Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Ballalaika skrev (3 minutter siden): Hun er ikke offer for kanselleringskultur. Mulig man ikke har en klar forståelse av begrepet kanselleringskultur Jeg har bokstavelig talt studert fenomenet, og kjenner til det under helt andre navn enn boksbetegnelsen og hundefløyten kanselleringskultur -- det er per definisjon '(sosialt) stigma', som bare har fått et navn, og påstås å være en kultur, uten grunn, når det er en sosial mekanisme som alltid har eksistert. https://www.nytimes.com/2020/12/03/t-magazine/cancel-culture-history.html Hun utsettes for sosialt stigma, altså, hva som kalles 'kanselleringskultur'. Men jeg venter i spenning på å få høre fra deg hva jeg, egentlig, mener om Sydney Sweeney sin reklame, siden du vet det bedre enn meg, og jeg bare misforstår hva jeg selv mener..! Endret 1 time siden av Red Frostraven 2 2
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Red Frostraven skrev (7 minutter siden): Jeg mener ingenting om Amrit Kaur sine meninger, det er en annen sak. Saken jeg faktisk tar opp er folk sin respons på hennes meninger. Med en gang en person fra Rødt er offer for kanselleringskultur på grunn av meningene sine -- så er det totalt uinteressant for dere? Er dere moralsk konsekvente, eller filosofiske sjarlataner? Hun ble ikke kanselleret. Hun ble bedt (av Rødt) om å tre av. Noe hun gjorde. Ok så du har av en eller annen grunn ikke noen mening om akkurat hennes meninger, men om alt og alle andres. Snodig. edit: Bare så jeg skjønner din posisjon om slike uttalelser/ytringer. Synes du det er greit og at det ikke får konsekvenser? Hva om Simen Velle (FpU) hadde hatt en lignende post da mannen til Pelosi ble angrepet. Helt i orden, eller hadde han vært utsatt for "kanselleringskulturen" om det hadde fått en konsekvens/han måtte trekke seg? Endret 1 time siden av wampster 2
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (Akkurat nå): Jeg har bokstavelig talt studert fenomenet, og kjenner til det under helt andre navn enn boksbetegnelsen og hundefløyten kanselleringskultur -- det er per definisjon '(sosialt) stigma', som bare har fått et navn, og påstås å være en kultur, uten grunn, når det er en sosial mekanisme som alltid har eksistert. https://www.nytimes.com/2020/12/03/t-magazine/cancel-culture-history.html Aner ikke hvor mye tid du har brukt på å prøve å forstå begrepet, men om du tror hun er utsatt for kanselleringskultur så har du jo ikke fått helt teket på det. Enkelt og greit. 2 1
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) wampster skrev (9 minutter siden): Hun ble ikke kanselleret. Hun ble bedt (av Rødt) om å tre av. Noe hun gjorde. Hun ville blitt sparket om hun ikke gikk av, som er ledd av samme sak. ...slik som hun skuespilleren mistet jobben i Star Wars, hva enn hun het, som var veldig kontroversielt her i tråden. Som også var en reaksjon på hennes meninger. ... Så. Er det greit at folk mister jobben på grunn av sine meninger, for deg? wampster skrev (9 minutter siden): Ok så du har av en eller annen grunn ikke noen mening om akkurat hennes meninger, men om alt og alle andres. Snodig. ...jeg mener ikke mye om andre mennesker sine meninger rundt Charlie Kirk, han var kontroversiel propagandaspreder for Donald Trump -- som jo åpenbart er irrelevant for tråden, foruten hvordan han selv bidro til å skape vrangforestillinger mange folk i tråden lider av. Ballalaika skrev (8 minutter siden): Aner ikke hvor mye tid du har brukt på å prøve å forstå begrepet, men om du tror hun er utsatt for kanselleringskultur så har du jo ikke fått helt teket på det. Enkelt og greit. ...hun er ikke utsatt for sosialt stigma for sine uttalelser..? Altså. Jeg forstår at du sannsynligvis ikke behersker norsk så godt, men, helt seriøst, du bør forsøke bare litt bedre, for det er meningsløst snakke med noen som ikke forstår hva ord betyr og ikke forstår helt åpenbare sammenhenger. Endret 1 time siden av Red Frostraven 2
