Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"budsjett-xenon" pærer, verdt å prøve?


Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skrur ikke selv, og må ut med en del komponenter for å få byttet xenonpære, så tenker at det godt kan være at svaret avhenger av hvorvidt du bytter pærer selv eller ikke. Jeg kjøper originalt, da en del av kostnaden for min del er arbeidet. Bytter du selv på null komma svisj, burde terskelen for i hvert fall å prøve, være lavere. Jeg vet ikke noe om kvaliteten på kopipærer i forhold til originale, men må si det går lang tid mellom hver gang jeg må bytte pærer.

For å ta et helt annet produkt: Jeg kjøper stort sett alltid billigbatteri. Tankerekken er at dersom jeg ikke vet om de billige er dårligere eller tilnærmet like bra som durac... jeg mener de dyre batteriene, og prisforskjellen er betydelig, vil man lite trolig tape på å bruke de billige, og svært sannsynlig spare på det.

Lenke til kommentar
^fmj skrev (På 19.11.2022 den 14.37):

Denne uken får man også Osram Xenarc Original D2S med 4 års Osram-garanti til omtrent samme pris som det gode tipset om Osram Xenarc Classic D2S pærene i linken over (som ikke har 4 års garanti).

https://www.ekstralys.no/osram-original-line-d2s-xenonpare

Det er kun noen hundrelapper i forskjell fra de billige kina-pærene med ukjent kvalitet noe som er "en dråpe i havet" i kontekst av bilvedlikehold, spesielt hvis man deler det opp på forventet levetid. Så ser ikke helt poenget med å gamble med billigdeler som TS foreslår akkurat i dette tilfellet.

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...