Gå til innhold

Sjaman Durek

Anbefalte innlegg

Skrevet
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Det er ikke et problem, det er ikke et større problem her enn det er i hans hjemland, i hans hjemland er systemisk rasisme helt vanlig, og til og med oppfordret til, så nei det er ikke et problem, jeg sier det igjen, med teskje det er ikke et problem, det som er et problem er at han sier at barn selv er skyldige i sin egen kreftdiagnose.

.

Størrelsen til problemet i Norge og USA er en annen sak enn hvis det er et problem

Sitat

Vi har alle faktorer som spiller inn, den faktoren som spiller inn her er at durek verrett er en kriminell, hva du ikke forstår med dette forstår ikke jeg, men det fremstår som enda mer amerikansk eksepsjonalisme, nei det er ikke bare fordi han er mørk i huden å amerikansk, men du tror vel kanskje det? Det skulle ikke være nødvendig å peke på det faktum at det er en utrolig ondsinnet svindler det er snakk om her, forstår du ikke hvordan disse svina opererer? Vel det gjør jeg, så nei det dreier seg ikke om noe annet, samme hvor mye du insisterer på renvaske den fjotten så er han altså skyldig i kvakksalveri, bare synd at hans status gir han så altfor mye beskyttelse

Når sa jeg at han ikke var en kriminelle eller en svindler,  jeg har alltid vært enig i det.   Problemet er at du ser ut til å påstå at dette utelukker muligheten til det finnes andre faktorer som bidrar til negative meninger om Durek.

Sitat

Alt kan unødig kompliseres om man absolutt vil, det gjør ikke rasisme noe vanskeligere å forstå, hva dere driver med over dammen, og hvorfor dette er så komplisert for ungdommen deres at det må tas på universitetsnivå viser vel bare de mange problemene dere har i samfunnet deres akkurat nå, disse spørsmålene tas opp både på barneskole nivå og ungdomsskole nivå. 

Noe slags rasisme kan ikke reduseres til enkle forklaringer som du tror.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Størrelsen til problemet i Norge og USA er en annen sak enn hvis det er et problem

Det er absolutt ingen bevis for at det er et problem. 

jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Når sa jeg at han ikke var en kriminelle eller en svindler,  jeg har alltid vært enig i det.   Problemet er at du ser ut til å påstå at dette utelukker muligheten til det finnes andre faktorer som bidrar til negative meninger om Durek.

Da ser du feil, gå noen innlegg tilbake så ser du det selv. 

jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Noe slags rasisme kan ikke reduseres til enkle forklaringer som du tror.

Hvorfor ikke? Er dette noe du tror eller noe du vet? Redegjør for meg hvordan "noe" rasisme ikke enkelt kan forklares?  

• Liker 2
Skrevet
On 9/27/2025 at 10:06 PM, jjkoggan said:

En sa at amerikansk etnisitet var et Big Problem

Jeg sa (jokingly) at det var et Big Problem at han var amerikaner. Etnisitet ble ikke nevnt.

Når jeg hører "amerikansk etnisitet" tenker jeg på den amerikanske urbefolkningen, ikke etterkommerne av de som kom dit etter 1492.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
nebrewfoz skrev (19 minutter siden):

Jeg sa (jokingly) at det var et Big Problem at han var amerikaner. Etnisitet ble ikke nevnt.

Jeg har prøvd å forklare at det antageligvis var en vits ørten ganger nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd å forklare at det antageligvis var en vits ørten ganger nå.

Det har lite å gjøre med påstanden at HVIS flere mente hans statsborgerskap var et problem så var det mer enn bare ET problem. Merk at denne påstanden sier ingenting om disse andre problemer eksisterer eller ikke.

Det blir vanskelig å vite hva folk mener om en sak når noe meninger er tabu og meget få vil innrømme hva de egentlig mener i det offentlige

• Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (13 timer siden):

Det har lite å gjøre med påstanden at HVIS flere mente hans statsborgerskap var et problem så var det mer enn bare ET problem. Merk at denne påstanden sier ingenting om disse andre problemer eksisterer eller ikke.

Hør det vil alltids eksistere rasister, det er antageligvis en funksjon fra den gangen da ulike stammer i dekorert i ulike mønstre var en trussel for hverandre. Så selvfølgelig er det noen som mener hans statsborgerskap er et problem, like sikkert som at mange amerikanere mener at hva nordmenn er, er et problem.

Men, dette er ikke hva vi diskuterer her, på dette punkt avsporer du langt mer enn du faktisk bidrar til denne debatten, siden du nekter å anerkjenne at vi faktisk diskuterer en svindler på et helt annet grunnlag enn det du gjør, noe du igjen nekter å anerkjenne, jeg kan bare beklage, men du er helt alene i din fantasi om hva som foregår i denne debatten.   

jjkoggan skrev (14 timer siden):

Det blir vanskelig å vite hva folk mener om en sak når noe meninger er tabu og meget få vil innrømme hva de egentlig mener i det offentlige

Dette er ren projisering fra din side, du har ingen rett til pålegge andre dine personlige, tabuer og din personlige usikkerhet i det offentlige.

Skal alle andre være like useriøse i debatt som deg? Hva tror du det blir igjen, en hel haug med stråmannsargumentasjon, er det sånn du vil ha det? Jeg foreslår at du faktisk sier noe om emnet neste gang og litt mindre om hva du tenker at andre mennesker tenker. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...