Gå til innhold

Musikkvideoforsøk (Mad Sky - A Place Where We Are Heroes)


MadSky

Anbefalte innlegg

Heisann.

Lager musikk på hobbybasis, og har nå gjort et forsøk på å snekre sammen en musikkvideo til ei av låtene mine.

Har lenge fundert på hvordan man skal gå fram for å få det til å se ok ut.
Mobilkamera? (Det kommer ikke til å se bra ut...)
Betale for produksjon? (Dyrt, har ikke midler til sånt...)

Så har landet på i gi gratis videoklipp fra internett et forsøk. Dette er klipp som er delt gratis og kan brukes fritt for alle og enhver.

Har snekra sammen denne videoen, og synes resultatet ble helt ok, men vil gjerne høre hva du synes, og om dette ser greit ut?
 

 

Endret av MadSky
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si at låta var 100% innafor. Utrolig bra faktisk. Skikkelig kvalitet i alle ledd. Har du mastret dette selv også, eller leid inn proff? Om du gjorde det selv, tar du på deg oppdrag? 😆 Må nesten grave litt dypere i discografien din. Ser også at du har urettferdig lite views. Fin video, passet godt. Spesielt bra fra 2:10 og utover. Enig i at å lage musikkvideo er 20% av prosessen med ny låt? Alltid moro og prøve å lage en story som passer. God idè å bruke klipp som er fair use, står du litt bedre om du plutselig får en viral som tar av. Selv så må jeg innrømme jeg bare tar copystriken og gir fra meg eventuell inntjening på Youtube. Alle penger kommer fra Spotify uansett.

Endret av SkyMarshall Arts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts skrev (17 timer siden):

Må bare si at låta var 100% innafor. Utrolig bra faktisk. Skikkelig kvalitet i alle ledd. Har du mastret dette selv også, eller leid inn proff? Om du gjorde det selv, tar du på deg oppdrag? 😆 Må nesten grave litt dypere i discografien din. Ser også at du har urettferdig lite views. Fin video, passet godt. Spesielt bra fra 2:10 og utover. Enig i at å lage musikkvideo er 20% av prosessen med ny låt? Alltid moro og prøve å lage en story som passer. God idè å bruke klipp som er fair use, står du litt bedre om du plutselig får en viral som tar av. Selv så må jeg innrømme jeg bare tar copystriken og gir fra meg eventuell inntjening på Youtube. Alle penger kommer fra Spotify uansett.

Takk! Og ja, mastringen står jeg for selv, med god hjelp av Ozone. Har aldri vurdert å ta på meg mastringjobb for andre, men hadde jo vært morsomt å prøve 🙃 Tidligere har ikke musikkvideoer vært så mye i fokus for min del, men ser at man når lengre på nett med levende bilder. Det som er vanskelig er å få det til å se bra nok ut. Der føler jeg andre gjør en bedre jobb bak kamera enn meg selv, og der kommer gratisklipp inn i bildet. Det skal vel og merke redigeres og settes sammen til noe fornuftig også. Hører rykter om at penger kommer fra Spotify, men har ikke sett noe til dette enda 😂

Lenke til kommentar

Veldig kul sang!

Hvis jeg skal være litt kritisk, så var det litt mye repetisjon av de samme klippene om og om igjen, noe som gjorde det kjedelig å se på. Men klippene var absolutt bra, og kunne fungert, hadde du hatt originale klipp til å fylle hele. Første 45 sekundene var veldig bra. Så ble det litt mye repetisjon. 

Viktigste for sånn original musikk som du lager er vel å mekke noe originalt og kult når det kommer til video. Trenger ikke å være så bra kamerakvalitet tenker jeg. Kan starte med en iPhone og filme med den, se hvordan resultatet blir. Å filme seg selv spille og kutte innom diverse klipp som forteller en historie kan vær en ide. Viktigere å få frem en unik stil. 

Ingenting å klage på musikken 😃 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (På 4.7.2022 den 4.10):

Veldig kul sang!

Hvis jeg skal være litt kritisk, så var det litt mye repetisjon av de samme klippene om og om igjen, noe som gjorde det kjedelig å se på. Men klippene var absolutt bra, og kunne fungert, hadde du hatt originale klipp til å fylle hele. Første 45 sekundene var veldig bra. Så ble det litt mye repetisjon. 

Viktigste for sånn original musikk som du lager er vel å mekke noe originalt og kult når det kommer til video. Trenger ikke å være så bra kamerakvalitet tenker jeg. Kan starte med en iPhone og filme med den, se hvordan resultatet blir. Å filme seg selv spille og kutte innom diverse klipp som forteller en historie kan vær en ide. Viktigere å få frem en unik stil. 

Ingenting å klage på musikken 😃 

Takk for tilbakemelding 🍺 😊 Føler selv det blir en del repetisjon ja, men var begrenset med klipp innenfor denne serien, skulle gjerne hatt flere å velge mellom 😅 Får se hva jeg gjør til neste video, er en ny rundt hjørnet 🍺 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...