Gå til innhold

EA sparker ut russiske lag fra FIFA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dette er helt tåpelig. Er jo ikkje russiske fotball spillere sin feil men mer Putin. Jeg forstår det med å stå med ukraina men er det virkelig vits å fjerne dem? Er jo ikkje russerene sin feil mer Lederne av russland, men men er jo EA sitt valg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da sletter eg hele fifa. Eg støtter ikke diktatur selskap som går løs på helt vanlige folk.. denne gang russere. Lei av å bli svindlet av det spillet allikevel

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Froso82 skrev (På 4.3.2022 den 17.07):

Hadde vært bedre for min sinnsro å sparke ut Russiske alle mann i forsvar spillere, ikke virtuelle lag. Ble gale av dem selv før krigen, og det er ikke blitt noe bedre akkurat.

Man kan ikke alle være like oppegående. Trudde ikke det var tillatt med rasistiske kommentarer her inne på diskusjon.no? 

Lenke til kommentar
On 3/3/2022 at 8:06 AM, XW- said:

Syns dette er helt tåpelig. Er jo ikkje russiske fotball spillere sin feil men mer Putin. Jeg forstår det med å stå med ukraina men er det virkelig vits å fjerne dem? Er jo ikkje russerene sin feil mer Lederne av russland, men men er jo EA sitt valg


Krigen i Ukraina er (nesten) alle russeres feil. 89% av dem støttet invasjonen. De har kollektivt ansvar for det som skjer. Idrett er en arena som ikke betyr noe i det store og hele, men som har stor symbolverdi, og er dermed perfekt for å demonstrere for vanlige russere at de har ansvar og at verden er misfornøyd med det de driver med.

 

1 minute ago, Tuftnaldo said:

Man kan ikke alle være like oppegående. Trudde ikke det var tillatt med rasistiske kommentarer her inne på diskusjon.no? 


Å kritisere folk som støtter folkemord er ikke rasistisk. Folkemord, derimot, er ganske rasistisk.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (15 timer siden):


Krigen i Ukraina er (nesten) alle russeres feil. 89% av dem støttet invasjonen. De har kollektivt ansvar for det som skjer. Idrett er en arena som ikke betyr noe i det store og hele, men som har stor symbolverdi, og er dermed perfekt for å demonstrere for vanlige russere at de har ansvar og at verden er misfornøyd med det de driver med.

 


Å kritisere folk som støtter folkemord er ikke rasistisk. Folkemord, derimot, er ganske rasistisk.

Gå på skolen igjen og helst en privat skole. Har russiske mennesker bestemt dette? Han eg svarte er en så stor rasistisk at eg spyr. 

 

P.S Kansje gå samme skole som Mette Marit, Haakon, Tradou,  Putin. Den ukrainske skuespilleren osv. Young global leaders.

Endret av Tuftnaldo
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Tåkefyrste said:

Tåpelig virtuesignaling. Jeg støtter Ukraina fullt ut i denne krigen, men det betyr ikke at man skal hate og kansellere alle russere av den grunn.

Hva er relevansen til dette fremmedordet, og hva er dets opphav? Ellers synes jeg ikke synd på at Russland blir utestengt fra de fleste arenaer. De snakker titt og stadig hvordan Ukraina ikke er et land som må få eksistere, og hevder at hele befolkningen er en gjeng med nazister. På toppen av det hele er det ukentlige trusler om å utrydde det meste av den siviliserer verden med atombomber av eneste grunn at vi sier Russland er et rasshøl. Inntil de faktisk tar et oppgjør med eget regime er de alle delaktige og fortjener å bli utestengt fra fellesskapet, i alle arenaer.

Endret av The Very End
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (3 minutter siden):

De snakker titt og stadig hvordan Ukraina ikke er et land som må få eksistere, og hevder at hele befolkningen er en gjeng med nazister. 

Regner med at du har sitater hvor fotballspillerne fra Russland sier dette da?

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Iki said:

Regner med at du har sitater hvor fotballspillerne fra Russland sier dette da?

