Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sensitivt underliv?


Gjest 83c3e...8f5

Anbefalte innlegg

Gjest 83c3e...8f5

Hei! Jeg sliter litt og lurer på om det er flere som sliter med samme problem. Jeg har vært i et fast forhold nå de siste tre årene. Han jobber borte to uker om gangen, og når han er borte plages jeg lite med lukt fra underlivet. Men når han er hjemme og vi har mye samleie så opplever jeg at det begynner å lukte med en gang, hele tiden. Bytter truse hver dag og vasker med intimsåpe/ofte bare vann. Vi har mye samleie, og kan det være sæd som skaper lukt? Ingen kjønnssykdommer eller noe som gjør det. Det har ingen karakteristisk lukt slik som fisk eller sånn, men bare en litt ubehagelig lukt som blir sterk spesielt etter sex og de dagene han er hjemme og det er mye intim kontakt. Når han reiser greier jeg å få det noe Lunde i sjakk, men sv og til ikke. Litt flaut at det lukter litt ekkelt hele tiden🧐 i tillegg så hadde vi en pause i forholdet her for 2mnd siden. Da lå jeg med en annen, og fikk deretter sopp etter dette. Mistenker at jeg har sensitivt underliv som er veldig var for bakterier og spesielt ukjente bakterier og miljø ettersom dette kommer så fort? Nå er vi blitt sammen igjen og alt er som før med lukt, borte når han er borte men kommer fort tilbake når jeg har sex.   noen som har noen tips eller opplevd lignende? 

Anonymous poster hash: 83c3e...8f5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan han være smittet med noe? Ikke opplevd nøyaktig det samme, men på generelt grunnlag vil det gi en opprensing med en kombinasjon av vann og eplesidereddik. Man skyller med dette, f.eks. ved hjelp av en øreskylleballong eller ballongsprøyte. Disse er i fritt salg på apotekene, hvis det ikke er noen i hjemmet allerede. 

1d02a364e2aa34233c2933ef70cc5d2f-image.j

Samme skylling og metode kan også brukes i "bakre inngang" for en ekstrem opprensking av hele systemet. Det blir opp til den enkelte om samme ballong kan brukes til disse tingene, og deretter i ørene. Eller om man vil ha en lilla ballong for ørene, og en oransje ballong til tarmskylling. Eller omvendt.

Lenke til kommentar
On 4/25/2022 at 10:26 PM, Guest 83c3e...8f5 said:

Må og tilføye at han er renslig og holder seg ren:) 

Anonymous poster hash: 83c3e...8f5

Er du sikker? Jeg har måtte lære samtlige andre mannfolk hvordan man skal vaske utstyret ordentlig. Det er forbausende mange der ute som aldri har lært det. Et tegn på det kan være at han tar mye på snoppen, klør seg mye der eller er sår/det ser rødt ut. 
 

Lenke til kommentar

At en dusjer ofte betyr ikke at en er renslig der nede.
Mange menn som er dårlig på å trekke tilbake forhuden, og vaske med såpe.
Menn skal vaske underlivet med såpe.

Kløe trenger ikke være på grunn av dårlig vask, men pågrunn av såpen man bruker.
Har prøvd mange forskjellige såper, som fungerer fint på kroppen, men klør når det brukes i underlivet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Dubious skrev (15 minutter siden):

Menn skal vaske underlivet med såpe.

Akkurat det stemmer ikke helt. Av egen erfaring har jeg opplevd å bruke for mye såpe på underlivet som mann overhode ikke er noe du bør gjøre for mye av. Intimsåpe en gang i blant men ellers skal du bare bruke vann. Hvis man bruker det for mye så kan man regne med å få både sår og annet uheldige utsalg. 

