Gå til innhold

Hvor mye sparer dere i måneden?

Gjest 7dc54...002

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (19 minutter siden):

Vent litt, dere har samlet inntekt på 88k og du kjøper ingenting foruten nødvendigheter(mat osv) men likevel ingenting å spare? 

Tror du kan spare mye på å se igjennom utgiftene de siste 6 månedene å gjøre justeringer!

Det er helt korrekt. 3 barn, 2 voksne, 1 hund, to biler, en båt, en hytte.

Lite lån, "lite" faste utgifter. Med matbudsjett på 12k i mnd og 4k i drivstoff utgifter så kommer jeg til ca 32k sparing i mnd.

Hvor pengene går vet jeg ikke, men vil tro det går over 20k på mat. Helt komisk.

Videoannonse
Annonse
Sommer2022 skrev (2 minutter siden):

Det er helt korrekt. 3 barn, 2 voksne, 1 hund, to biler, en båt, en hytte.

Lite lån, "lite" faste utgifter. Med matbudsjett på 12k i mnd og 4k i drivstoff utgifter så kommer jeg til ca 32k sparing i mnd.

Hvor pengene går vet jeg ikke, men vil tro det går over 20k på mat. Helt komisk.

Hehe, du er iallefall klar over problemet. Da er det bare å ta tak om du ønsker forandringer:)

Gjest d930b...7d6

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): 65k

Medlemmer i husholdning: 2

Barn under 18år: 0

Barn over 18år: 0

Bil: 0

Lån(avdrag+rente): ~ 5000 (studielån++)

SPARING: 10-20k avhengig av utgifter.

Akkurat økt inntekt og fjernet noen utgifter, så satser på å øke til 20-30k i måneden framover. Burde nok klart minst 30k stabilt om man kun ser på teoretiske budsjett, men vi liker å leve litt godt også og da er 20+ greit. YOLO. Sparer til bolig så all sparing går dit med mindre noe uforutsett dukker opp. Bor i Oslo og det er dyrt som faen, men sånn er det.

Anonymous poster hash: d930b...7d6

Gjest eacff...184

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca. 31.000,- Noe mer hvis overtid.

Medlemmer i husholdning: 1 

Barn under 18år: 0

Barn over 18år: 0

Bil: 2

Lån(rente): 5.940

SPARING: 2.000 fast + det som er igjen når neste lønn kommer ca 5-10.000,-

Anonymous poster hash: eacff...184

• 6 måneder senere...

Har diverse variable bonuser og tillegg, så varierer fra måned til måned. Tar derfor utgangspunkt i års-snittet i fjor delt på tolv måneder.

Netto Inntekt for husholdning pr. mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca. 47 000
Medlemmer i husholdning: 1
Bil: 2 (begge nedbetalt)
Lån (avdrag+rente): ca. 9 000 (inkl. studielån)
SPARING: ca. 24 800 (sparekonto, aksjer, fond)

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Netto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca 42.000 
Medlemmer i husholdning: 1
Bil: 0
Lån(avdrag+rente): 6.600 boliglån, studielånet utsetter jeg
SPARING: 15.000 i "investering" (fond, aksjer, IPS), 3.000 i kortsiktig sparing (penger jeg vil bruke il.a ett år dvs. gaver, klær og ferie)

har 2-3 tusen i måneden som ligger igjen på kontoen som jeg enten sparer eller bruker på impulskjøp (ganske skjeldent)

Endret av teapot

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): 28.500kr +  ?  24-25'ish

Vi deler utgifter. Barnetrygd går inn på hennes konto og de går rett til globalt index fond.

Medlemmer i husholdning: 4

Barn under 18år: 2

Bil: 2

Lån(avdrag+rente): Vi  deler utgifter, 15.000kr hver.

SPARING:  Det var fram til desember ca.  7700kr. har  gått ned noe. Fra  neste år blir det ca.  6500kr.

Kan "sløse" bort  5-7000kr/mnd. 

Gjest 736a9...079

Sparer ca 0kr i måneden, men har lånt 3 millioner i boliglån på et rammelån. Disse 3 millionene har jeg plassert i et indeksfond. Lånet koster litt over 10.000 kroner i måneden.

Jeg ser på det som at jeg sparer >10.000 kr i måneden+ avkastning når man regner med fortjeneste på indeksfond over tid.

Anonymous poster hash: 736a9...079

• 2 uker senere...
Gjest d89a4...8f2

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): Ca 70.000

Medlemmer i husholdning: 4

Barn under 18år: 2

Bil: 2, ingen gjeld

Lån(avdrag+rente): Har avdragsfrihet frem til sommeren : 25.000 kun renter

SPARING 0.-

Lever jævla tight om dagen, kona jobber 40% pga en psykisk knekk og er forhåpentligvis tilbake til 100% jobb etter sommeren 2024 som gir oss litt mer spillerom.

Anonymous poster hash: d89a4...8f2

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...