Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

hvis du har tatt vaksine


Anbefalte innlegg

clink skrev (11 minutter siden):

My mindra sjanse til å bli alvorlig syk?
Baserer du det på noen studier av denne "velutviklede vaksinen"? Hvilke?

Så vidt jeg vet har du fått lenker til en god del studier om hvordan beskyttelsen mot alvorlig sykdomsforløp er med vaksinene i konspirasjons-tråden. Du får vel lese noe av det en gang om du virkelig lurer på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 hours ago, Bilinteressert said:

Samtidig så spør jeg at du tror at du alene tror du er 95 % beskyttet imot viruset alene, eller at det må bidras ved hjelp av kollektiv?

Dersom man er 95% beskyttet mot smitte, så hjelper det lite dersom alle andre er smittet. Dersom du har nærkontakt med 100 personer, så er sannsynligheten for at du blir smittet 99,5%. For at vaksiner skal ha best effekt, så er det kollektive også viktig.

Lenke til kommentar

Tenker man bare ren beskyttelse mot smitten så er kollektivet viktigere, som hva Australia gjorde. Når det er uaktuelt for alle land som ikke kan fysisk isolere seg (som har landegrenser) så er vaksinene også veldig viktig, og så havner vi såklart på en fordeling hvor vaksine med et kollektivt tiltak er det viktigste.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, atleape said:

Så vidt jeg vet har du fått lenker til en god del studier om hvordan beskyttelsen mot alvorlig sykdomsforløp er med vaksinene i konspirasjons-tråden. Du får vel lese noe av det en gang om du virkelig lurer på det.

Kan man stole på noe i konspi-tråden da? Er ikke den opprettet for at folk flest ikke skal tørre å åpne den, langt mindre tro på noe som står der...?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
clink skrev (2 minutter siden):

Kan man stole på noe i konspi-tråden da? Er ikke den opprettet for at folk flest ikke skal tørre å åpne den, langt mindre tro på noe som står der...?

Det er en enkel krykke å falle tilbake på, spesielt om du allerede ikke vil tro på det folk flest forteller deg, med studier som kilde.
Tviler da på at det hjelper å lenke kildene her for deg også. Så du får vel finne motet og gå i tråden der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, WiiBoy said:

Dersom man er 95% beskyttet mot smitte, så hjelper det lite dersom alle andre er smittet. Dersom du har nærkontakt med 100 personer, så er sannsynligheten for at du blir smittet 99,5%. For at vaksiner skal ha best effekt, så er det kollektive også viktig.

Det som hjelper er å holde sitt eget immunforsvar vedlike, med å ha nok vitaminer og mineraler innabords.
De aller aller fleste blir jo ikke syke selv om de får en influensa en gang i året. Men for å få solgt mest mulig vaksine (godkjent eller ikke) gjelder det å skape frykt og redsel i befolkningen, og innbille folk at vi har med noe kjempefarlig å gjøre.  "Åhh...sykehusene blir fulle...." (så gjør noe med den underbemanningen da, i stedet for å redusere den år for år, som er sannheten.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
clink skrev (5 minutter siden):

Det som hjelper er å holde sitt eget immunforsvar vedlike, med å ha nok vitaminer og mineraler innabords.
 

Godt å høre at man kan bekjempe corona med vitaminer og mineraler. 

Ikke noe poeng å høre på helsepersonell om vaksiner. Mye bedre å lære av fremmede på Internett 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Cocola said:

Godt å høre at man kan bekjempe corona med vitaminer og mineraler. 

Ikke noe poeng å høre på helsepersonell om vaksiner. Mye bedre å lære av fremmede på Internett 😊

Må i så fall være helsepersonell man kan stole på, ikke bare opplært til å stikke armer, og si - "ta den, ta den....." uten noen dokumentasjon eller kunnskap om alternativer eller bivirkninger.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, clink said:

Må i så fall være helsepersonell man kan stole på, ikke bare opplært til å stikke armer, og si - "ta den, ta den....." uten noen dokumentasjon eller kunnskap om alternativer eller bivirkninger.

Mener du at kun ekspertisen innen vaksineforskning, eller leger med et laaaaaaangt utdannelsesløp skal kunne sette sprøytene? Det ville vært en helt idiotisk bruk av ressurser.
De som setter sprøytene trenger ikke å ha mer kompetanse enn det som trengs for å sette sprøyter. De skal ikke ha masse dokumentasjon eller kunnskap om innholdet.
 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, WiiBoy said:

Mener du at kun ekspertisen innen vaksineforskning, eller leger med et laaaaaaangt utdannelsesløp skal kunne sette sprøytene? Det ville vært en helt idiotisk bruk av ressurser.
De som setter sprøytene trenger ikke å ha mer kompetanse enn det som trengs for å sette sprøyter. De skal ikke ha masse dokumentasjon eller kunnskap om innholdet.

Nei nettopp, men Cocola fremstilte det som helsepersonell er denne ekspertisen.
Men når vi innbilles at ekspertise, forskning og fornuft er driveren i denne "vaksineringen" så kommer det av mediemanipulatorer, makt-strateger og vaksinepass-forkjempere mer enn noe.

