Gå til innhold

9 helter som gjør det lett å komme i gang med Overwatch 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her vil jeg påstå man bommer noe, om poenget er å ta de 9 enkleste karakterene.

D.va, reinhardt eller Winston er betydelig lettere å spille enn zarya.

Mercy er en av de vanskeligere support karakterene å spille.

Reaper er langt bak ashe, cassidy, hanzo, junkrat eller Torbjørn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev:

Her vil jeg påstå man bommer noe, om poenget er å ta de 9 enkleste karakterene.

D.va, reinhardt eller Winston er betydelig lettere å spille enn zarya.

Mercy er en av de vanskeligere support karakterene å spille.

Reaper er langt bak ashe, cassidy, hanzo, junkrat eller Torbjørn.

Må si meg enig med deg her. Jeg er forholdsvis ny til Overwatch (spilte bare betaen til enern en gang i tida), og de fleste av karakterene nevnt i artikkelen her var alt for kompliserte å spille med. De jeg har hatt størst suksess med så langt er D.Va, Hanzo, Zarya, Sojourn og Ana. Moira og Mercy var helt grusomme i alle fall.
Lenke til kommentar

Tanken var å trekke fram enkle figurer som man likevel kan utrette noe med. Jeg fokuserte særlig på figurer hvor man ikke trenger å være sykt god til å sikte, ala Mercy, Reaper. Figurer som Hanzo, Ana, Ashe og Cassidy krever at man faktisk treffer en del, ellers er man ganske ubrukelig for laget sitt.

Junkrat og Brigitte kunne passet, men de falt rett utenfor listen.

Jeg vil argumentere for at D.va og Reinhardt er blant de vanskeligste figurene å spille riktig, særlig nå som det kun er én tank per lag. God posisjonering er veldig finicky, og jeg mistenker at nye spillere fort kan finne på å la seg lokke til å gå for kills i stedet for å forsvare laget.

På motsatt side er Winston og Torbjørn lette å styre, ja, men vanskelig å få til å fungere på et lag. Har prøvd Torbjørn litt, og han virker mer eller mindre ubrukelig så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Jansen skrev (2 timer siden):

Jeg vil argumentere for at D.va og Reinhardt er blant de vanskeligste figurene å spille riktig, særlig nå som det kun er én tank per lag. God posisjonering er veldig finicky, og jeg mistenker at nye spillere fort kan finne på å la seg lokke til å gå for kills i stedet for å forsvare laget.

På motsatt side er Winston og Torbjørn lette å styre, ja, men vanskelig å få til å fungere på et lag. Har prøvd Torbjørn litt, og han virker mer eller mindre ubrukelig så langt.

Jeg vil påstå at mercy og reaper er to av de vanskeligste karakterene når det kommer til posisjon nå som spillet kun har 1 "tank" og er mye mere dps fokusert. 

Healing fra mercy, som kun healer en person om gangen, har blitt langt vanskeligere, samtidig som de har gitt henne mere mobilitet for å gjøre henne til en mer aktiv karakter.

I ow1 så hadde jeg vært enig i at hun var et godt valg for nye spillere, spesielt i begynnelsen før de forandret på henne, men i ow2 vil hun bare dø om og om igjen. 

 

Det samme gjelder reaper. Siden han må helt opp i fiendene så fungerer han langt dårligere når fiendene har blitt bedre mot ham.

Alle karakterene har blitt sterkere mot ham nå, og han fungerte allerede dårlig i ow1.

Det er mulig han kan fungere på svært lavt nivå, da fiendene ikke treffer ham så mye, men mot en ny orissa eller lignende så vil han være nesten ubrukelig. 

 

Reinhardt er nå den eneste tanken i spillet, og krever forsåvidt bare at man klarer å holde oppe skjoldet sitt for å skape verdier for laget.

Det vil jeg påstå er langt lettere enn zarya hvor man må holde styr på lading av våpen, cooldown på boblene, samt bestemme hvem som skal ha en boble. Med lav rekkevidde og lav dps er hun også vanskeligere å spille nå som ingen andre kan beskytte henne.

Når det gjelder Winston så vil jeg påstå han er langt lettere å integrere i et lag enn roadhog, for eksempel. 

Roadhog sin jobb er jo å flanke fiendene alene, for å skape problemer, mens Winston nå har mindre grunner for å hoppe inn enn han hadde i ow1.

De har gitt ham et langdistanse angrep, og skjoldet hans fungerer fortsatt greit for laget.

 

Ellers er kills langt viktigere i ow2. Klarer laget ditt å ta ned en enkelt fiende så har man en langt større fordel enn tidligere, og vinner man den første kampen så har man allerede vunnet hele runden.

