Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Blandebatteri i dusjen lekker. Finne modell, og muligens fikse selv.


Anbefalte innlegg

Har et blandebatteri fra Gustavsberg, sannsynligvis fra 2000-2001 som det nå drypper fra. Dette er et dusjhjørne der det dusjes rett på flisene. Det kan ikke være gunstig med konstant fukt på flisene så dette må jeg få ordnet.

Jeg vet ikke riktig terminologi, men det drypper fra "badekar-tuten", ca en dråpe hvert femte sekund.

Stoppekraner er lett tilgjengelig. Og jeg har tatt av dekselet på venstre side i første omgang, her er jeg usikker på hvordan jeg skal gå videre for å demontere. Samtidig så vil jeg justere termostaten slik at stopperen er riktig innstilt på 38 grader.

Ønsker å få litt hjelp til å identifisere modell, og veiledning til hvordan jeg kan få åpnet denne og sett om jeg får stoppet lekkasjen.

Legger ved noen bilder:

PXL_20221119_215942322.jpg

PXL_20221119_212449412.jpg

PXL_20221119_213213162.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thor. skrev (17 timer siden):

Har et blandebatteri fra Gustavsberg, sannsynligvis fra 2000-2001 som det nå drypper fra

Ser at Gustavsberg skriver at de garanterer å ha reservedeler i 10 år etter at produkt går ut av produksjon så ditt blandebatteri er nok over den grensen men ville ikke forundre meg om mye av selve innmaten er den samme. Nærmeste er vel å kikke under https://www.gustavsberg.com/no/produkter/gustavsberg-reservedeler/reservedeler-til-blandebatteri men beste er vel å ta kontakt med Gustavsberg og høre om de kan hjelpe

image.thumb.png.184dd577bed32d53407b2c8b2ec92b8b.png

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Thor. skrev (På 20.11.2022 den 16.57):

Takker. Da forstår jeg hvordan den er festet. Får prøve å skru litt til for å komme lengre inn i innmaten. Håper den er like lett å fikse som kjøkkenkranen der en O-ring var blitt skitten.

Hei! Har samme problem som du hadde med samme batteri. Hvordan endte det? Gjorde du et forsøk med denne delen:  https://www.bauhaus.no/ventiloverstykke-gustavsberg

EK

Endret av Esbenkr
Rettet skrivefeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...