Per H postet en fin link til en politiker som har skjønt hvor det bærer.
https://www.rb.no/vi-er-muligens-europas-siste-hap/o/5-43-1712189
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nei ikke 95% beskyttet og ikke beskyttet mot å smitte andre. Effekten er i at færrest mulig syke må ha seng og og oksygen eller respirator på sykehus og spares for det største ubehaget og de verste skadene. Immunsystemet mitt "advares" og forberedes på at jeg kan bli smittet - v h a vaksinene, og setter raskere i gang med mere effektiv bekjempelse. Kanskje slipper jeg unna med lettere skader av viruset etter at jeg blir frisk. Jeg kan altså bli smittet og kan smitte andre likevel. Jeg kan også overføre virus med henda eller via ting - fra smittede eller kontaminerte - over på friske som så blir smittet. Den største effekten ligger i at vi vasker hender og hindrer viruset å reise videre på dem måten, og holder avstand til andre så vi ikke smitter dem og de ikke smitter meg. Dessuten at hygienen er generelt bra. Det essensielle er at færrest mulig blir smittet med tiltak, og at de smittede blir minst mulig syke med vaksine.

I en kynisk betraktning ville jeg som individ uten tanke på andre tjene på at syke ble isolert og døde så fort som mulig, så de fikk mindre tid til å smitte meg og andre. Derfor vil en kynisk vaksinemotstander søke å spre sykdommen på alle måter og selv holde seg isolert til alle syke er døde eller blitt friske.

Lenke til kommentar
clink skrev (1 time siden):

Det som hjelper er å holde sitt eget immunforsvar vedlike, med å ha nok vitaminer og mineraler innabords.
De aller aller fleste blir jo ikke syke selv om de får en influensa en gang i året. [..]

Vitaminer og mineraler er ikke noen erstatning for vaksiner. Selv godt trente folk har blitt slått ut av korona, på lik linje med vanlige folk som spiser og trener dårligere. Og det er vel bevist nå at korona ikke er noen influensa.

clink skrev (13 minutter siden):

Nei nettopp, men Cocola fremstilte det som helsepersonell er denne ekspertisen.
Men når vi innbilles at ekspertise, forskning og fornuft er driveren i denne "vaksineringen" så kommer det av mediemanipulatorer, makt-strateger og vaksinepass-forkjempere mer enn noe.

Ja, det må du gjerne hevde, men du kommer ingen vei med det.

clink skrev (20 minutter siden):

Per H postet en fin link til en politiker som har skjønt hvor det bærer.
https://www.rb.no/vi-er-muligens-europas-siste-hap/o/5-43-1712189

Irrelevant i denne sammenhengen. Siden temaet er vaksineeffekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I svineinfluensaens glanstid reiste 30 ungdommer og 5 voksne + sjåfør med "hvite busser til Auschwitz" Da de kom tilbake var alle 30 syke, inkl 3 voksne og sjåføren. De eneste friske var to damer over 65 år. Konklusjonen er at ingen er/var immune, unntatt de to som hadde vært borti en virusstamme som ligner - før de andre ble født. 

Slik er det trolig med corona også. Vitaminer og mineraler har ikke noe med dette å gjøre. Da ville minst en med veldig sunt kosthold forblitt frisk på den bussen. Til slutt vil vi alle bli smittet med corona - før eller senere. Med vaksinen slipper de fleste av oss å dø eller bli alvorlig syke med små eller ingen etterskader. 

Etter vaksineringene kan vi ikke vite hvem som har vært syke eller ikke. Mange er asymptomatiske, derfor er de jokerne i stokken som går rundt og smitter uten å vite det. 

Endret av Slettet+6132
feilklikk
Lenke til kommentar
Dart skrev (5 minutter siden):

I svineinfluensaens glanstid reiste 30 ungdommer og 5 voksne + sjåfør med "hvite busser til Auschwitz" Da de kom tilbake var alle 30 syke, inkl 3 voksne og sjåføren. De eneste friske var to damer over 65 år. Konklusjonen er at ingen er/var immune, unntatt de to som hadde vært borti en virusstamme som ligner - før de andre ble født. 

Slik er det trolig med corona også. Vitaminer og mineraler har ikke noe med dette å gjøre. Da ville minst en med veldig sunt kosthold forblitt frisk på den bussen. Til slutt vil vi alle bli smittet med corona - før eller senere. Med vaksinen slipper de fleste av oss å dø eller bli alvorlig syke med små eller ingen etterskader. 

Etter vaksineringene kan vi ikke vite hvem som har vært syke eller ikke. Mange er asymptomatiske, derfor er de jokerne i stokken som går rundt og smitter uten å vite det. 

Skjønte ikke ironien i kommentaren min?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
clink skrev (1 time siden):

Nei nettopp, men Cocola fremstilte det som helsepersonell er denne ekspertisen.

 

Tydelig at du vrir og vender på hva andre skriver i hodet ditt slik at det skal passe med hva du mener. Helsepersonell er mer enn bare de som setter vaksiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
quantum skrev (1 time siden):

Menyen Profil->Slett funker sånn sett bra på de fleste fora og kommentarfelt.

Det var et rart svar.

Jeg fant ikke det valget, kan du prøve?

Jeg fant derimot "Ignorer medlem" og det virker bra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...