Gå til innhold

Pakke fra utlandet - Express Postal?


Anbefalte innlegg

Hei.
For 6-9 mnd siden kjøpte jeg pakker fra USA. (Har 2-3 pakker som kommer før 1. kvartal 2023)
Har nå fått en mail fra Express Postal om at pakken er forsinket og jeg må betale penger i NOK for å få utlevert pakken. Tingen er at jeg aldri opplevd dette før når jeg har bestilt varer fra utlandet.  Summen passer heller ikke inn. Har alltid betalt toll på utleveringsstedet før.
Linken ser litt sketchy ut og nettleseren advarer. Tingen er vel om dette er legit fra en av bestillingene mine eller om det er scam mail?


(Flytt gjerne tråden til rett plass om det står på det :))

Endret av Squares
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Squares skrev (6 minutter siden):

Alt er bestilt fra Walmart. Sporingsnummer jeg fikk fra walmart passer ikke med nr fra Express Postal. Emailen er et @ never.com som er ganske aktivt spam mønster om noe. Har sendt mail til Walmart nå og håper de kan grave litt for meg.    

Det er tvil pga det ser proft ut og. Det er evt den beste scam mailen jeg har sett. 

Ah, ok, Walmart sender vel ikke direkte til Norge? Da har du vel brukt Jetcarrier,myus el liknende, så da er det de som tar seg av all import osv

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg får også slike mailer 2-3 ganger i uka, har ikke bestilt noe, så jeg vet jeg ikke venter

noen pakke. Har ikke klikket på noen av linkene deres, men prøvde og "klippe" ut sporingsnummer

og limte det inn på hjemmesiden til EXPRESS POSTAL. uten at det ble funnet noe.

Så dette er nok svindelforsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...