Gå til innhold

Bruker regnvann til sisterner, hagevanning og bilvasken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man har vannmåler i min kommune så er det kun én vannmåler og den er på vanninntaket. Avgiftene for vann og avløp er separate og beregnes etter en forutsetning om at målt vannmengde inn = vannmengde ut. Mitt spørsmål er da: Vil kommunen se bort fra at avløpet må håndtere mer vann enn det som måles, eller vil de sette opp to vannmålere for å kunne måle inn og ut separat?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Simen1 said:

Når man har vannmåler i min kommune så er det kun én vannmåler og den er på vanninntaket. Avgiftene for vann og avløp er separate og beregnes etter en forutsetning om at målt vannmengde inn = vannmengde ut. Mitt spørsmål er da: Vil kommunen se bort fra at avløpet må håndtere mer vann enn det som måles, eller vil de sette opp to vannmålere for å kunne måle inn og ut separat?

Vann til bilvask og hagevanning belaster vel uansett ikke avløpsanlegget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (15 minutter siden):

Når man har vannmåler i min kommune så er det kun én vannmåler og den er på vanninntaket. Avgiftene for vann og avløp er separate og beregnes etter en forutsetning om at målt vannmengde inn = vannmengde ut. Mitt spørsmål er da: Vil kommunen se bort fra at avløpet må håndtere mer vann enn det som måles, eller vil de sette opp to vannmålere for å kunne måle inn og ut separat?

 

Simen1 skrev (Akkurat nå):

Det har du rett i. Jeg tenkte på toalettene.

Dagens situasjon er jo vannmengde inn > vannmengde ut. Som nevt så går vanning og utvendig vask ikke inn i avløpssystemet, så ved å fylle sisterner så går man kanskje i null?

Lenke til kommentar

I forbindelse med husbygging har jeg regnet litt på lønnsomhet med brønn. Om jeg bruker det vannet til alt utendørs så spares det inn i løpet av en god del år. Får også den luksusen at jeg unngår vanningsforbud hver sommer. Regnvann kan også være en løsning, får se litt på det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...