Gå til innhold

lett motorsykkel


gloomyygl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gloomyygl skrev (15 timer siden):

hvor mye penger jeg trenger ca

For 50000 får du det obligatoriske og 35-39 kjøretimer. Det er sikkert teoriprøve og oppkjøring i tillegg (6000 kroner?). Du må kjøpe fullt kjøreutstyr i tillegg (10000 kroner?).

Hver kjøretime (på 45 minutter!) koster typisk 990 kroner. Kan du øvelseskjøre privat?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Statens vegvesen har en oversikt: https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/veien-til-forerkortet/lett-motorsykkel-a1/

Hvor dyr lappen blir kommer an på erfaring, ferdigheter, hukommelse (klisterhjerne eller teflonhjerne?), hvor ofte du får timer (sjelden = du glemmer fort ting), god eller dårlig kjørelærer, osv. osv. De som øver mye på egenhånd vil ta alt mye raskere.

Lenke til kommentar

Det er ein del opplæring som du må ha eit minimum timetal på, utanom det så ligg mykje av behovet for køyretimar på ei individuell vurdering frå køyrelæraren. Då kjem det mykje ann på kor mykje du har lærekøyrt privat, og om du eventuelt har lært deg uvanar som du må lære av deg igjen før du får gå vidare til oppkøyring. 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, nightowl said:

 

Hvor dyr lappen blir kommer an på erfaring, ferdigheter, hukommelse (klisterhjerne eller teflonhjerne?), hvor ofte du får timer (sjelden = du glemmer fort ting), god eller dårlig kjørelærer, osv. osv. De som øver mye på egenhånd vil ta alt mye raskere.

Det var sånn det var før i tiden. I dag må man i større grad kjøpe ferdigdefinerte pakker til en gitt pris. Sønnen min har nylig tatt førerkort både for sykkel og bil. Som sponsor for gildet, er jeg godt kjent med både innhold og kostnad.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...