Gå til innhold

Oled eller Qled? (LG C1 eller Samsung Q77a)


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/kategorier/tv?f[867][]=OLED&f[1089][]=2021&f[1089][]=2022&f[p][]=1500&f[p][]=250000&f[m][]=LG&s=first_price_date desc
 

Bra med tilbud på årets modeller. Har du budsjett nok til en g2 hadde jeg valgt denne. Denne har passiv kjøling som gjør at TV-en klarer høyere lysstyrke. Ergo du vil ikke merke at du mangler lysstyrke sammenlignet med en LCD tv. Subjektivt hvor lysstyrke noen ønsker at TV-en skal være. Personlig kommer jeg til å gå for en G2 i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får se på en demoskjerm i butikken, har selv en lys stue og den er mer enn lyssterk nok, er kun dolby vision hvor den skrur ned lysstyrken automatisk av en eller annen grunn hvor den mangler litt trøkk.

Ved normal sdr og hdr så har jeg faktisk ikke på maks lysstyrke engang.

Pappa har g1, etter min anbefaling og der er det vinduer på siden og 3 bak sofaen. Null problem.

 

Butikkansatte kommer garantert til å anbefale deg å kjøpe en Samsung, så du er advart. Ihvertfall på elkjøp.

Endret av bruker-540634
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var kjøpet gjennomført. Var først på elkjøp, hvor jeg som spådd ble kraftig advart fra å kjøpe C1. Selgeren mente denne var beregnet kjellerleiligheter? Den var ny for meg. Han mente også at man ikke kunne frakte denne selv, fordi den så lett kunne gå i stykker. Men den er da pakket isopor og papp, og jeg har ikke troen på at de som frakter den kjører noe mer forsiktig enn meg. Så jeg var ikke så fornøyd med selgeren på elkjøp.

Hadde egentlig veldig lyst på G1, men den hadde de ikke inne, og heller ingen andre i nærheten av meg, så da prøvde jeg meg på C1. Spent på hvordan det blir. 

Lenke til kommentar
Visningsnavnpådiskusjonforum skrev (19 timer siden):

Da var kjøpet gjennomført. Var først på elkjøp, hvor jeg som spådd ble kraftig advart fra å kjøpe C1. Selgeren mente denne var beregnet kjellerleiligheter? Den var ny for meg. Han mente også at man ikke kunne frakte denne selv, fordi den så lett kunne gå i stykker. Men den er da pakket isopor og papp, og jeg har ikke troen på at de som frakter den kjører noe mer forsiktig enn meg. Så jeg var ikke så fornøyd med selgeren på elkjøp.

Hadde egentlig veldig lyst på G1, men den hadde de ikke inne, og heller ingen andre i nærheten av meg, så da prøvde jeg meg på C1. Spent på hvordan det blir. 

Gratulerer. Tipper du blir strålende fornøyd :) Bare sjekk ut et par videoer på hva for innstillinger du bør endre. Som energisparing og hva for bildemoduser man bør bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Visningsnavnpådiskusjonforum said:

Da var kjøpet gjennomført. Var først på elkjøp, hvor jeg som spådd ble kraftig advart fra å kjøpe C1. Selgeren mente denne var beregnet kjellerleiligheter? Den var ny for meg. Han mente også at man ikke kunne frakte denne selv, fordi den så lett kunne gå i stykker. Men den er da pakket isopor og papp, og jeg har ikke troen på at de som frakter den kjører noe mer forsiktig enn meg. Så jeg var ikke så fornøyd med selgeren på elkjøp.

Hadde egentlig veldig lyst på G1, men den hadde de ikke inne, og heller ingen andre i nærheten av meg, så da prøvde jeg meg på C1. Spent på hvordan det blir. 

Begynner å lure på om Elkjøp har en avtale med Samsung, de driver veldig å pusher på folk skal kjøpe Samsung qled og argumenterer med at oled funker dårlig i belyste rom, var kanskje sant flere år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte high end tv (Q90r) endte jeg opp med qled. Lysstyrke kan muligens være grei nok på OLED. Men da jeg oppdaget at LG sin OLED tv også kunne brukes til speil endt jeg på Samsung. Har ikke hatt OLED i hus å sammenligne med, men angrer ikke på at jeg kjøpte samsung :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Takk, etter mye skremselspropaganda fra elkjøp, så sitter jeg nå og ser på min C1 i et belyst rom, og er storfornøyd. 

Ser ikke helt på elkjøp på samme måte som før. Selv etter jeg sa jeg skulle ha LG så pushet selgeren meg til å kjøpe samsung, og virket svært negativ til LG. Rart når dem virker så ensporede. Tror ikke jeg kommer til å gå dit for å få råd om TV igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var 99% sikker på at jeg skulle ha Sony X90J, men selgeren hos Elkjøp ville bare selge meg Samsung, som er dårligere, men selgeren mente at den var like bra..
Så det ble ikke noe kjøp, og ja de hadde den på lager.

Ble kjøp fra en annen Elkjøp butikk noe senere, men da kjøpte jeg på nett, og hentet fra lageret.

Lenke til kommentar
Visningsnavnpådiskusjonforum skrev (47 minutter siden):

Takk, etter mye skremselspropaganda fra elkjøp, så sitter jeg nå og ser på min C1 i et belyst rom, og er storfornøyd. 

Ser ikke helt på elkjøp på samme måte som før. Selv etter jeg sa jeg skulle ha LG så pushet selgeren meg til å kjøpe samsung, og virket svært negativ til LG. Rart når dem virker så ensporede. Tror ikke jeg kommer til å gå dit for å få råd om TV igjen. 

For noen år siden, etter mye forundersøkelse anbefalt jeg mutters en liten Sony modell eller hva det nå var til hytta. Etter å ha vært på elkjøp endte hun opp med en Samsung istedenfor pga selgeren der frarådet hun å kjøpe den  modellen jeg anbefalte, husker jeg av flere grunner ble litt frustrert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (21 timer siden):

For noen år siden, etter mye forundersøkelse anbefalt jeg mutters en liten Sony modell eller hva det nå var til hytta. Etter å ha vært på elkjøp endte hun opp med en Samsung istedenfor pga selgeren der frarådet hun å kjøpe den  modellen jeg anbefalte, husker jeg av flere grunner ble litt frustrert.

Story of my life. Kompiser som kommer innom og alltid blir imponert over bilde på TVen min (har vel vært ca. alle jeg har hatt de siste 10-12 åra). Gir de anbefalinger om hva for TV de bør kjøpe avhengig av budsjett, men så ender de alltid opp med Samsung etter å ha vært på Elkjøp... Vel, kollegaene mine og ene kompisen har jeg da endelig fått over på LG OLED :D Men de er PS5-gamere, så da ble det litt enklere.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (På 27.4.2022 den 9.05):

Hadde lett tatt C1. Vil du ha det nyeste, så er det G2en til LG du skal ha, eller Samsung sin QD-OLED/Sony sin utgave (A95K). C1 får du til meget gode priser om dagen (fikk 65" til 11,7k).

Hei, bra jobba! Hvordan fikk du så bra tilbud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...