Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Sjefen har fått positiv hjemme test. Mener jeg er nærkontakt.


Gjest 08d23...57a

Anbefalte innlegg

Gjest 08d23...57a

Jeg traff han i do kø i går. Men traff han og forrige uke. Jeg har bare fått beskjed fra han at jeg er nærkontakt.

hva har dere andre gjort? Jeg har bestilt meg testing i morgen men er ikke det litt kort tid?

Anonymous poster hash: 08d23...57a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min kone sto og snakket nært med en på jobben som hadde korona i 30 minutter. Hun ble ikke smittet. Det varierer nok veldig på settingen og smittsomheten til personen som er smittet. Ta en sånn hurtigtest da vel, trenger du en full PCR test? på skolene bruker de hurtigtestene hele tiden for nærkontakter, så tror det er innafor.

Lenke til kommentar

Hurtigtester er best for å vise at man er smittet, en positiv hjemmetest er gjerne riktig.
En negativ hjemmetest er mer unøyaktig, mtp hvor mye smitte det er nå så bør du absolutt ta en full test.

Usikker på hvor lenge etter, men der kan du vel ringe corona-telefonen eller legevakten å høre om?

Lenke til kommentar
Gjest 08d23...57a
mobile999 skrev (6 timer siden):

jada har lest alt det..men uansett er jeg usikker... men takk. Ja drar nedover nå om en time for jeg skal på jobb i kveld...så tenkt å be om hurtigtest... men hater hvis jeg får besekjed om at.. nei du hadde ikke trengt å komme å teste deg..da føler en seg litt sånn overhysterisk noe jeg absolutt ikke er. 

Anonymous poster hash: 08d23...57a

Lenke til kommentar
Gjest 08d23...57a skrev (4 minutter siden):

jada har lest alt det..men uansett er jeg usikker... men takk. Ja drar nedover nå om en time for jeg skal på jobb i kveld...så tenkt å be om hurtigtest... men hater hvis jeg får besekjed om at.. nei du hadde ikke trengt å komme å teste deg..da føler en seg litt sånn overhysterisk noe jeg absolutt ikke er. 

Anonymous poster hash: 08d23...57a

Å dra for å teste seg er langt ifra "overhysterisk". Spesielt når du har mottatt en melding om at du har vært nær noen som er smittet. 

Tenk heller at du hindrer smitte videre til andre som har et svakere immunforsvar og kan dø av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 08d23...57a skrev (6 timer siden):

jada har lest alt det..men uansett er jeg usikker... men takk. Ja drar nedover nå om en time for jeg skal på jobb i kveld...så tenkt å be om hurtigtest... men hater hvis jeg får besekjed om at.. nei du hadde ikke trengt å komme å teste deg..da føler en seg litt sånn overhysterisk noe jeg absolutt ikke er. 

Anonymous poster hash: 08d23...57a

De sier ikke slikt, de er vel heller bare glad for at folk tester seg for mye enn for lite.

Lenke til kommentar
aklla skrev (41 minutter siden):

De sier ikke slikt, de er vel heller bare glad for at folk tester seg for mye enn for lite.

Tja... i Stavanger må du krangle deg til hurtigtester... 

image.thumb.png.f897b49b67389ddea493df27967d4a36.png

Sitat

Moren vi har snakket med, forteller at vedkommende som satt i boden nærmest iverksatte et avhør av henne, og at han nødig ville gi fra seg hurtigtester.

– Etter å ha kranglet med han, fikk jeg med meg én test. Jeg ville gjerne hatt test til søsken også, men det fikk jeg ikke.

Hun tror mange vil vegre seg for å spørre om hurtigtester dersom de opplever å bli møtt slik hun gjorde.

Ikke for sikkerhets skyld

Aftenbladet har vært i kontakt med andre som har opplevd det samme når de har henvendt seg i boden på Ankertorget. Noen har også vært vitne til at personer foran dem i køen må utbrodere symptomene sine til vakten i boden.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/EampKK/etter-aa-ha-kranglet-fikk-jeg-med-meg-en-test

Etter det du forteller så er du ikke definert som en nærkontakt (nærmere enn 2 meter i minimum 15 minutt) og du ville heller ikke fått gratis hurtigtest.

 

Endret av Andre1980
Lenke til kommentar
Gjest 08d23...57a

Good to go..fikk med meg hjemme test og tok en pc test..to negative hurtigtester må vel være bra nok. Så da er jobb neste. Takk for svar. De spør ikke uansett om du har symptomer de bare kjører på og tester. 

Anonymous poster hash: 08d23...57a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...