AtterEnBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Simen1 skrev (1 time siden): Nei, det hadde ikke vært fint med det folkemordet du kaller fred. Vis skjult innhold Begrepet "negativ fred" burde innføres oftere i vokabulæret ang. dette temaet. 1 2
Jarmo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Sitat Et stort ukrainsk drone- og rakettangrep i natt skal trolig ha slått ut det svært viktige overvåkingsflyet A-60 og andre militære fasiliteter som Russland er avhengige av i okkupasjonskrigen. https://www.abcnyheter.no/nyheter/ukrainsk-fulltreffer-mot-russisk-prestisjefly/1304434 3 3
Kahuna Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden Dudeliduu skrev (2 timer siden): Dersom Ukraina hadde prøvd å få en fredsavtale for et og et halvt år siden ville de hatt mye bedre muligheter. Har russland på noe som helst tidspunkt 'tilbudt' noe som ikke innebærer russisk seier? 1
DukeRichelieu Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden TTELPMOK skrev (12 timer siden): Mye grunnet en fantastisk ånd fra UA, og enormt med støtte, spesielt fra USA. Både militært og økonomisk. Når vi ser hvordan Vesten endrer seg, og hvor horribelt det står til her i Europa rent forsvarsmessig (kommet seg noe den siste tiden) så er det på tide å avslutte dette før det går virkelig galt. Det offisielle målet til russerne er disse fire regionene i Øst + Krim. Det er ikke mange prosentene igjen til det. Russland har flere mål her. Det ene er å ødelegge Ukraina totalt og dra med seg Europa i dragsuget. Terror og ødeleggelse hver dag som koster milliarder ukentlig, både for Ukraina og Europa. >Forsvinner amerikansk etterretning, teknologi og våpen... Og ingenting ære til ukrainerne selv som har forsvart landet sitt på mest beundringsverdige måte mot alle odds? Eller Europas bidrag? I forhold til artikkelen du siterte og dine kommentarer tror jeg ingen har undervurdert Russland. Når vi nå ser fasit 4 år senere har vi vel heller overvurdert Russland. Helt ærlig. Hvor mange trodde Ukraina skulle holde ut i 4 år? Og at Russland skulle ha så marginal fremgang til en så høy pris? Det tror jeg er et fåtall. Og her er vi. Jeg tror det bør være opplagt at den eneste grunnen til at Russland i det hele tatt er villig til å inngå avtaler er fordi de innser at de ikke kommer noen vei videre uten å trappe opp ytterligere. Sovjetunionen trakk seg ut av Afghanistan. USA trakk seg ut av Vietnam. Russland kan faktisk ikke holde på som de gjør i det uendelige. Dette koster. 1 2
agvg Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden (endret) Dudeliduu skrev (2 timer siden): De fleste er som meg og tenker at det hadde vært flott om Ukraina vant, men i det minste hadde det vært fint med fred. Fred uten totalt russisk nederlag er ingen fred. Russland slipper alt for billig unna, de har ikke tapt alt og blir sittende igjen med mer enn de hadde. At vesten fortsatt lever etter Chamberlain sitt syn på okkupasjon er helt forferdelig. Det Russiske folket fortjener at Putin-regimet drukner i sitt eget blod. Endret 22 minutter siden av agvg 1 1
agvg Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden (endret) agvg skrev (Akkurat nå): Slettet, siterte meg selv i steden for og editere. Endret 22 minutter siden av agvg 1
<generisk_navn> Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden agvg skrev (4 minutter siden): Fred uten totalt russisk nederlag er ingen fred. Russland slipper alt for billig unna, deg har ikke tapt alt og blir sittende igjen med mer enn de hadde. At vesten fortsatt lever etter Chamberlain sitt syn på okkupasjon er helt forferdelig. Det Russiske folket fortjen at Putin-regimet drukner i sitt eget blod. Tillater meg å lime inn teksten til sangen "Fred" som er det svenske punkbandet Imperiets tolkning av en sang opprinnelig skrevet av Bjørn Afzelius og Mikael Wiehe: Sitat Är det verkligen fred vi vill ha? Till varje tänkbart pris Är vi alldeles säkra på det? Att det värsta av allt är krig Med lag skall landet byggas om Och lagen kräver fred Så att dom som ger makt och guld Skall kunna tjäna ännu mer Så är det verkligen fred vi vill ha? Till varje tänkbart pris Är vi alldeles säkra på det? Att det värsta av allt är krig Med freden kommer segraren Och han som slogs och stred Får på böjda knän och med huvet lågt Och ta emot den starkes fred Så är det verkligen fred vi vill ha? Till varje tänkbart pris Är vi alldeles säkra på det? Att det värsta, det värsta är krig Med freden kommer tystnaden Allt ordnas under hand Och folk och länder styckas upp I samförståndets namn Så är det verkligen fred vi vill ha? Till varje tänkbart pris Är vi alldeles säkra på det? Att det värsta av allt är krig Så kan man si at det er enkelt av meg å skulle si at ukrainerne må kjempe på fordi krig er bedre enn fred. I dette tilfellet så er jeg overbevist om at en russisk styrt fred i Ukraina vil være verre enn krig, og plyndringen av landet vil legge folk og landskap ødelagt for lange tider fremover. Så om vi skal gå inn i fredsforhandlinger med den aggressive parten her, altså Russland, så må det være faktiske forhandlinger. Det kan ikke bare være en gjentakelse av russiske krav uten snev av innrømmelser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå