Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subaru Forester starter ikke.


Per-O

Anbefalte innlegg

Hei, har en Subaru Forester 2.0 2001 mod. Den begynte å gå dårlig, så stopp. Byttet drivstoffpumpe, filter, tenningsmodul, plugger med kabler, kamakselsensor, veivsensor og lamdasonde. Vil fortsatt ikke starte, er inne og tenner, så ingen reaksjon. Hva kan være feil? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har gnist, så skulle startgass fungert. Du skulle i hvert fall fått en respons.

Har du god gnist? Jeg hadde store startproblemer for noen år siden, men siden jeg hadde gnist slo jeg fra meg at det var noe med tenningen. Det viste seg imidlertid at det var korrosjon i fordelerlokket, og at gnisten jeg fikk i pluggen rett og slett var for svak. Etter å ha renset fordelerlokket og slipt kontaktene startet bilen umiddelbart, og gnisten var som natt og dag i forhold til tidligere.

Kan det hende coilen synger på siste verset?

Lenke til kommentar
Per-O skrev (3 minutter siden):

Tenningsmodul ny, er ikke fordeler, men Datahjerne som styrer alt, ECU.. 

Tenningsmodul er ikke det samme som coil. Alle biler har minst én coil for å generere høyspenningen til pluggen. Noen biler har én coil pr. sylinder. Jeg tipper du har en coil av denne sorten. Disse har to coiler, som tenner to av pluggene hver gang. Er vel det som kalles et wasted spark system.

 

Lenke til kommentar

Spenning er topp👍

Kajac skrev (39 minutter siden):

Tenningsmodul er ikke det samme som coil. Alle biler har minst én coil for å generere høyspenningen til pluggen. Noen biler har én coil pr. sylinder. Jeg tipper du har en coil av denne sorten. Disse har to coiler, som tenner to av pluggene hver gang. Er vel det som kalles et wasted spark system.

 

Tenningsmodul er coil og tenning i ett på disse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...