Gjest 83c3e...8f5 skrev (På 25.4.2022 den 22.25):

snip

Kunne vært en ide å ta turen til fastlegen og høre med vedkommende om de har noe som kan bekjempe denne lukten. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen at man skal være helt ren. Det er noe de som produserer og selger såpe vil at folk skal tro. Før vasket folk seg et par ganger i året, knapt det. Hva gjorde folk for noen tusen år siden etter å ha vært på "WC"? Det er vel heller det moderne mennesket som har blitt fisefint.

https://sexogsamfunn.no/sykdommer/andre-plager-og-infeksjoner/bakteriell-vaginose/

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oppe i nord er det tradisjoner for sauna eller dampbad, fordi de hadde lite vann om vinteren. Eskimoer bruker visst også dampbad. Men da bør det være inne i en trebygning, så ikke iglooen smelter?  Finlands identitet er i stor grad sauna. 

Jøder og muslimer har i lang tid hatt religiøse vaskeritualer. 

Lenke til kommentar

 

10 hours ago, BadCat said:

Det er ikke meningen at man skal være helt ren. Det er noe de som produserer og selger såpe vil at folk skal tro. Før vasket folk seg et par ganger i året, knapt det. 

4 hours ago, BadCat said:

Såpe var en sjeldenhet til slutten av 1800-tallet. Alle gikk rundt og stinket.

Hva er poenget? At man skal gå rundt å lukte dritt bare fordi man gjorde det på 1800 tallet?

De hadde definitivt hatt laaaangt bedre hygiene på den tiden DERSOM de hadde hatt muligheten til å gjøre noe med det.
På samme måte som at man i steinalderen bodde i huler og diverse. Det var ikke fordi man ville bo huler, men godt isolerte villaer var ikke en mulighet den gang.

Verden går fremover, og standarden for hygiene++ endrer seg.

Lenke til kommentar

Anbefaler dere begge å ta en tur til fastlegen. 

Det kan være alt fra kjønnssykdommer til sensitivitet og allergi. Noen er faktisk allergisk mot sæd. 

Kan du reagere på glidemiddelet f.eks? 

Tisser du alltid etter sex? 

Man skal ikke dusje vaginaen. Da ødelegger man den naturlige floraen. 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 timer siden):

Det er ikke meningen at man skal være helt ren. Det er noe de som produserer og selger såpe vil at folk skal tro. Før vasket folk seg et par ganger i året, knapt det. Hva gjorde folk for noen tusen år siden etter å ha vært på "WC"? Det er vel heller det moderne mennesket som har blitt fisefint.

https://sexogsamfunn.no/sykdommer/andre-plager-og-infeksjoner/bakteriell-vaginose/

Snittalderen var vel også på 25 år eller noe sånt for 1000 år siden. Kanskje det moderne mennesket har blitt for fisefint, i alle fall i vestlige storbyer hvor man vasker seg for ofte og er blitt livredde for å få litt jord på hendene. Men såpe er en oppfinnelse som har reddet og fortsatt redder utallige liv hver eneste dag, og har vært med på å øke levealderen vår betraktelig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, WiiBoy said:

 

Hva er poenget? At man skal gå rundt å lukte dritt bare fordi man gjorde det på 1800 tallet?

De hadde definitivt hatt laaaangt bedre hygiene på den tiden DERSOM de hadde hatt muligheten til å gjøre noe med det.
På samme måte som at man i steinalderen bodde i huler og diverse. Det var ikke fordi man ville bo huler, men godt isolerte villaer var ikke en mulighet den gang.

Verden går fremover, og standarden for hygiene++ endrer seg.

Poenget er at folk vasker seg for mye og bruker for mye såpe. Ikke at folk skal stinke. Det finnes en mellomting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/2/2022 at 12:51 AM, Dubious said:

At en dusjer ofte betyr ikke at en er renslig der nede.
Mange menn som er dårlig på å trekke tilbake forhuden, og vaske med såpe.
Menn skal vaske underlivet med såpe.

Kløe trenger ikke være på grunn av dårlig vask, men pågrunn av såpen man bruker.
Har prøvd mange forskjellige såper, som fungerer fint på kroppen, men klør når det brukes i underlivet.

Jeg er mann. Får litt flass av Dr. Greves intimvask. Mulig at det er litt for sterk sur pH til normal hud. Tenker på huden der alle kjønnshårene er samlet f.eks. Men, det kjennes likevel litt riktigt å vaske seg med noe som ikke er normal såpe som sikkert ville ha gjort verre nedentil.

Klarer fint å vaske meg under fohuden jeg. Hva i all verden er det du snakker om? :p Man bør ikke vaske intime deler med normal såpe, sånn under forhuden da. Litt Dr. Greve under forhuden gjør vel bare godt nå og da, men også grundig vannskylling alene eller etter bruk av vaskemidler er smart. Få vekk "såperestene".

Om en skyller under forhuden med kun vann, så er det jo mye bedre enn ingenting. Disse edle kroppsdelene skal vel normalt være "selvrensende" skal de vel ikke? Så vann burde vel i prinsippet holde i lange baner?

Jeg er ikke spesiellt glad i kroppslukter jeg heller. Men sånn på generell grunn så er nok det moderne mennesket blitt enda mer redd for slike kroppslige lukter?

Og intimbarbering gjør vel også vondt verre på disse stedene eller?

Endret av G
Lenke til kommentar
On 5/2/2022 at 1:08 PM, WiiBoy said:

Hva er poenget? At man skal gå rundt å lukte dritt bare fordi man gjorde det på 1800 tallet?

Tydeligvis :laugh:

Men, det er nok litt alvor i det å overdrive vaskingen nedentil også. Tror det er noe i de fortellingene om det også.

Lenke til kommentar
On 5/2/2022 at 1:12 PM, Princessmonoke said:

Anbefaler dere begge å ta en tur til fastlegen. Det kan være alt fra kjønnssykdommer til sensitivitet og allergi. Noen er faktisk allergisk mot sæd. Kan du reagere på glidemiddelet f.eks? 

Tisser du alltid etter sex? 

Man skal ikke dusje vaginaen. Da ødelegger man den naturlige floraen. 

Har ikke greie på kvinnfolk mhp. tissing. Men sånn for mannfolk, er det ikke normalt å få tissetrang etter sex da. Jeg ser på det som naturens måte å skylle ut sædrester på. Kroppens eget rensesystem. Men har aldri spurt noen om det er årsaken. Har bare alltid tatt det for gitt at det er derfor det skjer jeg. Greit å tømme ut lit om det er for fullt før seksualakten start også. Eller så må en avbryte og tømme ut litt fra urinblæra midt under akten.

Vaginaen må vel tåle en liten kalddusj i det minste vel? Hva med etter mannens sædutløsning og vaginaens eget glidemiddel utømming. Skyller du ikke bort det heller fra vaginaen, går å lukter fisk og bedervede reker i dagesvis etterpå du?

Allergisk mot sæd. Har hørt det nevnt i media før. Men, har du en prosentsats på hvor mange det rammer? Høres mer ut som traktorlesbenes vedtekter det der om sædallergi, spør du meg.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (14 minutter siden):

Har ikke greie på kvinnfolk mhp. tissing. Men sånn for mannfolk, er det ikke normalt å få tissetrang etter sex da. Jeg ser på det som naturens måte å skylle ut sædrester på. Kroppens eget rensesystem. Men har aldri spurt noen om det er årsaken. Har bare alltid tatt det for gitt at det er derfor det skjer jeg. Greit å tømme ut lit om det er for fullt før seksualakten start også. Eller så må en avbryte og tømme ut litt fra urinblæra midt under akten.

Vaginaen må vel tåle en liten kalddusj i det minste vel? Hva med etter mannens sædutløsning og vaginaens eget glidemiddel utømming. Skyller du ikke bort det heller fra vaginaen, går å lukter fisk og bedervede reker i dagesvis etterpå du?

Allergisk mot sæd. Har hørt det nevnt i media før. Men, har du en prosentsats på hvor mange det rammer? Høres mer ut som traktorlesbenes vedtekter det der om sædallergi, spør du meg.

Les her:

https://nhi.no/kroppen-var/kropp/underlivshygiene-rad/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...