Gå til innhold

ACER: Havvindparkene bør ikke få kabel-inntektene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er ACER involvert i en kabel mellom Norge og Storbritannia i det hele tatt? 

Er ikke ACER et EU 'råd'/byråkrati? Hvorfor skal de involvere seg i noe mellom Norge og Storbritannia? To ikke EU-land (sist jeg sjekket)?

 

Utover det, så er det vel kabel-investorer (+ staten i form av skatt) som bør få pengene... Hvis det blir noen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

42 minutes ago, big_glasses said:

Hvorfor er ACER involvert i en kabel mellom Norge og Storbritannia i det hele tatt? 

Er ikke ACER et EU 'råd'/byråkrati? Hvorfor skal de involvere seg i noe mellom Norge og Storbritannia? To ikke EU-land (sist jeg sjekket)?

Tror ikke at UK gikk i øy-modus da brexit kom i kraft. De har vel heller ikke sprengt jernbanetunnelen under kanalen.

De fleste skjønner meningen med samarbeid og avstemming av regler

https://www.acer.europa.eu/the-agency/about-acer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, trikola said:

 

Tror ikke at UK gikk i øy-modus da brexit kom i kraft. De har vel heller ikke sprengt jernbanetunnelen under kanalen.

De fleste skjønner meningen med samarbeid og avstemming av regler

https://www.acer.europa.eu/the-agency/about-acer

Du nevner noe rimelig ikke-relevant,  da jernbanetunnelen er mellom EU(Frankrike) og Storbritannia. Og eventuelle strøm-kabler de har mellom EU og dem vil ikke være sjokkerendes skal være under ACER i diverse formater. 

Og linken sier jo samme jeg sa. Det er et EU organ.

Igjen, dette er to ikke-EU land. Så jeg hadde forventet at avtaler ville vært formet mellom Storbritannia og Norge, de to aktuelle partene. Ikke urelaterte 3dje part.

Og det er fult mulig å ha samarbeid uten EU...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...