Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor mye strøm bruker du per år


Anbefalte innlegg

Jeg sitter å ser på strømforbruket og tenker jeg bruker mye, men slår så opp på denne siden;

Normalt strømforbruk | Gjennomsnittlig etter kvm (i 2021) (forbrukerguiden.no)

og blir veldig overrasket. Der står det at jeg "burde" bruke 40 000 kWt, men når jeg ser på de siste årene så har jeg ligget på i underkant av 23 000.

Og, jeg har ungdommer i hus som dusjer til sammen 16 timer hver dag, og fruen (det er ikke kødd en gang) har tempen liggende mellom 26 og 27 grader gjennom vinteren, og de siste tre vintrene har kjøkkenet på 45m2 hatt 23 spotter uten boks og isolasjon over, slik at varmen går rett på loftet, og sommeren 20 fjernet jeg pipa, så et hull på 40x40cm er isolert med et papirark. Ja, jeg vet, jeg er litt på etterskudd. Jeg har også de nye målerne som enten overrapporterer eller rapporterer mer riktig, etter hvem du spør.

Poenget er like vel, selv uten at jeg akkurat sparer så ligger jeg nesten ned på halvparten av det stipulerte gjennomsnittsforbruket, og vinterne har vært kalde med mye vind i det siste.

Så da lurer jeg på hva folk egentlig bruker, er tallene i denne linken reelle? Fint om folk skriver hvor og hvordan de bor, og hva de bruker.

Meg
Enebolig, 300m2
Oppført i 78, større påbygg for 10 år siden og totalrenovert med etterisolering foruten manglene over gjennom de siste 10 årene.
5 i familien.
Luft til vann varmepumpe, eneste varmekilde.
Trøndelag.
Forbruk
2020: 22 808
2021: 22 962 (så langt)
 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...