skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 06:47 Skrevet onsdag kl 06:47 jjkoggan skrev (10 timer siden): flg Newbrefoz Han er vel også amerikaner. Big problem. Hvordan i all verden er det mitt problem? Ta det med "newbrefoz". jjkoggan skrev (9 timer siden): Hvorfor snakket du om antiamerikanisme pga politikk når jeg refererte til Durek? Fordi det var deg jeg svarte, det var du som snakket om antiamerikanisme. jjkoggan skrev (9 timer siden): Din konstant nedlatende tone er usaklig og kjedelig, forresten. Og din tilsvarende konstante offermentalitet kombinert med din amerikanske eksepsjonalisme er temmelig usaklig og kjedelig også, om du ennå ikke har forstått det, så er det også grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde, du lever i en amerikansk fantasiverden, prøv å forhold deg til virkeligheten som resten planeten kjenner den, ikke putt deg selv i den offerrollen hver jævla gang den minste lille flik av landet ditt diskuteres, prøv heller å forstå hvorfor det kritiseres, hva faen er poenget med å være her om du ikke vil lære noe? jjkoggan skrev (10 timer siden): Det var uklart Det kan det umulig ha vært om du faktisk har leste det jeg har skrevet i denne tråden, det burde ikke være nødvendig å gjenta meg i det uendelig bare fordi du ikke følger med. jjkoggan skrev (10 timer siden): En fin tale, men jeg kjenner rasister som ikke ville hatt noe imot talens innhold. Obama holdte noe taler som viste en sofistikert forståelse av rasisme. Bare så det er klart, så impliserer jeg ikke at kongen din er en rasist, det har jeg ingen grunn til å tro, det er bare at denne talen mangler bevis. Da forstår du faktisk ikke hva bevis er, dette beviser enkelt at kongen har en grunnleggende forståelse av mellommenneskelige ferdigheter, forståelse å empati er alt som skal til, og det var beviselig tilstede. 1 3
nebrewfoz Skrevet onsdag kl 11:52 Skrevet onsdag kl 11:52 15 hours ago, jjkoggan said: Iflg Newbrefoz Han er vel også amerikaner. Big problem. Det var en spissformulering. Omtrent som når vi sier at noe var "helt Texas", eller "helt Chicago". Men Durek fremviser mange tegn på det mange nordmenn tenker på som 'typisk amerikansk'; i den betydningen at hvis man ser et menneske oppføre seg sånn, så er det sannsynligvis en amerikaner. (Legg merke til at jeg ikke mener at alle amerikanere er slik, men hvis en person er slik er han sannsynligvis en amerikaner.) Han er selvopptatt, i egne øyne 'verdensmester' i det han driver med, og han ynder å fortelle det til resten av verden. Men det kan jo hende jeg er preget av en oppvekst med NRK's dukketeater med Pernille og Mr. Nelson: Mr. Nelson er en løgner og en skrytepave som har bodd i USA og snakker norsk med amerikansk brytning. Han ønsker primært å sove og spise. Hans fortid i Amerika danner grunnlag for mange av skrønene han serverer Pernille. Han har, etter eget sigende, blant annet slåss med grizzlybjørner. Mr. Nelson bruker solbriller og er kledd i en liten skyggelue og rutete bukser. 2