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (1 minutt siden): Hun ville blitt sparket om hun ikke gikk av, som er ledd av samme sak. ...slik som hun skuespilleren mistet jobben i Star Wars, hva enn hun het, som var veldig kontroversielt her i tråden. ...jeg mener ikke mye om andre mennesker sine meninger rundt Charlie Kirk, han var kontroversiel propagandaspreder for Donald Trump -- som jo åpenbart er irrelevant for tråden, foruten hvordan han selv bidro til å skape vrangforestillinger mange folk i tråden lider av. Det å bli sparket i denne sammenhengen har ingenting med å bli kansellert å gjøre...! Ytringer har konsekvenser for arbeidsgiver og arbeidstaker Nå snakker vi jo ikke om Charlie Kirk her, så vet ikke helt hvorfor du drar inn ham. Vi snakket om dama (jenten) i rødt ungdom og hennes ytringer. Hennes ytringer har ikke fått annen konsekvens enn at hun mistet "jobben". Hun står ikke i fare for å bli domfelt eller straffeforfulgt for hennes ytringer. Hvordan mener du at det som har skjedd har gått ut over hennes ytringsfrihet? Eller er du av meningen at ingen ytringer, uavhengig av hvor smakløse de er, så lenge de ikke maner til vold ikke skal få potensielle konsekvenser? 2
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (6 minutter siden): hun er ikke utsatt for sosialt stigma for sine uttalelser..? For det første var det ikke snakk om sosialt stigma, men om kanselleringskultur. For det andre, nei hun er ikke utsatt for sosialt stigma 1 1
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Ballalaika skrev (2 minutter siden): For det første var det ikke snakk om sosialt stigma, men om kanselleringskultur. "Det var ikke snakk om en spade, men et graveredskap med et håndtak, et langt grep og en stor tynn flate i metall egnet til å stikkes ned i masse og bryte løs og løfte opp stykker av massen." Endret 1 time siden av Red Frostraven
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Red Frostraven skrev (4 minutter siden): "Det var ikke snakk om en spade, men et graveredskap med et håndtak, et langt grep og en stor tynn flate i metall egnet til å stikkes ned i masse og bryte løs og løfte opp stykker av massen." en slik en? Det er i så fall ingen spade.. edit: Du får dem selvfølgelig med håndtak også Endret 1 time siden av wampster 1 1
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (2 minutter siden): "Det var ikke snakk om en spade, men et graveredskap med et håndtak, et langt grep og en stor tynn flate i metall egnet til å stikkes ned i masse og bryte løs og løfte opp stykker av massen." Som sagt, det er nokså åpenbart at du ikke har noen klar forståelse av hva kanselleringskultur er. 1
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden wampster skrev (4 minutter siden): Det å bli sparket i denne sammenhengen har ingenting med å bli kansellert å gjøre...! Ytringer har konsekvenser for arbeidsgiver og arbeidstaker ...jeg kunne sverget på at folk i denne tråden reagerte ekstremt hardt på at skuespiller Gina Carano mistet jobben, og brukte det som eksempel på kanselleringskultur.
Kjøleskap Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Å miste jobben for å spøke om et drap som nettopp har skjedd er ikke kanselleringskultur. Det er sunn fornuft. 1 1
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (Akkurat nå): ...jeg kunne sverget på at folk i denne tråden reagerte ekstremt hardt på at skuespiller Gina Carano mistet jobben, og brukte det som eksempel på kanselleringskultur. Ok, men nå snakker vi om denne saken da. I denne saken er det ikke kanselleringskultur 1
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ballalaika skrev (1 minutt siden): Som sagt, det er nokså åpenbart at du ikke har noen klar forståelse av hva kanselleringskultur er. Hva er den sosiale mekanismen som ligger til grunn når en person blir kansellert, for eksempel for sine ytringer..?
