Gå til innhold

Sjaman Durek

Anbefalte innlegg

Skrevet
jjkoggan skrev (10 timer siden):

flg Newbrefoz

Han er vel også amerikaner. Big problem.

Hvordan i all verden er det mitt problem? Ta det med "newbrefoz".

jjkoggan skrev (9 timer siden):

Hvorfor snakket du om antiamerikanisme pga politikk når jeg refererte til Durek? 

Fordi det var deg jeg svarte, det var du som snakket om antiamerikanisme.

jjkoggan skrev (9 timer siden):

Din konstant nedlatende tone er usaklig og kjedelig, forresten.

Og din tilsvarende konstante offermentalitet kombinert med din amerikanske eksepsjonalisme er temmelig usaklig og kjedelig også, om du ennå ikke har forstått det, så er det også grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde, du lever i en amerikansk fantasiverden, prøv å forhold deg til virkeligheten som resten planeten kjenner den, ikke putt deg selv i den offerrollen hver jævla gang den minste lille flik av landet ditt diskuteres, prøv heller å forstå hvorfor det kritiseres, hva faen er poenget med å være her om du ikke vil lære noe? 

Det var uklart

Det kan det umulig ha vært om du faktisk har leste det jeg har skrevet i denne tråden, det burde ikke være nødvendig å gjenta meg i det uendelig bare fordi du ikke følger med. 

En fin tale, men jeg kjenner rasister som ikke ville hatt noe imot talens innhold.  Obama holdte noe taler som viste en sofistikert forståelse av rasisme.  Bare så det er klart, så impliserer jeg ikke at kongen din er en rasist, det har jeg ingen grunn til å tro,  det er bare at denne talen mangler bevis.

Da forstår du faktisk ikke hva bevis er, dette beviser enkelt at kongen har en grunnleggende forståelse av mellommenneskelige ferdigheter, forståelse å empati er alt som skal til, og det var beviselig tilstede.

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 hours ago, jjkoggan said:

Iflg Newbrefoz

Han er vel også amerikaner. Big problem.

Det var en spissformulering. Omtrent som når vi sier at noe var "helt Texas", eller "helt Chicago".

Men Durek fremviser mange tegn på det mange nordmenn tenker på som 'typisk amerikansk'; i den betydningen at hvis man ser et menneske oppføre seg sånn, så er det sannsynligvis en amerikaner. (Legg merke til at jeg ikke mener at alle amerikanere er slik, men hvis en person er slik er han sannsynligvis en amerikaner.) Han er selvopptatt, i egne øyne 'verdensmester' i det han driver med, og han ynder å fortelle det til resten av verden. 

Men det kan jo hende jeg er preget av en oppvekst med NRK's dukketeater med Pernille og Mr. Nelson:

image.jpeg.1a04863be51584695f8adff9b71d665b.jpeg

• Mr. Nelson er en løgner og en skrytepave som har bodd i USA og snakker norsk med amerikansk brytning. Han ønsker primært å sove og spise. Hans fortid i Amerika danner grunnlag for mange av skrønene han serverer Pernille. Han har, etter eget sigende, blant annet slåss med grizzlybjørner. Mr. Nelson bruker solbriller og er kledd i en liten skyggelue og rutete bukser.
Skrevet
nebrewfoz skrev (24 minutter siden):

Det var en spissformulering. Omtrent som når vi sier at noe var "helt Texas", eller "helt Chicago".

Men Durek fremviser mange tegn på det mange nordmenn tenker på som 'typisk amerikansk'; i den betydningen at hvis man ser et menneske oppføre seg sånn, så er det sannsynligvis en amerikaner. (Legg merke til at jeg ikke mener at alle amerikanere er slik, men hvis en person er slik er han sannsynligvis en amerikaner.) Han er selvopptatt, i egne øyne 'verdensmester' i det han driver med, og han ynder å fortelle det til resten av verden. 

Men det kan jo hende jeg er preget av en oppvekst med NRK's dukketeater med Pernille og Mr. Nelson:

image.jpeg.1a04863be51584695f8adff9b71d665b.jpeg

• Mr. Nelson er en løgner og en skrytepave som har bodd i USA og snakker norsk med amerikansk brytning. Han ønsker primært å sove og spise. Hans fortid i Amerika danner grunnlag for mange av skrønene han serverer Pernille. Han har, etter eget sigende, blant annet slåss med grizzlybjørner. Mr. Nelson bruker solbriller og er kledd i en liten skyggelue og rutete bukser.

Mange takk.  Jeg har hørt uttrykket helt Texas men ikke Chicago, hva betyr Chicago?

Hva er «problemet» hvis Durek oppfører seg som en typisk amerikaner? De fleste amerikanere ville kalle ham «weird «

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...