Gå til innhold

Mangel på grafikkort? Ikke nå lenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, c9c said:

RTX 4000 - serien er å forvente releaset før jul tenker jeg? da er det nok smartest å vente litt til.

Det er ikke slik at hele serien kommer før jul. Sannsynligvis er det bare 4080 som blir kunngjort i år, og det betyr ikke at det er sikkert at den blir mer enn en papirlansering - eller for den saks skyld ikke gir samme situasjon som i fjor, der det tok et år eller mer før alle som bestilte på lanseringsdagen fikk sine kort.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Aetius said:

Det er ikke slik at hele serien kommer før jul. Sannsynligvis er det bare 4080 som blir kunngjort i år, og det betyr ikke at det er sikkert at den blir mer enn en papirlansering - eller for den saks skyld ikke gir samme situasjon som i fjor, der det tok et år eller mer før alle som bestilte på lanseringsdagen fikk sine kort.

Nå er vel cryptofolket ikke så interessert i nye gpu'er. Jeg vil tro at de fleste som vil ha gpu vil få det iløpet av noen få måneder etter reell lansering. Med forbehold om nye kriser...

Lenke til kommentar
vidor skrev (48 minutter siden):

Det som er litt interessant er at det fremdeles er GTX 1060 flest bruker i forhold til Steam hardware survey, så de som utvikler spill bruker fremdeles dette som target. Heldigvis er PC-spillutvikling litt mer fleksibel enn at en holdes tilbake av dette.

Vel, jeg har 1070, og kommer til å bruke den i noen år til. Skulle gjerne hatt ny, men ikke alle er så priviligerte at det er mulig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL
Memento scientiam skrev (38 minutter siden):

Vel, jeg har 1070, og kommer til å bruke den i noen år til. Skulle gjerne hatt ny, men ikke alle er så priviligerte at det er mulig. 

Jeg oppgraderte hele pc'n uten GPU for et par år siden til 5600x men sitter fremdeles på mitt 1070 jeg kjøpte brukt for 2000 på finn. Overklokket til 2050mhz og det drar Cyberpunk på 1080 60 hvis du tweaker det nok. Og det er jo et ekstremt tilfelle. Dette kortet duger jaggu meg enda og jeg dras mellom valget å legge meg på en billigere men fremdeles pen oppgradering som vil lettere kunne dra 1440, aka 3060ti eller 3070 eller å vente på 40 serien som kanskje kan dra flere spill lettere på 4k. Og så er da greia at skulle jeg gå for et 1440 kort så klarer f meg 1070 kortet mitt det enda på de fleste spill....så jeg klarer liksom ikke forsvare kjøp av et nytt kort nå, selv to generasjoner senere. Så ja.. you and me both. Jeg vil liksom ha det "neste" som komfortabelt klarer 4k TIL EN OK PRIS og jeg har ingen problemer med å spille på medium setteringer over fjøla heller... men til og med 30 serien ut fra hva jeg har sett virker jo å slite med det.

Lenke til kommentar

GTX 1070 er bare litt tregere enn GTX 1080, så det er et helt greit kort til 1080p. Mener å huske at ytelsen var ca 25% i forskjell.

Grunnen til at GTX 1060 er det som kommer opp på Steam Hardware Survey er vel at dette kortet var en god balanse mellom ytelse og pris i forhold til den kraften og kompatibiliteten folk ville ha. Dette er ofte valget til en mainstream gamer som vil ha noe bedre ytelse enn det som er integrert.

Lenke til kommentar
Jeg har en 1070 Dual OC, og hver gang jeg sjekker og vurdere å skifte, konkludere jeg at "what I gain, for price. Compared to old" er ikke stort nok forskjell til å jeg burde kjøpe nytt ennå. Men akkurat nå er jeg Student og studere interiør design, mye data arbeid. so yeah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...