Les innlegget mitt på nytt. Ellers er @Snikpellik sitt innlegg en god grunn til hvorfor. Husk at Russland og regimet som styrer har tette bånd, og er vel eneste nasjon som gjentatte ganger er dømt for systematisk (som fra topp til bunn) doping. Egentlig burde det være grunn nok til å utestenge de, krigen er en bonus.

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 time siden):

Les innlegget mitt på nytt. Ellers er @Snikpellik sitt innlegg en god grunn til hvorfor. Husk at Russland og regimet som styrer har tette bånd, og er vel eneste nasjon som gjentatte ganger er dømt for systematisk (som fra topp til bunn) doping. Egentlig burde det være grunn nok til å utestenge de, krigen er en bonus.

Altså mener du man skal straffe uskyldige folk for noe styret i landet deres holder på med...

Lenke til kommentar

Hadde du syntes det var greit dersom det tyske fotballandslaget spilte i et mesterskap under WW2 når Norge var okkupert? 

Det er direkte avskyelig og uakseptabelt å tillate rasshøl (=russere) å delta i noen som helst idrett så lange RaZZland driver med drap, tortur og andre bestialiteter mot sivilie og militære ukrainere. 

Befolkningen i RaZZland kan ikke karakteriseres som uskyldige når de ikke tar et oppgjør med sitt eget regime.

Endret av MK3
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (31 minutter siden):

Altså mener du man skal straffe uskyldige folk for noe styret i landet deres holder på med...

Vet ikke om jeg ville kalt det å fjerne noen lag fra FIFA å "straffe".

Men som svar på spørsmålet - selvsagt skal vi det, det gjør vi og har gjort i lang tid via sanksjoner ikke bare mot Russland nå, men mange andre land.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

- selvsagt skal vi det

Så det er altså en selvfølge å straffe uskyldige for noe de ikke kan gjøre noe med?

Vi ser jo at folket i Russland blir fengslet og flykter over grensene for å unngå krigen, men man bør selvfølgelig straffe dem?

Om Norge går til krig i morgen, mot Sverige, og du prøver å rømme til Danmark, synes du da at du fortjener straff?

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Iki said:

Så det er altså en selvfølge å straffe uskyldige for noe de ikke kan gjøre noe med?

Vi ser jo at folket i Russland blir fengslet og flykter over grensene for å unngå krigen, men man bør selvfølgelig straffe dem?

Om Norge går til krig i morgen, mot Sverige, og du prøver å rømme til Danmark, synes du da at du fortjener straff?

Sagt på en annen måte, du synes vi skal synes mer synd på at Russere ikke får være med i sport og spill enn Ukrainerne som har en eksistensiell krig takket være Russland? Jeg synes vi har et ansvar i å vise vår sympati med de som lider under en urett begått av et land, mer enn vi har å være inkluderende med nevnte land hvor man ikke engang klarer å fordømme / ta oppgjør med egne valg. Når Russere flest reiser seg og får en endring, ja da skal de få lov til å delta på de arenaer de måtte ønske. Frem til da er deres likegyldighet det samme som å medvirke i grusomhetene. 

Endret av The Very End
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (43 minutter siden):

Sagt på en annen måte, du synes vi skal synes mer synd på at Russere ikke får være med i sport og spill enn Ukrainerne som har en eksistensiell krig takket være Russland? 

Nei. Jeg har ikke nevnt Ukraina.

Men det er ingen i Ukraina som tar skade av at det er russiske spillere med i et fotballspill.

Russland, som krigfører, tjener ikke noe i krigen på dette.

The Very End skrev (45 minutter siden):

Frem til da er deres likegyldighet det samme som å medvirke i grusomhetene. 

Så du synes det er best at dem blir fengslet av myndighetene i Russland da.

Er for øyeblikket tusenvis av Russere som har demonstrert mot krigen, hvor mer enn 15.000 av dem har blitt arrestert.

Lenke til kommentar
19 hours ago, MK3 said:

Det er direkte avskyelig og uakseptabelt å tillate rasshøl (=russere)

Vi er der ja. Ikke mye håp igjen gitt.

Da regner jeg med du er 100% enig i påstanden at alle Somaliere, Syrere og Eritreere i Norge = rasshøl fordi de kommer fra drittregimer.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...