Gå til innhold

Er menneskeheten på vei til undergangen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Karltorbj skrev (På 22.7.2022 den 18.15):

Da vil alle, undervannsbassengene vaare, vaere toemt.

Disse kjempestore resovarene, ligger under, mangen av de viktigste dyrkeomraadene, vi har. De inneholder saa store mengder, med ferskvann, at det er mer der, enn i alle elvene, innsjoene og vannene, vi har her, paa jorden.

Disse kjoerer vi knallhardt, der vi suger opp til vanning, plastflaskevann, osv.

 Vannborreselskapene, gjoer det godt. de borrer bare dypere og dypere og det vil ta vanvittig lang tid, foer disse blir, naturlig, fylt opp igjen. 4000 aar, regnet de paa et av dem.

De fleste av dem, har kort tid igjen, foer de er tomme, mener jeg saa 2030 - 40 tallet paa noen av dem.

Hvis vi tar det, som ligger under en del av Usa, som eksempel, saa brukes 80% til kjoettproduksjon. Kjoettproduksjon er destruktivt, dyrker man groennsaker og korn, paa, det samme arealet, faar man fem til ti ganger mer mat, en hvis hvis man dyrker dyrefor, freks.

Saa naar de er tomme, er vi, virkelig ute og kjoerer.

Angaaende kjoettproduksjon, saa er det altsaa, ikke bare kuprompen, det handler om, men mye mer en det. Skal vi i det hele tatt, ha en sjanse, maa vi kutte kjoettproduksjonen og selvfoelgelig, produksjonen av meierivarer. Sliter litt med det siste, skal jeg vaere aerlig, elsker ost og melk.

Hamp planten, kan hjelpe oss. Den drar mye mindre naering og vann ut av jorda, enn bomullplanten, freks, saa klesvalget vaares kan ogsaa bli viktig. En kan ogsaa lage, "plastikk" av hamp, som foelger naturens gang og raatner bort, naar den kastes, uten aa bli til microplast.

Dette er bare en liten flik av alle de problemene, vi har. Jeg tror at vi er langt over tippepunktet, paa mangen av dem. Vet ikke om jeg vil gi menneskerasen 50 aar, en gang.

Menneskerasen, er for ondskapsfull, graadig og destruktiv, til aa fikse dette.   

Glemte aa si at hamplanten gir ogsaa, en fem til ti ganger mer klaer, pr kvm, enn foreksempel bomull.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (7 timer siden):

Det er ikke rart at mange nå ser til religiøse dommedagsprofetier når massemedia stadig tyr til hysteriske avisoverskrifter om emner som global oppvamring/klimaendringer.

07f1a9f458ac66dbc87b3a1fec6a4bfe38905bee

 

Ja, og særlig når man skifter på grafikken i hytt og pine for å få det til å se varmere ut enn det egentlig er.

Grafikken som brukes er nemlig i stadig endring:
Ny praksis i Meteorologisk institutt - fargebruk "under kontinuerlig vurdering og justering" (verstat.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...