Gå til innhold

PlayStation-sjefen ikke imponert over Microsofts Call of Duty-tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det da snakk om at spillene vil miste fremtidig støtte, eller er det kun et problem at senere spill ikke vil komme på konsollen?

Om problemet er at spillene ikke kommer ut på PlayStation så synes jeg ikke det gjør noe, men om det er slik at de planlegger spill som vil miste støtten på konsollen, mens spillet fortsatt støttes videre, så synes jeg det blir feil.

Lenke til kommentar
Iki skrev:

Er det da snakk om at spillene vil miste fremtidig støtte, eller er det kun et problem at senere spill ikke vil komme på konsollen?

Om problemet er at spillene ikke kommer ut på PlayStation så synes jeg ikke det gjør noe, men om det er slik at de planlegger spill som vil miste støtten på konsollen, mens spillet fortsatt støttes videre, så synes jeg det blir feil.

Det er jo bare det at nyere spill ikke kommer tilslutt på PS konsollen. det kan jo ikke ha noe tilbakevirkende effekt på dagens spill - da dem er kjøpt og betalt. online funksjonene vil vell kanskje bli avslått (litt usikker der), men SP & Zombie vil virke som det det gjør i dag.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BreXnes skrev (7 minutter siden):
Iki skrev (2 timer siden):

Er det da snakk om at spillene vil miste fremtidig støtte, eller er det kun et problem at senere spill ikke vil komme på konsollen?

Om problemet er at spillene ikke kommer ut på PlayStation så synes jeg ikke det gjør noe, men om det er slik at de planlegger spill som vil miste støtten på konsollen, mens spillet fortsatt støttes videre, så synes jeg det blir feil.

Vis sitat  

det kan jo ikke ha noe tilbakevirkende effekt på dagens spill - da dem er kjøpt og betalt. 

La oss si Activision lager et nytt warzone spill samme året som avtalen går ut.

PlayStation spillerne får da laste ned dette samtidig med xbox spillerne.

De betaler for innhold i spillet.

Så, etter noen måneder slutter all støtte, man kan ikke lengre spille spillet på PlayStation. 

Det høres ut som det er det Sony er bekymret for.

For om det bare er at de ikke får neste utgave så tror jeg ikke de hadde reagert så sterkt. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

La oss si Activision lager et nytt warzone spill samme året som avtalen går ut.

PlayStation spillerne får da laste ned dette samtidig med xbox spillerne.

De betaler for innhold i spillet.

Så, etter noen måneder slutter all støtte, man kan ikke lengre spille spillet på PlayStation. 

Det høres ut som det er det Sony er bekymret for.

For om det bare er at de ikke får neste utgave så tror jeg ikke de hadde reagert så sterkt. 

Jeg tror det scenariet er svært lite sannsynlig. Ingen seriøse aktører i spillbransjen ville finne på å selge et produkt for å trekke det etter et par måneder. Xbox er nok mer ute etter å fjerne fordelen PS har med eksklusivt innhold på CoD, slik at flere velger å spille det på Xbox.

Ryan virker å mislike at PS kan miste eksklusiviteten de har på markedsføring og innhold for CoD. Han sier han ønsker at PS spillere skal få den beste opplevelsen for spillet, og i de siste årene har det betydd eksklusivt innhold. Grunnen til at Sony har investert i CoD er vel at de ser det som en systemselger, og de misliker å miste denne fordelen. Det tror jeg er grunnen til at de reagerer.

Sitat fra artikkel i The Verge:

"We want to guarantee PlayStation gamers continue to have the highest quality Call of Duty experience, and Microsoft’s proposal undermines this principle." 

Sony says Microsoft’s Call of Duty offer was ‘inadequate on many levels’ - The Verge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (1 time siden):

Xbox er nok mer ute etter å fjerne fordelen PS har med eksklusivt innhold på CoD, slik at flere velger å spille det på Xbox.

Ryan virker å mislike at PS kan miste eksklusiviteten de har på markedsføring og innhold for CoD. Han sier han ønsker at PS spillere skal få den beste opplevelsen for spillet, og i de siste årene har det betydd eksklusivt innhold. Grunnen til at Sony har investert i CoD er vel at de ser det som en systemselger, og de misliker å miste denne fordelen. Det tror jeg er grunnen til at de reagerer.

Det tviler jeg på.

Call of duty var jo i lengre tid et xbox først spill.