fredrik2 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kan det där med kanselleringskultur variera fra sak till sak beroende på vad folk säger och gör? Eller er det alltid samma sak, som att försök till kansellering av nissene på loven er eksakt samma sak som försök till kansellering av den danska trans personen som la ut en video når personen skålade till nyheten av att Kirk mördades? Er vel knappt en person som tycker att det var rätt och bra det ungt rödt ledaren gjorde. I de allra flesta sakerna där kansellering tas upp som noe dåligt så handlar det om ting som en del tycker er förkastligt medans andra ikke tycker det er noen stor sak, överdrivelser etc. 1
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (1 minutt siden): Hva er den sosiale mekanismen som ligger til grunn når en person blir kansellert, for eksempel for sine ytringer..? Hun ble ikke kansellert. 1
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kjøleskap skrev (1 minutt siden): Å miste jobben for å spøke om et drap som nettopp har skjedd er ikke kanselleringskultur. Det er sunn fornuft. Ballalaika skrev (Akkurat nå): Hun ble ikke kansellert. Kansellering også referere til en strategi for å ekskludere folk eller ideer man anser som umoralske, noe som fører til at personen eller ideen blir utelukket fra sosiale og økonomiske samfunn ... Altså... Dere skal regelrett få litt tid til å reflektere, så tar jeg dette opp igjen i kveld, for dere driter deres å jævlig ut.
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (Akkurat nå): Kansellering også referere til en strategi for å ekskludere folk eller ideer man anser som umoralske, noe som fører til at personen eller ideen blir utelukket fra sosiale og økonomiske samfunn ... Altså... Dere skal regelrett få litt tid til å reflektere, så tar jeg dette opp igjen i kveld, for dere driter deres å jævlig ut. Hvis det hadde vært en brann i en fabrikk og sjefen for firmaet hadde lagt ut en tiktok (av alle ting) og spøkt om det samme dagen/kvelden og det hadde ført til at han/hun ble avskjediget. Er det å bli kansellert i dine øyne? Jeg spør fordi jeg prøver å forstå ståstedet ditt angående kansellering vs oppsigelse? 2
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (1 minutt siden): Kansellering også referere til en strategi for å ekskludere folk eller ideer man anser som umoralske, noe som fører til at personen eller ideen blir utelukket fra sosiale og økonomiske samfunn ... Altså... Dere skal regelrett få litt tid til å reflektere, så tar jeg dette opp igjen i kveld, for dere driter deres å jævlig ut. Hva var strategien her i så fall? Hvilken strategi var det Rødt benyttet seg av når de "kansellerte" Kaur? 1 1
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (3 minutter siden): Kansellering også referere til en strategi for å ekskludere folk eller ideer man anser som umoralske, noe som fører til at personen eller ideen blir utelukket fra sosiale og økonomiske samfunn ... Altså... Dere skal regelrett få litt tid til å reflektere, så tar jeg dette opp igjen i kveld, for dere driter deres å jævlig ut. Snakkes i kveld da. 1
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) wampster skrev (11 minutter siden): Hvis det hadde vært en brann i en fabrikk og sjefen for firmaet hadde lagt ut en tiktok (av alle ting) og spøkt om det samme dagen/kvelden og det hadde ført til at han/hun ble avskjediget. Er det å bli kansellert i dine øyne? Jeg spør fordi jeg prøver å forstå ståstedet ditt angående kansellering vs oppsigelse? Hvis en person som fronter meninger om at skytevåpen er bra og at enhver dolt har en gudegitt rett til våpen, som sier at noen bør betale kausjonen for folk som angrep hans politiske motstandere og unnskylder dem, blir skutt av en dolt... ...så skal lederen for en fabrikk som er totalt annet land og en helt totalt annen sfære og næring, fabrikk versus influncere, sparkes fordi han ler av ironien..? Husk at fabrikklederen gjerne har empati for alle ofre for unødvendig våpenbruk -- og gjerne har meninger om at slike unødvendig drap burde vært forhindret, samtidig som at aktører som denne personen som døde har null empati med titusener av uskyldige ofre for våpenpolitikken de støtter. Igjen. Ta en pause og tenk litt frem til i kveld. Endret 57 minutter siden av Red Frostraven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå