Gå til innhold

AMD Zen 4 7000 serie.


Jarmo

Anbefalte innlegg

@Ola Norman Hva er sweetspot for DDR5 på AM5 sånn egentlig, og har det noe for seg å kjøre på med høyere hastigheter til spill i 4K? Er helt stuck på gjerdet nå når jeg skal kjøpe nytt system, mellom Intel og AMD og du virker jo veldig oppdatert :)  
 

Ryzen 7000 kan jo bli sykt interessant med 3xd så lurer på på om jeg kaaaanskje skal gå for et b650e-kort og 7600x (ventebolle) samt RTX4090 til 4k. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (39 minutter siden):

@Ola Norman Hva er sweetspot for DDR5 på AM5 sånn egentlig, og har det noe for seg å kjøre på med høyere hastigheter til spill i 4K? Er helt stuck på gjerdet nå når jeg skal kjøpe nytt system, mellom Intel og AMD og du virker jo veldig oppdatert :)  
 

Ryzen 7000 kan jo bli sykt interessant med 3xd så lurer på på om jeg kaaaanskje skal gå for et b650e-kort og 7600x (ventebolle) samt RTX4090 til 4k. 

 

Sweetspot er nok som AMD selv sier, 6000MT/s sammen med 2000 FCLK 👍

Er nok bare oss 1%'ere som prøver tyne ut absolutt maksimalt med ytelse.. For min del er dette mer som en hobby , holdt på med dette helt siden thunderbird 850 og litt senere når man tok fram bly-blyanten og tegnet litt på cpuen slik at 1200mhz'en ble oppklokket til en 1400mhz'er :) 

Lenke til kommentar
Ola Norman skrev (26 minutter siden):

Sweetspot er nok som AMD selv sier, 6000MT/s sammen med 2000 FCLK 👍

Er nok bare oss 1%'ere som prøver tyne ut absolutt maksimalt med ytelse.. For min del er dette mer som en hobby , holdt på med dette helt siden thunderbird 850 og litt senere når man tok fram bly-blyanten og tegnet litt på cpuen slik at 1200mhz'en ble oppklokket til en 1400mhz'er :) 

Hehe, husker jeg klokka en Dell Inspiron 9300 bærbar med å kortslutte 2 Pins på cpu 😂

Lenke til kommentar
Ola Norman skrev (2 timer siden):

Sweetspot er nok som AMD selv sier, 6000MT/s sammen med 2000 FCLK 👍

Er nok bare oss 1%'ere som prøver tyne ut absolutt maksimalt med ytelse.. For min del er dette mer som en hobby , holdt på med dette helt siden thunderbird 850 og litt senere når man tok fram bly-blyanten og tegnet litt på cpuen slik at 1200mhz'en ble oppklokket til en 1400mhz'er :) 

Hold på en stund selv, men ikke siden Intel X99 som nå skal pensjoneres og jeg har stortsett bare hatt Intel (unntaket er Athlon A). Hvis det er 5% FPS og hente i 4K over 6000MT/s, så tar jeg det. Spørsmålet er heller, om det faktisk er ytelse der? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, bshagen said:

AFF! Dura nedover til Sandefjord for å hente delene på Komplett og kom hjem nå. CPU mangler og lageret er stengt for i dag :( Er jo ikke mulig 

Får håpe de har åpent i morgen da :) 

Ang. best value DDR5 så er det kanskje Kingston 5600MT/s cl40 eller cl36 (husker ikke helt). De pleier å være Hynix m-die, men da må man overklokke ram manuelt til ~6000MT/s

Endret av Slaps
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 timer siden):

AFF! Dura nedover til Sandefjord for å hente delene på Komplett og kom hjem nå. CPU mangler og lageret er stengt for i dag :( Er jo ikke mulig 

Usj, ja slikt suger virkelig rumpe. Jeg gledet meg til begynne å teste ut den nye riggen i jula, bare for å oppdage at det var en feil på skjermkortet slik at jeg måtte sende det tilbake. Heldigvis har 7xxx serien innebygd skjermkort slik at jeg i det minste kan spille litt Cinebench. :laugh:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja, det sugde litt. Har snakket med Komplett og de syns det var litt rart siden alt blir plukket med en robot. Bare håper de tror meg og at det ikke blir masse surr nå. Får ikke hentet noe før romjula uansett, men håper det ordner seg fort :) 

@Slaps Valgte Fury Beast 6000 C36. Håper det bare blir å sette profilen og at det er tut og kjør, som med XMP?
 

God jul 🎅🏼

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...