå til innhold

«Remaken» av The Witcher får en åpen verden – blir et helt nytt spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Rogshit said:
16 hours ago, Gunfreak said:

Hadde bare håpet på en forbedring av originalen og beholdt den mer linære "old school bioware" stilen. Blir sikkert et ok spill, men å kalle det en remake er vel feil.

Å kalle det en remake er vel helt riktig? Å kalle det remaster derimot, hadde vært feil

Å lage et helt nytt spill,(med helt annet type gameplay)antageligvis løst basert på historien til et spill er ikke en remake, det er et nyt spill. Som har tatt inspirasjon fra et annet spill.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om så mange har spilt Witcher 1, men det var ingen bevegelsesfrihet der som i 3. Man gikk langs forhåndsbestemte stier, litt som resident evil. 

Kunne ikke bare hoppe på roach og ri avgårde hvor som helst. Spillet var også nesten helt mus styrt, og fightingen var som et rytmespill, klikke i riktig timing når muspekeren endret seg for å gjøre komboene sine. Hitboxene var også helt fraværende, så det var omtrent flaks om sverdet traff selv om det gikk gjennom fienden. Mye mere "terning" random basert som Baldur's Gate og de spillene.

Det samme systemet hadde Witcher 2, der man gikk rundt i små områder og hadde loadeskjermer ofte, men fightinga var mere reaksjonsbasert og ikke så helautomatisk som i 1. Det var også MANGE flere skills å oppgradere i skilltreet, dette trimma de kraftig ned utover serien også. 

Så jeg tror nå trøkker de bare alle questene til W1 inn i en helt ny 3d-engine som minner mere om W3, kanskje gjenskaper skill-systemet, det blir ikke det samme som det første.

Jeg spilte både W1 og W2 i fjor før jeg satte i gang på W3 igjen, så jeg skulle få hele serie-opplevelsen, så dette går på faktisk gameplay, ikke bare rosa nostalgibriller :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Bytex skrev (9 minutter siden):

Vet ikke om så mange har spilt Witcher 1, men det var ingen bevegelsesfrihet der som i 3. Man gikk langs forhåndsbestemte stier, litt som resident evil. 

Kunne ikke bare hoppe på roach og ri avgårde hvor som helst. Spillet var også nesten helt mus styrt, og fightingen var som et rytmespill, klikke i riktig timing når muspekeren endret seg for å gjøre komboene sine. Hitboxene var også helt fraværende, så det var omtrent flaks om sverdet traff selv om det gikk gjennom fienden. Mye mere "terning" random basert som Baldur's Gate og de spillene.

Det samme systemet hadde Witcher 2, der man gikk rundt i små områder og hadde loadeskjermer ofte, men fightinga var mere reaksjonsbasert og ikke så helautomatisk som i 1. Det var også MANGE flere skills å oppgradere i skilltreet, dette trimma de kraftig ned utover serien også. 

Så jeg tror nå trøkker de bare alle questene til W1 inn i en helt ny 3d-engine som minner mere om W3, kanskje gjenskaper skill-systemet, det blir ikke det samme som det første.

Jeg tror de kommer til å endre en del på historien også, forlenge spillet og legge til flere side-quests. Det som blir resultatet er nok fortsatt  gjenkjenbart for de som har spilt 1eren(selve hovedhistorien blir nok i større trekk lik, men det vil være lite ellers).

Jeg gleder meg. De kan godt endre på en god del ting for meg. Jeg likte spillet da det først kom ut men det er veldig utdatert.

Lenke til kommentar

Ja det var unektelig litt slitsomt å spille i 2021 kan man si..men historien og karakterene dro meg gjennom spillet uansett om mekanikkene og grafikken var litt ancient. Og jeg kunne finne "best skill builds" på nettet så slapp å tenke på 100 forskjellige skill kombinasjoner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Diskuterer de The Witcher eller andre spel no? Om utviklaren kallar det ein Remake, kvifor kalle det noko anna? The Witcher Remake blir neppe laust basert på eller med mild inspirasjon av originalen. Med ny motor og gameplay blir det sjølvsagt mykje nytt, men det er nærliggande å tru at historia blir mykje lik. Skulle dei laga eit heilt nytt spel med ei anna historie så hadde dei ikkje kalla det The Witcher Remake.

Når dei ikkje deler fleire detaljar så blir det meste synsing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 1.12.2022 den 9.45):

Mild inspirasjon fra et annet spill er ikke en remake.

Om noen lager et Jrpg av doom 1, er det ikke en remake av doom 1, det er et jprg inspirert av doom 1.

 

Historien er spillet.

De forteller samme historie i oppdatert format.

Derav remake. Dette er ikke noe å diskutere en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Felvinter said:

Historien er spillet.

De forteller samme historie i oppdatert format.

Derav remake. Dette er ikke noe å diskutere en gang. 

En film er historie, et spill er historie plus gameplay. 

CDPR skal altså gjøre et 15 til 20 timer semi lineært rollespill om til 50-150 timers open world spill. Det er ikke en remake det er et nytt spill, det vil mest sannsynlig ligne mer på et remake av Witcher 3, med noe historie fra Witcher 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

En film er historie, et spill er historie plus gameplay. 

CDPR skal altså gjøre et 15 til 20 timer semi lineært rollespill om til 50-150 timers open world spill. Det er ikke en remake det er et nytt spill, det vil mest sannsynlig ligne mer på et remake av Witcher 3, med noe historie fra Witcher 1.

Har dei sagt noko om korleis spelet blir og tidsbruk eller tippar du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...