Gå til innhold

Overmanipulerte meglerbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheSnidr skrev (5 timer siden):

Det ser ikke manipulert ut, ser mer ut som om du har klippet ut en bit av et vidvinkelfotografi. Da får man slike ekstreme perspektiver.

Dette er overhodet ikke det verste bildet jeg har sett. Var mer at jeg er litt lei den ofte overdrevne vidvinkelfotograferingen, dimensjoner og vinkler blir bare merkelig. Forstår ikke helt greia.

Ja, jeg klipte ut halve bildet for å fokusere mer på døra. Syntes slike meglerbilder ofte blir komisk. Akkurat her forstår jeg ikke helt hvordan det ble mulig å få til en så dratt dør. Kan lite om vidvinkeleffekt, forventet å se en like dratt effekt ved TV. Eller er bildet strukket i bilderedigering etterpå?

Fikk en artig kommentar at bilde er for å dokumentere at døra ikke passer 🙂

Krog16456655.jpg

Endret av plankeby
Skrivefeil og ord
Lenke til kommentar
12 minutes ago, plankeby said:

Dette er overhodet ikke det verste bildet jeg har sett. Var mer et jeg er litt lei den ofte overdrevne vidvinkelfotograferingen, dimensjoner og vinkler blir bare merkelig. Forstår ikke helt greia.

Ja, jeg klipte ut halve bildet for å fokusere mer på døra. Syntes bilder ofte blir komisk og sørgelig. Akkurat her forstår jeg ikke helt hvordan det ble mulig å få til en så dratt dør. Kan lite om vidvinkeleffekt.

Fikk en artig kommentar at bilde er for å dokumentere at døra ikke passer 🙂

Krog16456655.jpg

Håper de som kjøper leiligheten setter opp "døren passer" som en mangel, og krever en alt for stor dør satt inn :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (17 minutter siden):

Venter på det obligatoriske fruktfatet på badet. Helst en bolle med lime. Alle har jo det på dass? 

Nei. Vi har ikke flate på badet med plass til fruktfat. Måtte skaffe en kurv på veggen til lime, sitroner og appelsin. 

Noen meglerfirma har jo annethvert bilde med nærbilde av fruktfat og blomsteroppsatser. 

Ellers har det vært fokus på at man faker utsikt i vinduene, selv om man i virkeligheten ser rett på en vegg eller nabobygning. Var en sak I Fredrikstad for noen år tilbake, på et nybygg, stue med mye vindusflate, viste panoramautsikt på bilde inne i stua. Ved oppmøte fikk folk seg en negativ overraskelse.

Nå er det et hav av godsaker på manipulerte meglerbilder, dette er er jo ingenting. Det er vel bedre at man overdriver manipulering så mye at folk må forstå at det ikke er virkeligheten. Men fjerning/endring av utsikt og areal ser man jo ikke før et oppmøte.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Tja, på det fulle bildet syns jeg definitivt tv'n er dratt ut også.

Fokuser på foten på tv'n - er det ikke merkbart "mer" tv til venstre for foten? Og linja på toppen av skjermen ser litt skjev ut også, i hvertfall for meg.

Ganske åpenbart at noe har blitt dratt utover og jeg ville ikke brukt et sånt bilde i annonsen, men ikke sikkert den som laget annonsen har lagt merke til det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
plankeby skrev (På 3.4.2022 den 23.37):

Nå er det et hav av godsaker på manipulerte meglerbilder, dette er er jo ingenting. Det er vel bedre at man overdriver manipulering så mye at folk må forstå at det ikke er virkeligheten. Men fjerning/endring av utsikt og areal ser man jo ikke før et oppmøte.

Mange tilbyr såkalt "kveldspakke", da tas det flere bilder som settes sammen, f.eks. ild i peis og utsikt i vinduer krever separat eksponering vs. interiøret (det er vel tilfelle på dagtid også, når jeg tenker meg om :0). Gjort riktig blir resultatet bra, mer opptil hvordan vi ser situasjonen med øynene.

Endret av quantum
Lenke til kommentar
plankeby skrev (På 2.4.2022 den 21.58):

Ikke lukk denne døra hilsen meglerfirma Krogsveen. 

En annen klassiker er vel "luka" inn til loftsstua, for å skape romfølelse blir bildet "dratt ut" sideveis så adkomstdøra og takhøyden ser ut til å ligge på rundt 1,20m ... innbydende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...