Gå til innhold

Anmeldelse: A Plague Tale: Requiem


Anbefalte innlegg

Tåka skrev (7 timer siden):
GrinderX9 skrev (På 19.10.2022 den 7.33):

Hvordan ytelse får dere? Nå kan jeg ikke se fps i xbox appen på pc, men det virker til å være under 60 fps for meg. Spiller med 2k oppløsning på et gtx 3070 kort. Settings satt seg automatisk til ca high og ikke ultra, så jeg valgte å kjøre det slik den anbefalte. Vel uansett, det kjører akseptabelt, å dette må jo være en av de vakreste spillene 😮

Vis sitat  

Merkelig alt er satt til ultra på mitt 2080 kort.

Hvilken oppløsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mala skrev (4 timer siden):

  Bruker du noen form for DLSS? Funker veldig greit i dette spillet her. Kjører i 4K, alt på Ultra (chromatic aberration og motion blur av) og Quality DLSS. Har cappet fps på 60 siden jeg bruker kontroller så det et mer enn nok. Kjører på ett TUF 3080OC kort.

Ahh... antagelig ikke. Jeg så det ikke i første omgang å drev og tenkte på det akkurat nå om jeg hadde oversett det eller om det av en eller annen grunn ikke var der. Takk da skal jeg sjekke ut det i morgen :)

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev:
Tåka skrev (7 timer siden):
GrinderX9 skrev (På 19.10.2022 den 7.33):

Hvordan ytelse får dere? Nå kan jeg ikke se fps i xbox appen på pc, men det virker til å være under 60 fps for meg. Spiller med 2k oppløsning på et gtx 3070 kort. Settings satt seg automatisk til ca high og ikke ultra, så jeg valgte å kjøre det slik den anbefalte. Vel uansett, det kjører akseptabelt, å dette må jo være en av de vakreste spillene 😮

Vis sitat  

Merkelig alt er satt til ultra på mitt 2080 kort.

Hvilken oppløsning?

3440x1440 bare optimaliserte spillet i Geforce Experience og spillet flyter helt perfekt bruker Steam utgaven.
Lenke til kommentar
Mala skrev (På 20.10.2022 den 19.09):

  Bruker du noen form for DLSS? Funker veldig greit i dette spillet her. Kjører i 4K, alt på Ultra (chromatic aberration og motion blur av) og Quality DLSS. Har cappet fps på 60 siden jeg bruker kontroller så det et mer enn nok. Kjører på ett TUF 3080OC kort.

Emm.... finner fremdeles ikke DLSS instillingene jeg.  

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (19 timer siden):

Har sett noen gameplay klipp. Ser unektelig pent ut, og litt morsom setting, men jeg får følelsen av at dette nesten ikke er et spill. Er det mer som en interaktiv film? Veldig lite gameplay og ferdigheter som må på plass. 

Mest sniking. Men vil ikke si det ikke er noe gameplay.

Lenke til kommentar
On 10/18/2022 at 12:09 PM, Mala said:

Det viste seg at jeg ikke kunne starte ett eneste spill i fra den Xbox appen på PC, hele softwaren virket ødelagt. Kjempebra førsteintrykk av Xbox på PC 😛 

Har du Gamepass som også inkluderer PC? Min Gamepass Ultimate AllAccess som ble kjøpt med Xbox Series X gjør ikke det.

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (2 minutter siden):

Har du Gamepass som også inkluderer PC? Min Gamepass Ultimate AllAccess som ble kjøpt med Xbox Series X gjør ikke det.

Kan ikke huske... om jeg har betalt ekstra for pc, eller om det bare fungerer fordi jeg har ultimate som er kjøpt og betalt på xbox, jeg tror det siste

Lenke til kommentar

Gira på å spille dette. Er en ting jeg lurer på ang. rottekontrollene. Hvis noen har spilt The Darkness fra 2007 (basert på tegneserien med samme navn), husker dere sikkert at du kunne ta kontroll over en demon-ål som kunne krabbe rundt i smale steder du ikke kunne nå, krabbe oppover vegger og utforske for å løse puzzles. Hvordan er rottekontrollene i dette spillet til sammenlikning? Er det noe intrikat gameplay bak dette, eller er det stort sett "spis han der"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (35 minutter siden):

Gira på å spille dette. Er en ting jeg lurer på ang. rottekontrollene. Hvis noen har spilt The Darkness fra 2007 (basert på tegneserien med samme navn), husker dere sikkert at du kunne ta kontroll over en demon-ål som kunne krabbe rundt i smale steder du ikke kunne nå, krabbe oppover vegger og utforske for å løse puzzles. Hvordan er rottekontrollene i dette spillet til sammenlikning? Er det noe intrikat gameplay bak dette, eller er det stort sett "spis han der"?

Har ikke kommet langt nok i 2 til å si noe om det. I spill nr 1 hadde man bare helt på slutten litt krefter som gjorde at man kunne angripe folk med rotter (om jeg husker riktig). I det første spillet var rottene mer en trussel man måtte forsøke å finne måter å navigere seg rundt. environmental puzzles om man vil. F.eks få et lys til å slokke, slik at rottene angrep en vakt så man kunne komme seg forbi. 

Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (56 minutter siden):

Har du Gamepass som også inkluderer PC? Min Gamepass Ultimate AllAccess som ble kjøpt med Xbox Series X gjør ikke det.

Stemmer. Men jeg fikk ordnet det, på ett vis. Aner ikke hva som gjorde utslaget til syvende og sist 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bjorning9 skrev (1 time siden):

Kritiserer alt jeg liker. God dag!

Kritiser spillet alt du liker? Eller kritiserer jeg alt du liker? Om det er spillet som kritiser alt du liker, så er jeg veldig nysgjerrig på å høre mer om det.

Virker nesten som du sikter til meg, men det henger ikke helt på greip. Har aldri kritisert noe du har kommentert før, tror jeg...  I tillegg var det en 50/50% sjans for at jeg ga deg skryt og ikke kritikk i min post. Men jeg skal tilstå at det ikke var pent av meg å skrive at det du skrev potensielt var teit, så det beklager jeg.  Men grunnen til at jeg skrev det ar at det første Plague tale spillet kom ut i mai 2019 og hadde vært i produksjon i mange år før det. Det første Corona dødsfallet fant sted i Desember 2019. Derfor mener jeg det blir ganske feil å si at utvikleren og Sony prøver å tjene penger på Covid. Særlig med tanke på at tematikken i spillet er en fiktiv versjon av svartedøden.

Derfor fremsto det du skrev som enten en god spøk eller en svært feilaktig oppfatning av situasjonen.

Så jeg velger å tro du sikter til spillet igjen. Så hvordan kritiserer spillet alt du liker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...