jjkoggan Skrevet onsdag kl 12:24 Skrevet onsdag kl 12:24 nebrewfoz skrev (24 minutter siden): Det var en spissformulering. Omtrent som når vi sier at noe var "helt Texas", eller "helt Chicago". Men Durek fremviser mange tegn på det mange nordmenn tenker på som 'typisk amerikansk'; i den betydningen at hvis man ser et menneske oppføre seg sånn, så er det sannsynligvis en amerikaner. (Legg merke til at jeg ikke mener at alle amerikanere er slik, men hvis en person er slik er han sannsynligvis en amerikaner.) Han er selvopptatt, i egne øyne 'verdensmester' i det han driver med, og han ynder å fortelle det til resten av verden. Men det kan jo hende jeg er preget av en oppvekst med NRK's dukketeater med Pernille og Mr. Nelson: Mr. Nelson er en løgner og en skrytepave som har bodd i USA og snakker norsk med amerikansk brytning. Han ønsker primært å sove og spise. Hans fortid i Amerika danner grunnlag for mange av skrønene han serverer Pernille. Han har, etter eget sigende, blant annet slåss med grizzlybjørner. Mr. Nelson bruker solbriller og er kledd i en liten skyggelue og rutete bukser. Mange takk. Jeg har hørt uttrykket helt Texas men ikke Chicago, hva betyr Chicago? Hva er «problemet» hvis Durek oppfører seg som en typisk amerikaner? De fleste amerikanere ville kalle ham «weird «
nebrewfoz Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden On 9/24/2025 at 2:24 PM, jjkoggan said: Jeg har hørt uttrykket helt Texas men ikke Chicago, hva betyr Chicago Da sammenligner vi noe med situasjonen i Chicago under forbudstiden i USA, da Al Capone herjet som verst. Sagt med andre ord, "lovløse tilstander". [I dag ville sikkert noen kalt det "svenske tilstander".]
jjkoggan Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden skaftetryne32 skrev (På 24.9.2025 den 2.47): Hvordan i all verden er det mitt problem? Ta det med "newbrefoz". Du skrev at faktumet at Durek er en USAianer ikke er et problem Newbrefoz skrev at det var et Big Problem Sitat Fordi det var deg jeg svarte, det var du som snakket om antiamerikanisme. Det var klart at jeg snakket om hvordan antiamerikanisme påvirket meninger om Durek, ikke antiamerikanisme generellt. Sitat Og din tilsvarende konstante offermentalitet kombinert med din amerikanske eksepsjonalisme er temmelig usaklig og kjedelig også, om du ennå ikke har forstått det, så er det også grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde, du lever i en amerikansk fantasiverden, prøv å forhold deg til virkeligheten som resten planeten kjenner den, ikke putt deg selv i den offerrollen hver jævla gang den minste lille flik av landet ditt diskuteres, prøv heller å forstå hvorfor det kritiseres, hva faen er poenget med å være her om du ikke vil lære noe? Det er ingen tilfelle at jeg angriper personen istedenfor ballen. Det er også meget sjelden at jeg ikke forstår kritikken og er ofte enig med kritikken men antiamerikanisme ofte en del av kritikken. Det er latterlig for noen å tro at jeg reagerer på alle kritikk mot USA i disse fora. Det blir umulig å gjøre, det er altfor mange innlegg å svare på hver dag. Sitat Da forstår du faktisk ikke hva bevis er, dette beviser enkelt at kongen har en grunnleggende forståelse av mellommenneskelige ferdigheter, forståelse å empati er alt som skal til, og det var beviselig tilstede. Jeg kan forstå og ha empati for andre etniske grupper samtidig som jeg mener min etnisk gruppe er overlegen.
Tussi Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden jjkoggan skrev (5 minutter siden): eg kan forstå og ha empati for andre etniske grupper samtidig som jeg mener min etnisk gruppe er overlegen. Da kalles det ikke empati....
jjkoggan Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden nebrewfoz skrev (10 minutter siden): Da sammenligner vi noe med situasjonen i Chicago under forbudstiden i USA, da Al Capone herjet som verst. Sagt med andre ord, "lovløse tilstander". [I dag ville sikkert noen kalt det "svenske tilstander".] Jeg antar det er inspirert av Hollywood. Visste du at det var en tid da det fantes svenske gangsters?