Det er nok mer sannsynlig at sony ikke ønsker det skal skje på nytt. 

https://www.eurogamer.net/after-five-years-of-xbox-exclusivity-call-of-duty-switches-to-playstation

Lenke til kommentar
38 minutes ago, Iki said:

Det tviler jeg på.

Call of duty var jo i lengre tid et xbox først spill.

Det er nok mer sannsynlig at sony ikke ønsker det skal skje på nytt. 

https://www.eurogamer.net/after-five-years-of-xbox-exclusivity-call-of-duty-switches-to-playstation

Tja, Sony frykter kanskje det, men fram til 2027 (Sony har avtale fram til 2024 pluss de tre årene som kommer fram i artikkelen her) har Xbox lovet likt innhold for CoD på PS og Xbox, altså ikke noe eksklusivt innhold. Fem år fram i tid er det vel kanskje greit med en ny vurdering på hva som er riktig forretningsmodell?

“In January, we provided a signed agreement to Sony to guarantee Call of Duty on PlayStation, with feature and content parity, for at least several more years beyond the current Sony contract, an offer that goes well beyond typical gaming industry agreements,” says Microsoft Gaming CEO Phil Spencer in a statement to The Verge.

Det jeg tror Sony misliker mest er at PS mister fordelen med eksklusivt innhold og at det blir gratis på Xbox Game Pass og fullpris på PS.

Endret av Grimbeorn
La til sitat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Randalf the Black skrev (1 time siden):

Hadde rollene vært reversert hadde ikke Sony vært villig til å love CoD på Xbox i all fremtid heller.

Om sony hadde kjøpt opp Activision så hadde nok Microsoft sagt noe om dette, ja. De har vært vokale om sony sin strategi ganske lenge nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (57 minutter siden):

Tenker du på måten Spencer gratulerte med Bungie oppkjøpet?

https://twitter.com/XboxP3/status/1488216740970393600?t=Po2PZZc61Y1tpkNIWVQ2tA&s=19

Nei. Bungie var ikke lengre et studio som lagde spill for xbox, og de var heller ikke spesielt store lengre.

De var et mindre oppkjøp enn for eksempel Bethesda, som sony ikke klager over.

Om sony nå gikk ut og kjøpte rockstar, eller epic games, og sa at det ikke var sikkert neste gta eller noe spill laget i unreal engine ville komme på xbox, da hadde det vært snakk om noe av det samme.

 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Iki said:

Nei. Bungie var ikke lengre et studio som lagde spill for xbox, og de var heller ikke spesielt store lengre.

De var et mindre oppkjøp enn for eksempel Bethesda, som sony ikke klager over.

Om sony nå gikk ut og kjøpte rockstar, eller epic games, og sa at det ikke var sikkert neste gta eller noe spill laget i unreal engine ville komme på xbox, da hadde det vært snakk om noe av det samme.

 

Jeg tror ikke Xbox ville ha sutret over å bli lovet neste GTA med likt innhold og funksjoner de neste 4,5 årene heller.

Et utvilkerverktøy blir veldig annerledes, det ville nok bli rabalder om Xbox studioene ikke fikk utvikle spillene sine ferdig på UE5.

Endret av Grimbeorn
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sersjant SEGA said:

buhu slik har de selv operert mot microft karma kalles dette

Lite selvinnsikt hos Sony for tiden ser det ut som! Jim Ryan fremstår utelukkende som en businessman og ser ikke ut til å ha samme innfallsvinkel som feks Phil Spencer, når det kommer til å snakke om egen og andres merkevare. Lurt å feie for egen dør!

Synes Shawn Layden hadde bedre "kontakt" (kjemi?) med gamere og klarte i allefall å se andre ting enn kun business delen. 

Karma passer fint inn her. Sony har hatt nok av brølere/dårlige avgjørelser oppover. Er ikke alt som kan fikses med "damage control"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det stemmer med 4+3 år så er jo der sinnsykt lenge. Forstår ikke hva Sony sutrer over i det hele tatt, de har da kjøpt opp en haug med studioer selv, men muligens ikke like store som Activision. Er enig i at dette nok dreier seg om at de mister retten til eksklusivt materiale i cod, noe som bare er bra. Håper begge får alt innholdet og samtidig i de kommende årene. Cross plattform er vel allerede i cod nå, men om ikke i alle seriene i cod har det håper jeg det også kommer samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...