Alle tankene, med unntak av reinhardt, har blitt forandret slik at de skal helt opp inn i fiendene for å få kills. Dps karakterene har nå ingen hinder for å skade karakterene på motsatt lag, samtidig som flere av dem har blitt kraftig forbedret. 

Support karakterene har langt mindre å heale, samt at headingen de gjør ikke er høy nok til å utgjøre stort når fiendene ikke må skyte ned skjold, så det er ofte bedre for dem å gå for kills først, for så å heale opp laget mellom kamper.

Lenke til kommentar
Espen Jansen skrev (23 timer siden):

Tanken var å trekke fram enkle figurer som man likevel kan utrette noe med. Jeg fokuserte særlig på figurer hvor man ikke trenger å være sykt god til å sikte, ala Mercy, Reaper. Figurer som Hanzo, Ana, Ashe og Cassidy krever at man faktisk treffer en del, ellers er man ganske ubrukelig for laget sitt.

Ikke dum tanke, og takk for oppklaring. Men jeg føler dette spillet handler mer riktig bruk av krefter enn å sikte (altså det eneste som faktisk skiller dette fra alle andre skytespill). Jeg har alltid vært god til å sikte, men føler meg ofte ubrukelig i dette spillet, da jeg ikke leser situasjoner riktig eller bruker kreftene på riktig måte, og det er spesielt vanskelig med de litt mer kompliserte figurene. Spesielt Mercy visste jeg aldri hva jeg skulle bruke til.

 

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Espen Jansen skrev (23 timer siden):

Tanken var å trekke fram enkle figurer som man likevel kan utrette noe med. Jeg fokuserte særlig på figurer hvor man ikke trenger å være sykt god til å sikte, ala Mercy, Reaper. Figurer som Hanzo, Ana, Ashe og Cassidy krever at man faktisk treffer en del, ellers er man ganske ubrukelig for laget sitt.

Ikke dum tanke, og takk for oppklaring. Men jeg føler dette spillet handler mer riktig bruk av krefter enn å sikte (altså det eneste som faktisk skiller dette fra alle andre skytespill). Jeg har alltid vært god til å sikte, men føler meg ofte ubrukelig i dette spillet, da jeg ikke leser situasjoner riktig eller bruker kreftene på riktig måte, og det er spesielt vanskelig med de litt mer kompliserte figurene. Spesielt Mercy visste jeg aldri hva jeg skulle bruke til.

 

Lurer på om du har prøvd overwatch 1? For der var man langt mer avhengig av skills. En gjennomgående klage er at de har gjort ow2 til et skytespill, for å gjøre dps spillerne glade (var nesten umulig å spille dps i ow1)
Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Lurer på om du har prøvd overwatch 1? For der var man langt mer avhengig av skills. En gjennomgående klage er at de har gjort ow2 til et skytespill, for å gjøre dps spillerne glade (var nesten umulig å spille dps i ow1)

Som jeg nevnte ovenfor, så spilte jeg betaen til enern. Kan ikke si jeg legger merke til spesielt mye forandring i toern.

Lenke til kommentar
Iki skrev:

Her vil jeg påstå man bommer noe, om poenget er å ta de 9 enkleste karakterene.

D.va, reinhardt eller Winston er betydelig lettere å spille enn zarya.

Mercy er en av de vanskeligere support karakterene å spille.

Reaper er langt bak ashe, cassidy, hanzo, junkrat eller Torbjørn.

Fra en som var grandmaster i ow1 så er mercy en av de letteste supportene, hele rollen hennes er om god posisjonering og vite når man kan utnytte mulighetene.
Lenke til kommentar
Jarde skrev (1 time siden):
Iki skrev (På 16.10.2022 den 15.15):

Her vil jeg påstå man bommer noe, om poenget er å ta de 9 enkleste karakterene.

D.va, reinhardt eller Winston er betydelig lettere å spille enn zarya.

Mercy er en av de vanskeligere support karakterene å spille.

Reaper er langt bak ashe, cassidy, hanzo, junkrat eller Torbjørn.

Vis sitat  

Fra en som var grandmaster i ow1 så er mercy en av de letteste supportene, hele rollen hennes er om god posisjonering og vite når man kan utnytte mulighetene.

Altså det vanskeligste som finnes for en ny spiller...

De vet ikke hvor dem skal plassere seg, hvordan kartene ser ut, hva alle fiender gjør, etc.

De vet ikke hvordan man superhopper med mercy, hvordan man best bruker boost eller healing. Når det er trygt å bruke rez.

Mercy har også noe av den laveste healingen i spillet, samt en ganske dårlig pistol.

Moira, lucio eller zen er langt lettere for en ny spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...