Gå til innhold

Har noen konvertert fra PC til konsoll?


Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Her er et litt snodig spørsmål :)

Jeg hører alltids om de som konverterte fra konsoll til PC,
men er det noen som helst av dere som har gjort det motsatte?
Å gå fra PC til konsoll? Fortell gjerne hvorfor du gjorde det. Frykt ikke, jeg skal ikke kverulere og kritisere dine valg xD
Jeg er bare interessert i å høre hva folk tenker.

Vennligst prøv å holde denne tråden saklig og fri for elitism og slik console-war greie XD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det nokså merkelig ut å "konvertere" mellom konsollplattformer og skrivebordsplattformer. Ikke vet jeg formålet med spørsmålet ditt heller, men kanskje er det for å utforske fordelene med konsoller over skrivebord. Jeg har en bråkete (og kraftig) bærbar til spill, og konsoller til å spille på (PS2 og PS3). Nei, jeg har ikke råd til noe nyere. Har heller ikke råd til noe stasjonære greier i tillegg til det jeg har nå. Så der begrenses jeg. Men ser man bort fra den økonomiske situasjonen, så er det vel verdt å merke seg at noen spill bare er tilgjengelige et visst sted? Jeg spiller flere av disse spillene. Noen er bare tilgjengelig på Windows, noen bare på PS. For dem som er tilgjengelig begge steder, velger jeg plattform etter hvordan jeg ønsker å spille spillet. Konsoll er lettvinte greier. Alltid tilkoblet et fjernsyn foran sofaen, alltid et og samme sted, med puter og tepper og komfortable omgivelser, og en kontroll i hånden. Det er en annen opplevelse enn å sitte foran en datamaskin. Skrivebord? Bedre kontroll og presisjon, og mer fleksibel samhandling med spillet. Jeg liker begge. Apex Legends, Minecraft, RDR2, Fallen Order, Valheim, Moons of Madness: skrivebord. Call of Duty, Battlefield, GTA: konsoll. Ratchet & Clank: ja, lite valg der, PS2 og PS3.

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev (10 timer siden):

Her er et litt snodig spørsmål :)

Jeg hører alltids om de som konverterte fra konsoll til PC,
men er det noen som helst av dere som har gjort det motsatte?
Å gå fra PC til konsoll? Fortell gjerne hvorfor du gjorde det. Frykt ikke, jeg skal ikke kverulere og kritisere dine valg xD
Jeg er bare interessert i å høre hva folk tenker.

Vennligst prøv å holde denne tråden saklig og fri for elitism og slik console-war greie XD

Jeg har nok ikke konvertert rent teknisk, men det er eksklusive spill på PS4 som ikke finnes på PC. For eks. Bloodborne som jeg digger 110%. Derfor har jeg PS4 liggende under tven.

Endret av yosraz_80
Lenke til kommentar

Konvertert og konvertert, fru Blom… Jeg spiller nå på begge deler, men mest på konsoll. Hovedgrunnen til det er at jeg er fan av det å bare starte opp dingsen, slumpe ned i sofaen og være i gang med spilling på kort tid. PC gaming er alltid litt ekstra, med oppdateringer, drivere, feilsøking og krøll og kluss. I tillegg så jobber jeg med data, så da er det noe med det å skulle komme hjem etter å ha sittet foran dataen en hel dag og skulle sitte enda mer foran dataen. 😅

Lenke til kommentar

Etter jeg var ferdig med studiene og fikk egen leilighet etc. så ble det veldig mye lettere å bare skru på PS3 i stuen enn å gå inn på kontoret og spille på PC, så siste 10-12 årene har jeg nok spillt betydelig mer på PS3, PS4 og PS5 enn jeg har på PC, selv etter at jeg fikk installert Parsec og kan bruke gamingPCen fra alle rom i huset.

Lenke til kommentar

Jeg har holdt på med PC spilling siden tidlig 90-tallet, men har nå stort sett gått over til konsollspilling. Jeg spiller også noe på PC pga eksklusive spill der, MP med venner og at enkelte sjangere gjør seg klart best på PC.

Mine grunner til konverteringen er at jeg ikke spiller så mye lenger og derfor syns PC spilling ikke er verdt pengene for high-end og at grafikken har blitt bra nok på konsoll, men også syns jeg det er veldig befriende å slippe å bruke tid på å finne den perfekte balansen mellom bildekvalitet, grafikkinnstillinger og framerate, noe jeg kunne bruke veldig mye tid på og “hele tiden” analysere det tekniske aspektet med spillet istedet for å ha det artig med selve spillet. Jeg syns også det er kjekt på slippe mye mer av problematikk rundt f.eks stuttering problemer pga f.eks shader compilation eller grafikk innhold som lastes tregt inn etc. Det er mindre at dette på konsoll.

Jeg ser likevel ikke helt bort ifra at jeg går tilbake til PC i fremtiden. Det kommer ann på bl.a prisutviklingen på PC og framerate på konsoll.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg konverterer stadig frem og tilbake. Nå er jeg tilbake på konsoll etter at jeg skaffet meg PS5, og stortrives med det. Har fortsatt kraftig PC, men spiller ikke mye på den, og blir nok lenge til neste gang jeg gjør investeringer i PC-gaming. En del online-spill har rett og slett bedre brukeropplevelse på PC, mens konsoll er mer "rett-frem" og comfy til noen bruksområder.

Lenke til kommentar

Synes også at "konvertering" ikke gir mening. Det finnes mange forskjellige platformer å spille på, og man velger platform etter hva man ønsker å spille.

For min egen del, så blir det mest PC nå om dagen, da de spillene jeg er interessert i å spille (bil- og fly-simulatorer, noe med VR og strategispill) er best representert på PC. Jeg spilte mye konsoll tilbake i Xbox360 dagene, da det var mange attraktive spill (COD Modern Warfare, Fallout 3) på den tiden, multiplayer var veldig enkelt på Xbox live og Xbox live arcade hadde mange enklere spill, som manglet på de andre konsollene. Når jeg titter gjennom Xbox store nå om dagen, er det ikke så mye som fenger lengre, synes det er blitt mye endeløse sequels og indie-spill som egentlig er ripoff av gamle spill. Da spiller jeg heller originalene på PC, eventuelt gjennom emulatorer. 

For kjapp spilling, så er arcadespill eller gamle konsoll-spill (pre-Playstation 1) gjennom emulator attraktive, du kan spille en runde på så lite som 5-10 minutter, etter PSX så tar mange konsollspill lang tid å starte, må loade savegame osv. 

PC-spilling har også blitt vanvittig mye enklere enn det var i gamle dager, ikke så mye trøbbel med å få spill til å kjøre lengre (og konsoll-spill må jo installeres også nå om dagen). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...