Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forloveden lyver


Gjest 9226c...fa8

Anbefalte innlegg

Gjest 9226c...fa8

Hei! Jeg ønsker å lufte ut litt frustrasjon her inne og høre hva dere synes.. Jeg og min forlovede har vært sammen i 8 år nå. Føler til tider at vi bare bor sammen.. Savner litt den spenningen da jeg var singel, men samtidig ikke, da jeg føler meg trygg med han da vi kjenner hverandre godt. Har stolt 100% på han, helt til nå i det siste.. La først merke til at han løy til sin familie og venner.. Så begynte han å lyve til meg. Jeg fersket han flere ganger, men han nekter og blir sint og begynner å hisse seg opp. Eksempel her en dag: jeg kommer hjem seint og sliten fra Seinvakt. Spør han om han har lufta bikja? Ja, sa han og forklarte i detaljer hvor de har gått og at de hilste på nabobikja å at bikja både hadde tisset og bæsjet flere ganger. Jeg stusset litt og så at bikja ikke hadde på seg halsbåndet, og at båndet lå på samme plass som kvelden før, nemlig urørt. Det vil si at bikja ikke har vært ute på 8 timer og var dritatrengt da jeg tok den med ut. Han tilsto det da jeg ferska han, men har opplevd at han har kommet med mange nye løgner etter det. Blir så lei meg og føler jeg ikke kan stole på han lengre, noe som jeg tenker at jeg sliter mye med og kan ikke ha det slik. Hadde han bare innrømt det hver gang og vært ærlig? Han er konfliktsky og liker å ta enkleste utvei, isteden å si det som det er. Blir litt skremt over hvordan han behandler bikja å ikke gidder å gå tur med han.. Hva om vi får barn? Må jeg komme hjem dra jobb med skitbleier og sulten baby? Han mener at en hund og en baby er to forskjellige ting. Jeg mener ikke det, da begge to er levende individer og må ta ansvar om. Han lyver også om vår felles økonomi. Jeg ser at det blir trekt ulike summer fra vår huskonto til hans konto nesten hver mnd. Fra 1000 kr til 1800,-. Jeg spurte hvorfor han tar penger fra kontoen, da sa han at det er fra forskjellige forsikringer som blir trekt på hans konto, isteden for huskontoen, så han må trekke penger for hver gang. Jeg sa at du må jo ordne slik at pengene blir trekt fra huskontoen til forsikringene, men det har han ikke gjort. Jeg så igjennom forsikringene mine/våre i banken nå. Jeg har flere forsikringer på meg selv som jeg betaler selv. Eneste vi har felles forsikring er husforsikring, og den blir trekt 1 gang i året.. Vet han også har sine private forsikringer på seg selv. Jeg ser at alle våre felles konto er tømt av han. (Matkonto og huskonto) tok det opp med han i dag om hva pengene går til. Da ble han sint og sa at han føler seg beskylt.. Føler jeg ikke kommer noen vei når jeg tar opp løgner, blir bare sint.. Tenker ofte at jeg fortjener bedre og vil finne meg en annen, men samtidig så har jeg det trygt å greit nok sammen med han.. Vi har også snakket om å stifte familie og gifte oss, men magefølelsen min sier nei. Føler at livet står litt på vent..

Anonymous poster hash: 9226c...fa8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutter aldri å la meg imponere over hva slags kriterier noen kvinner legger til grunn når de velger seg en make. Dette er en gjenganger dessverre. Tror du skal tenke på å komme deg litt bort og se nøyaktig hvor dypt han kommer til å krype for å få deg tilbake. Trist lesing forresten men ingen overraskelse. Det hadde nok vært enda vanskeligere for deg å fatte en beslutning om du hadde unger å tenke på. Det er selvfølgelig mange par som "vokser" fra hverandre og her er jo en gyllen mulighet å unngå en skillsmisse da dere jo ikke er gift.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 9226c...fa8 skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg ønsker å lufte ut litt frustrasjon her inne og høre hva dere synes.. Jeg og min forlovede har vært sammen i 8 år nå. Føler til tider at vi bare bor sammen.. Savner litt den spenningen da jeg var singel, men samtidig ikke, da jeg føler meg trygg med han da vi kjenner hverandre godt. Har stolt 100% på han, helt til nå i det siste.. La først merke til at han løy til sin familie og venner.. Så begynte han å lyve til meg. Jeg fersket han flere ganger, men han nekter og blir sint og begynner å hisse seg opp. Eksempel her en dag: jeg kommer hjem seint og sliten fra Seinvakt. Spør han om han har lufta bikja? Ja, sa han og forklarte i detaljer hvor de har gått og at de hilste på nabobikja å at bikja både hadde tisset og bæsjet flere ganger. Jeg stusset litt og så at bikja ikke hadde på seg halsbåndet, og at båndet lå på samme plass som kvelden før, nemlig urørt. Det vil si at bikja ikke har vært ute på 8 timer og var dritatrengt da jeg tok den med ut. Han tilsto det da jeg ferska han, men har opplevd at han har kommet med mange nye løgner etter det. Blir så lei meg og føler jeg ikke kan stole på han lengre, noe som jeg tenker at jeg sliter mye med og kan ikke ha det slik. Hadde han bare innrømt det hver gang og vært ærlig? Han er konfliktsky og liker å ta enkleste utvei, isteden å si det som det er. Blir litt skremt over hvordan han behandler bikja å ikke gidder å gå tur med han.. Hva om vi får barn? Må jeg komme hjem dra jobb med skitbleier og sulten baby? Han mener at en hund og en baby er to forskjellige ting. Jeg mener ikke det, da begge to er levende individer og må ta ansvar om. Han lyver også om vår felles økonomi. Jeg ser at det blir trekt ulike summer fra vår huskonto til hans konto nesten hver mnd. Fra 1000 kr til 1800,-. Jeg spurte hvorfor han tar penger fra kontoen, da sa han at det er fra forskjellige forsikringer som blir trekt på hans konto, isteden for huskontoen, så han må trekke penger for hver gang. Jeg sa at du må jo ordne slik at pengene blir trekt fra huskontoen til forsikringene, men det har han ikke gjort. Jeg så igjennom forsikringene mine/våre i banken nå. Jeg har flere forsikringer på meg selv som jeg betaler selv. Eneste vi har felles forsikring er husforsikring, og den blir trekt 1 gang i året.. Vet han også har sine private forsikringer på seg selv. Jeg ser at alle våre felles konto er tømt av han. (Matkonto og huskonto) tok det opp med han i dag om hva pengene går til. Da ble han sint og sa at han føler seg beskylt.. Føler jeg ikke kommer noen vei når jeg tar opp løgner, blir bare sint.. Tenker ofte at jeg fortjener bedre og vil finne meg en annen, men samtidig så har jeg det trygt å greit nok sammen med han.. Vi har også snakket om å stifte familie og gifte oss, men magefølelsen min sier nei. Føler at livet står litt på vent..

