Gå til innhold

Startlønn hos KPMG


Gjest bd1aa...717

Anbefalte innlegg

Gjest bd1aa...717

Har fått jobb-tilbud hos en av de fire store. Kommer til å ende opp på cyber avdelingen og fikk startlønn som 480 000 kr i året, stillingen er Accociate.

 

Har noen erfaring hvor mye en accociate får som startlønn? Er det verdt å forhandle lønn?  Har kun bachelor

Anonymous poster hash: bd1aa...717

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/11/2022 at 3:58 PM, Guest bd1aa...717 said:

Har fått jobb-tilbud hos en av de fire store. Kommer til å ende opp på cyber avdelingen og fikk startlønn som 480 000 kr i året, stillingen er Accociate.

 

Har noen erfaring hvor mye en accociate får som startlønn? Er det verdt å forhandle lønn?  Har kun bachelor

Du bør fagorganisere deg for å få innsyn i statistikkene for din yrkesgruppe. Det er for øvrig noe du bør gjøre uansett når fagorganiserte tjener 20% mer i lengden, det gjelder spesielt hvis du ikke er flink til å forhandle for deg selv. Ser folk med bachelor som ikke gjør dette og taper gode 1-2 millioner kr over 10 års perioden pga. at de ikke følger med i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

480 er dårlig. Det er ikke ukjent praksis at konsulenthus med 'statusbragd' tilbyr dårlige vilkår for folk synes det er jo status å jobbe der, det spilles ofte på. 

550 er startlønn for nyutdannede, og i denne bransjen er det muligens at du burde være i øvre median og, så even more

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til KPMG spesifikt men de større konsulenthusene har ofte standardiserte startbetingelser for bachelor og master. Første året er det mye sosiale programmer med middager, faglige kurs og sertifiseringer, nettverkssamlinger osv

Men du kan prøve å banke med NITO lønn og se om det kan gjøres noe med.

Lenke til kommentar

Alle de laveste startlønnene jeg noen gang har hørt om kommer fra big 4. Vet om noen som ble tilbudt 420k med master, oppstart 2018. Jeg presset opp lønnen med 20k i min big 4 kontrakt. De strakk seg fra 445k til 465k. Jeg droppet dem for et annet tilbud før jeg begynte og gikk opp til 730k.

Min lønn var også for cyber-avdeling.

Endret av nyansattnr5
Lenke til kommentar
nyansattnr5 skrev (3 timer siden):

Alle de laveste startlønnene jeg noen gang har hørt om kommer fra big 4. Vet om noen som ble tilbudt 420k med master, oppstart 2018. Jeg presset opp lønnen med 20k i min big 4 kontrakt. De strakk seg fra 445k til 465k. Jeg droppet dem for et annet tilbud før jeg begynte og gikk opp til 730k.

Min lønn var også for cyber-avdeling.

Jeg kjenner også en som jobbet i en av de fire store. Lønnen hans nærmet seg etter hvert en "vanlig" lønn, men det var på grunn av mye overtid. Timelønnen var derfor ikke noe særlig. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurt å tenke på at erfaring og nettverket du får derifra kan være stor hjelp senere.. De fire store bruker det for alt det er verdt.

Men samtidig kan du også bare bli en av de som forsvinner i mengden. Så alt har å si hvordan du selv er som person.

Er du hardtarbeidende, initiativrik og sosialt oppegående har du nok en god tid foran deg.  Er du derimot interessert i bare gjøre det som er forventet.. Så blir man fort bare " en av mange"  

Husk at du alltid kan søke deg videre senere dersom jobbmarkedet er vanskelig for deg i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...