Gå til innhold

Play.com "3 for £20 offer"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei. Det er overhodet ikke toll på spill.

Det tror jeg burde sjekkes litt bedre.. Bestillte Civ3 fra gamer.co.uk, og denne pakken ble stoppet i tollen TRE ganger!

 

Forøvrig tror jeg IKKE de sender i tre pakker når det er et 3for£20 tilbud. Det er tross alt bare en pris, så dette ville blitt som å dele opp fks StarTrek TNG Sesong1 DVDbox i 7 pakker - en for hver DVD.

Lenke til kommentar
Det er ikke toll men moms, pluss at du må betale avgift til posten for fortolling. Men de sender som sagt alltid spill og DVD i hvert sitt brev. Hvis de ikke gjør det kan du faktisk klage og få tilbake de pengene moms og fortolling koster deg.

Det er jo en viss forskjell på å kjøpe tre spill separat og å kjøpe en pakke med 3 spill for 20£ mener nå jeg. :roll:

Lenke til kommentar

Det tror jeg burde sjekkes litt bedre..

 

Det er bare til å surfe innom www.toll.no, dét.

 

Moms er ikke toll, bare så det er sagt.

 

Bestillte Civ3 fra gamer.co.uk, og denne pakken ble stoppet i tollen TRE ganger!

 

Stoppet i Posten B(are) A(pekatter). Det er ikke Tollvesenet som gjør dette. Alt går igjennom den store, stygge sentralen i Oslo.

 

Forøvrig tror jeg IKKE de sender i tre pakker når det er et 3for£20 tilbud. Det er tross alt bare en pris, så dette ville blitt som å dele opp fks StarTrek TNG Sesong1 DVDbox i 7 pakker - en for hver DVD.

 

3 separate varer er da ikke det samme som en vare med flere deler.

 

Men det er ikke verre enn å sende en mail til Play og spørre. De pleier å være noenlunde kjappe og konsise på henvendelser om sånt.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Det som vil skje i dette tilfellet er at hvert spill får prisen 20/3 £ og blir pakket inn separat. Dette kan ikke sammenlignes med å kjøpe et box-sett med dvd'er som noen nevnte lenger oppe da dette kun er en tittel. Dette vises forøvrig i ordreoversikten også.

Endret av Ei-rik
Lenke til kommentar
Det som vil skje i dette tilfellet er at hvert spill får prisen 20/3 £ og blir pakket inn separat. Dette kan ikke sammenlignes med å kjøpe et box-sett med dvd'er som noen nevnte lenger oppe da dette kun er en tittel. Dette vises forøvrig i ordreoversikten også.

Poenget mitt var at det også i dette tilfellet kan betraktes som én vare selv om det er tre bokser..

Om disse da sendes i tre pakker med £20 på hver blir det jo tre ganger så ille som om alle ble sendt i en.

 

Hadde det derimot stått at man ved kjøp av 3 spill fikk hvert for £6.6 hadde man nok fått tre pakker pålydende £6.6 hver.

 

LarsC: Kan nok hende man ikke betaler toll, men det er av lite interesse..

Spørsmålet blir om pakken i det heletatt blir stoppet. Ved en liten forsendelse som dette er det jo først og fremst gebyrene som koster, og disse er det samme uansett om man skal betale både moms og toll eller bare moms.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at det også i dette tilfellet kan betraktes som én vare selv om det er tre bokser..

 

Ikke så lenge Play sender en og en vare separat. Posten har ikke lov (de har forsøkt seg tidligere) til å samle opp tre separate forsendelser fra en avsender til en mottaker og kalle dette 'en sending'.

 

 

LarsC: Kan nok hende man ikke betaler toll, men det er av lite interesse..

Eh, nei, for man må ut med moms i tillegg til evt. tollavgifter.

Lenke til kommentar
Bestilte trackmania fra play. PC spill.

Der måtte jeg ut med over 200 kr i toll.

 

Totalt ca. 500.

Ja, 200 NOK-grensen gjelder da fortsatt den. Ikke noe overraskelse at du måtte ut med moms for et spill som koster 24.99£, men det er altså ikke dét det er snakk om her.

Lenke til kommentar

Finnes det noen steder man kan få kjøpt billige spill over nettet da?

 

Jeg kjøpte nettopp et billig spill fra play.com til 16.99 £ og det gikk greit gjennom uten toll, men nyere spill som gjerne koster 32.99 osv. vil man jo få toll på og da lønner det seg ikke likevel.

 

Finnes det andre steder?

Lenke til kommentar
Nei. Det er overhodet ikke toll på spill.

Det tror jeg burde sjekkes litt bedre.. Bestillte Civ3 fra gamer.co.uk, og denne pakken ble stoppet i tollen TRE ganger!

 

Forøvrig tror jeg IKKE de sender i tre pakker når det er et 3for£20 tilbud. Det er tross alt bare en pris, så dette ville blitt som å dele opp fks StarTrek TNG Sesong1 DVDbox i 7 pakker - en for hver DVD.

play har alltid sendt en pakke per film jeg har bestilt... inkl når det var 3 for prisen av 2 osv... og slike tilbud

 

med mindre det er snakk om en serie der det det er for eksempel 7 disker... da er sendes det som en pakke....

 

poenget er at så lenge de ikke henger fysisk sammen så blir det sendt hver for seg =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...