Anonymous poster hash: 9226c...fa8

Makta han ikkje å føla såpass skuldfølelse for ei bikkja så går rondt han og vil ut, så hadde eg ikkje stolt på han angåandes born. Hunden har ikkje valgt dykk og kjeledyr tilværinga, da er dykk så har valgt han, og då må ein ta ansvar uansett kva ein heller vil gjera eller kor dritt været er.

Ditta i lag med potensielt pengesnoking og konstant lyging hadde gjort at eg hadde forlatt partnaren min. Med mindre han er i tidlig tjuveåra og kan dermed har ein liten kjangse til å forandra seg, så er han nok ikkje noko langvarig partner/foreldre matriale.

Litt luft i teksten din gjer han meir lesbar foresten.

Endret av Gangleri
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som partneren din rett og slett stjeler fra deg. Det alene ville vært nok til å få meg til å gå.

Når det gjelder den manglende omsorgen for hunden og bekymringen omkring fremtidig barn så må du huske at dette er ikke bare snakk om å måtte stå for bleieskift og mating. Barn skal få en oppdragelse, og få overført holdninger og verdier fra sine foreldre. Vil du at dine barn skal få overført slike holdninger og verdier din nåværende partner demonstrerer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet vi kun det du skriver ut fra noen eksempler. 

Først og fremst, det er mange grunner til at noen lyver, og alle behøver ikke være ondskapsfulle.

Det kan også være en direkte konsekvens av dynamikken i forholdet deres, særlig siden du skriver han er konflikssky. Kan det for eksempel være slik at han kan føle du og dine meninger/syn på ting, fører til at han føler seg begrenset i sine interesser? Og at han bruker tiden du er borte for å kompensere for tiden han "nektes" å bruke tid på disse når du er i nærheten. Alternativt at tror du ikke "godkjenner" det han gjør. 

Bare som et eksempel, poenget er at det kan være ting som driver han som er direkte knyttet til deg og dine meninger og forventninger. Som han ikke nødvendigvis er enig i, uttalt eller ikke. 

Hvem var pådriver for å skaffe hund? Igjen kombinasjon av det over og det faktum at du skaffer en hund han egentlig ikke ønsker kan slå ut i at han ikke viser tilstrekkelig interesse og omtanke for hunden. Det er mange som absolutt ikke burde ha hund, men som er ok personer like vel. Å overføre dette til omsorg for barn blir bare dumt. For han kan det være hunden er et irritasjonsmoment. Jeg har en datter som viser null interesse for hunden vår, som gjerne kunne funnet på å dra en spansk en på ansvaret for hunden, men som viser veldig omtanke for barn hun passer på rett som det er. 

Men, så kan det være at han er en drittsekk og lystløyner også. Det blir helt meningsløst for noen her å forsøke å ta stilling til dette ut fra det du skriver. Dynamikken er for kompleks i et forhold til det. 

Når det gjelder penger så er det bare å sette seg ned å sørge for at alle trekk gjøres på felles konto. Så må dere bli enige om hvor stor del av økonomien skal være felles, og hvor mye som skal være til fri bruk, og evt omstendigheter som regulerer dette.

Endret av Serpentbane
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Har man ikke ærlighet har man ingenting i et forhold. Han kan være en kjernekar men lyver han regelmessig samme hva grunnen til dette adferdsmønsteret er så er det alvorlig. Konfronter han jo før jo heller før ting vokser seg større, det er da lettere å finne sammen igjen enn om det vokser og vokser noe det vil gjøre. Er han ikke mottagelig for dette, er han ikke kvalifisert for et forhold desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...