Gå til innhold

Hvor mye sparer dere i måneden?


Gjest 7dc54...002

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (19 minutter siden):

Vent litt, dere har samlet inntekt på 88k og du kjøper ingenting foruten nødvendigheter(mat osv) men likevel ingenting å spare? 

Tror du kan spare mye på å se igjennom utgiftene de siste 6 månedene å gjøre justeringer!

Det er helt korrekt. 3 barn, 2 voksne, 1 hund, to biler, en båt, en hytte.

Lite lån, "lite" faste utgifter. Med matbudsjett på 12k i mnd og 4k i drivstoff utgifter så kommer jeg til ca 32k sparing i mnd.

Hvor pengene går vet jeg ikke, men vil tro det går over 20k på mat. Helt komisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sommer2022 skrev (2 minutter siden):

Det er helt korrekt. 3 barn, 2 voksne, 1 hund, to biler, en båt, en hytte.

Lite lån, "lite" faste utgifter. Med matbudsjett på 12k i mnd og 4k i drivstoff utgifter så kommer jeg til ca 32k sparing i mnd.

Hvor pengene går vet jeg ikke, men vil tro det går over 20k på mat. Helt komisk.

Hehe, du er iallefall klar over problemet. Da er det bare å ta tak om du ønsker forandringer:)

Lenke til kommentar
Gjest d930b...7d6

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): 65k

Medlemmer i husholdning: 2

Barn under 18år: 0

Barn over 18år: 0

Bil: 0

Lån(avdrag+rente): ~ 5000 (studielån++)

SPARING: 10-20k avhengig av utgifter.

Akkurat økt inntekt og fjernet noen utgifter, så satser på å øke til 20-30k i måneden framover. Burde nok klart minst 30k stabilt om man kun ser på teoretiske budsjett, men vi liker å leve litt godt også og da er 20+ greit. YOLO. Sparer til bolig så all sparing går dit med mindre noe uforutsett dukker opp. Bor i Oslo og det er dyrt som faen, men sånn er det.

 

Anonymous poster hash: d930b...7d6

Lenke til kommentar
Gjest eacff...184

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca. 31.000,- Noe mer hvis overtid.

 

Medlemmer i husholdning: 1 

 

Barn under 18år: 0

 

Barn over 18år: 0

 

Bil: 2

 

Lån(rente): 5.940

 

SPARING: 2.000 fast + det som er igjen når neste lønn kommer ca 5-10.000,-

Anonymous poster hash: eacff...184

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest c7f51...7a9

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca. 87.000

Medlemmer i husholdning: 4

Barn under 18år: 2

Barn over 18år: 0

Bil: 1

Lån(avdrag+rente): 17.000

SPARING: 10.000

Anonymous poster hash: c7f51...7a9

Lenke til kommentar

Har diverse variable bonuser og tillegg, så varierer fra måned til måned. Tar derfor utgangspunkt i års-snittet i fjor delt på tolv måneder.

Netto Inntekt for husholdning pr. mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca. 47 000
Medlemmer i husholdning: 1
Barn under 18år: 0
Barn over 18år: 0
Bil: 2 (begge nedbetalt)
Lån (avdrag+rente): ca. 9 000 (inkl. studielån)
SPARING: ca. 24 800 (sparekonto, aksjer, fond)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest c7f51...7a9

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca. 90.000

Medlemmer i husholdning: 4

Barn under 18år: 2

Barn over 18år: 0

Bil: 1

Lån(avdrag+rente): 10.000

SPARING: 15.000

Anonymous poster hash: c7f51...7a9

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Netto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): ca 42.000 
Medlemmer i husholdning: 1
Barn under 18år: 0
Barn over 18år: 0
Bil: 0
Lån(avdrag+rente): 6.600 boliglån, studielånet utsetter jeg
SPARING: 15.000 i "investering" (fond, aksjer, IPS), 3.000 i kortsiktig sparing (penger jeg vil bruke il.a ett år dvs. gaver, klær og ferie)

har 2-3 tusen i måneden som ligger igjen på kontoen som jeg enten sparer eller bruker på impulskjøp (ganske skjeldent)

 

Endret av teapot
Lenke til kommentar

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): 28.500kr +  ?  24-25'ish

Vi deler utgifter. Barnetrygd går inn på hennes konto og de går rett til globalt index fond.

Medlemmer i husholdning: 4

Barn under 18år: 2

Barn over 18år: 0

Bil: 2

Lån(avdrag+rente): Vi  deler utgifter, 15.000kr hver.

SPARING:  Det var fram til desember ca.  7700kr. har  gått ned noe. Fra  neste år blir det ca.  6500kr.

Kan "sløse" bort  5-7000kr/mnd. 

Lenke til kommentar
Gjest 736a9...079

Sparer ca 0kr i måneden, men har lånt 3 millioner i boliglån på et rammelån. Disse 3 millionene har jeg plassert i et indeksfond. Lånet koster litt over 10.000 kroner i måneden.

Jeg ser på det som at jeg sparer >10.000 kr i måneden+ avkastning når man regner med fortjeneste på indeksfond over tid.

Anonymous poster hash: 736a9...079

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest d89a4...8f2

Neto Inntekt for husholdning pr.mnd (lønn, barnetrygd, pensjon, sekundær inntekt, etc): Ca 70.000

Medlemmer i husholdning: 4

Barn under 18år: 2

Barn over 18år: 0

Bil: 2, ingen gjeld

Lån(avdrag+rente): Har avdragsfrihet frem til sommeren : 25.000 kun renter

SPARING 0.-

Lever jævla tight om dagen, kona jobber 40% pga en psykisk knekk og er forhåpentligvis tilbake til 100% jobb etter sommeren 2024 som gir oss litt mer spillerom.

 

Anonymous poster hash: d89a4...8f2

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...