Gå til innhold

Bruk av kredittkort for arbitrage i Kramer-stil?


stekstek96

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på noe angående kredittkort. La oss si at man skaffer 5 kredittkort med lånebegrensning på 100 000 hver. Man overfører så alle pengene over på starten av måneden til en høyrente-konto i en annen bank og får renter på pengene der. Etter litt over en måned betaler man e-fakturaene og tar pengene ut av høyrentekontoene. Over et år blir det rundt 10 500 kroner i gratis renteinntekter på 2,1% rente uten å betale en krone i renter til bankene for å låne pengene. Det er en avkastning på rundt 200 kroner for hver overføring man gjør frem og tilbake. Er det noe jeg overser i denne schemen?

Er veldig finansielt disiplinert og setter av 30 000 på sparekonto/indeksfond hver måned i en alder av 26 grunnet fulltidsjobb pluss side-inntekter, så å glemme betalinger osv vil ikke være en faktor. Har brukt kredittkort for bonus-poeng og har alltid betalt tilbake i tide uten at renter har påløpt.

 

Takker for svar, er en morsom Kramer-scheme jeg har hatt litt i hodet som jeg ville lufte. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
46 minutes ago, jeey said:

Uttak og overføring fra kredittkort pådrar som regel rente fra dag 1.
(det er kjøp i butikk og nett som hovedsakelig har rentefri 30dager)

Makes sense. Gjør mye innkjøp for min ENK, så får i det minste utnyttet noen titusner rentefritt i måneden. En overførings-scheme uten renter ville nok vært alt for lett å utnytte hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...