Gå til innhold

Bryte fastpris på strøm i disse dager?


Gjest fd5fc...ddb

Anbefalte innlegg

Gjest fd5fc...ddb

Er det noen her med fastpris på strøm? Hva tenker dere i disse dager når spotprisen har vært på bunnivå? Vil prisen stige igjen utover desember og nyåret?

Selv bor jeg på Østlandet og har fastpris på 135øre frem til april, og er usikker på om jeg skal betale bruddgebyret på 500kr, og heller satse på lav spotpris. Fastpris er jo et veddemål, men kjenner jo det er litt kjedelig å betale 1kr mer for strømmen.

Anonymous poster hash: fd5fc...ddb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har 115 øre til midten av januar og har ikkje tenkt å avbryte den, sjølv om det kun kostar meg 600,- å gå ut av avtalen. Eg tvilar på at prisen blir liggande så lågt framover når det blir kaldare både her og i Europa. I alle fall ikkje under 10 øre. Om prisen legg seg på meir normale vinternivå så er ikkje forskjellen opp til min fastpris så stor, så eg tar heller den som ei forsikring om det skulle bli veldig dyrt igjen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ring strømselskapet og hør om du i det hele tatt må betale bruddgebyret;-) Vil tro de sier nei og det gir ett godt hint om hva de tror om sesongen vi går inn i. Personlig ville jeg beholdt den, vil tro du totalt sparer godt med kroner frem til april og mest sannsynlig vil få igjen penger opptil flere måneder før den tid.

Lenke til kommentar

Omtrent umulig å spå markedet nå. Fastpris det vises til i innlegg over her er gode priser, det er jo spart inn mye. Det var overraskende billig å bryte avtalen også...

De som i høst bandt seg til 5-7 kr kWt er noe annet.... Nå har vi jo kun hatt 3-4 uker med mer kurant strømpris, så en får ha litt varme i magen.  Vinterkulden har ikke grepet om hele sør Norge ennå.

Nå har flere selskap kuttet ut å tilby fastpris. Enten taper selskapet stort eller kundene raser over å ha vondt seg til for høy pris. Aldri tidligere har vi hatt så enorme topper og bunner i endringer på strømpris med flere tusen prosent prisendring. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest fd5fc...ddb skrev (På 13.11.2022 den 8.49):

Er det noen her med fastpris på strøm? Hva tenker dere i disse dager når spotprisen har vært på bunnivå? Vil prisen stige igjen utover desember og nyåret?

Selv bor jeg på Østlandet og har fastpris på 135øre frem til april, og er usikker på om jeg skal betale bruddgebyret på 500kr, og heller satse på lav spotpris. Fastpris er jo et veddemål, men kjenner jo det er litt kjedelig å betale 1kr mer for strømmen.

Anonymous poster hash: fd5fc...ddb

Kommer det ikke i tillegg til bruddgebyret et kalkulert "tap" for strømselskapet som de selv regner ut fra hva de forventer at strømmen skal koste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (51 minutter siden):

Kommer det ikke i tillegg til bruddgebyret et kalkulert "tap" for strømselskapet som de selv regner ut fra hva de forventer at strømmen skal koste?

Spørs kva avtale du har. Det var ein del avtalar i perioden før prisane tok av som ikkje hadde dette som vilkår. Kun gebyr for å avbryte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...