jjkoggan Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Tussi skrev (3 minutter siden): Da kalles det ikke empati.... Abraham Lincoln hadde empati for slavene og frigjorte dem samtidig som han mente de ikke hadde like gode evner som hvite folk. Jeg har empati for mine barn samtidig som jeg vet at jeg er overlegen på mange måter før de blir voksne
Tussi Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden jjkoggan skrev (3 minutter siden): Abraham Lincoln hadde empati for slavene og frigjorte dem samtidig som han mente de ikke hadde like gode evner som hvite folk. Jeg har empati for mine barn samtidig som jeg vet at jeg er overlegen på mange måter før de blir voksne Sant nok
skaftetryne32 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden jjkoggan skrev (16 minutter siden): Du skrev at faktumet at Durek er en USAianer ikke er et problem Og det er det ikke. jjkoggan skrev (16 minutter siden): Newbrefoz skrev at det var et Big Problem Og det er altså ikke meg, men en helt annen person, og jeg mistenker at nebrewfoz muligens bruker ironi her, men altså selvfølgelig finnes det rasister, til og med rasisme rettet spesifikt mot usaianere, men kritikken rettet mot sjarlatan durek er basert på at han er en banditt, at den godeste sjarlatanen også føler sånn på denne antiamerikanismen sier mest om han. jjkoggan skrev (20 minutter siden): Det var klart at jeg snakket om hvordan antiamerikanisme påvirket meninger om Durek, ikke antiamerikanisme generellt. Ja du snakker om dette, du påstår dette, men hvor er begrunnelsen, det er ingenting. Hvorfor i all verden skulle antiamerikanisme påvirke noe som helst om hva vi mener om fyren? Han er en klin kokos kriminell, er dette typisk for amerikanere? Kan det være at det er din egen antinorwegianisme som spiller deg et puss? jjkoggan skrev (17 minutter siden): Det er ingen tilfelle at jeg angriper personen istedenfor ballen. Det er også meget sjelden at jeg ikke forstår kritikken og er ofte enig med kritikken men antiamerikanisme ofte en del av kritikken. Men å pålegge andre meninger gjør du hele tiden, du ser jo antiamerikanisme i absolutt alt, du prøver å presse det inn i hver minste greie der kritikk av usa på noe vis utøves, hvorfor må jeg for ente gang forklare deg dette? Det er ingen antiamerikanisme her, det er ikke hva dette handler om, men du insisterer jo, fremdeles. Det er svindleren durek som er problemet. jjkoggan skrev (37 minutter siden): Jeg kan forstå og ha empati for andre etniske grupper samtidig som jeg mener min etnisk gruppe er overlegen. Hva er dette for en avsporing? Om kongen mener at hans etniske gruppe er overlegen så bør han vel forstå hva rasisme er, er ikke det to sider av samme mynt? Det er snakk om kongens forståelse av konseptet, er han rasist? Jeg tviler, men hvem vet, men han viser jo åpenbart forståelse nok av de grunnleggende prinsippene til å forstå hva rasisme er, hva ellers mente du videoen skulle bevise, at han ikke er rasist?
jjkoggan Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden skaftetryne32 skrev (2 timer siden): Men å pålegge andre meninger gjør du hele tiden, du ser jo antiamerikanisme i absolutt alt, du prøver å presse det inn i hver minste greie der kritikk av usa på noe vis utøves, Det reflekterer ikke virkeligheten, du lyver eller ikke leser andre tråder hvor USA kritiseres flere ganger hver dag. De fleste gangene er jeg enig og derfor har ingenting mer å si om kritikkene. Sitat Hva er dette for en avsporing? Om kongen mener at hans etniske gruppe er overlegen så bør han vel forstå hva rasisme er, er ikke det to sider av samme mynt? Det er snakk om kongens forståelse av konseptet, er han rasist? Jeg tviler, men hvem vet, men han viser jo åpenbart forståelse nok av de grunnleggende prinsippene til å forstå hva rasisme er, hva ellers mente du videoen skulle bevise, at han ikke er rasist? Jeg er sikkert kongen ikke er en rasist og vet generellt hva det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå