Gå til innhold

Sony experia 10 III - Er den god/Anbefalinger?


I38ZDGBR

Anbefalte innlegg

Selvsagt automodus... Ikke fokus.. 

Jeg tester det når jeg får det. All medium kritikk av mobilen har vel ikke boostet noe salg av den.

Det er jo hyggelig at bilder og video som tas ikke er sørgelig dårlig. 

Forstår jo at Sony har bommet når kamera på langt billige mobil allerede da var langt bedre. 

Uansett åpent kjøp. Og begrenset hvor mange dager man skal lete etter tilbud med mer. Fortsatt flere uker til mobilene skal gis. 

Snart 7" skjermer på rimelige mobiler er også stort for små hender.

Så en nettside i går og sammenlignet et testbilde. Og så at en motorola til halve prisen når Sonyen kom, hadde bedre skarphet med mer. 

Sier det igjen, ganske utrolig hvor bra kamera er på budsjettmobil nå. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne telefonen er faktisk en av de mindre av sammenlignbare modeller. Diagonalen er litt lengre fordi skjermen er smal og høy. Min Moto G100 oppleves som endel større siden den er bredere.

Xperia 10 III er vanntett-ish, som trekker den opp innenfor sitt prissegment i min vurdering. Men jeg ville vært betenkt med å anskaffe en telefon som er så gammel at den ikke vil få sikkerhetsoppdateringer.

Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (4 timer siden):

@Ikifargene til selfie og sånn på det kameraet er bortimot elendig. Altså viser et for lyst bilde. Til det er Samsung mye bedre 

Sammenlignet for moro skyld bilder på denne mobilen mot Samsung a14 som er ny nå til uinder kr 2000...

Sony Xperia 10 III review: Camera quality (gsmarena.com)

Samsung Galaxy A14 5G review: Camera quality (gsmarena.com)

Samsung sine bilder er det som er vanlig på mobiler i kr 2000 klassen nå.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (16 timer siden):

@Ikifargene til selfie og sånn på det kameraet er bortimot elendig. Altså viser et for lyst bilde. Til det er Samsung mye bedre 

Igjen. Det er litt subjektivt når det kommer til bilder.

For eksempel:

Hvilket av de to bildene under er best? Hva gjør det ene bildet bedre enn det andre? Begge er tatt med telefoner, på samme sted.

20220814_155413.thumb.png.d8258973d067f5ba495cf2ac6509f6b0.png20220814_155413.thumb.jpg.f49ce2b7736571c7bd4f75368a080d7e.jpg

Endret av Iki
Lenke til kommentar

Har vært borte i mobiler med såkalt bildeforbedring av og på. Da er det ofte for mye "forbedring" av bildet at det grenser til falskt. Bøkene himmel grønnere gress osv.

Ser at kamera på Sonyen ikke er elendig, men sjeldent å se alle  tester peke på det samme, kamera som ikke holder mål i middels prisklasse. Nå holder ikke det kameraet mål i billigklassen heller.

Lenke til kommentar

Det nederste (lysest) virker mer troverdig for meg om det er tatt i full sol. Det mørkere bildet er også troverdig, men ikke om det er i full sol, men en større sky foran sola.

Det mørkeste bildet vinner klart grunnet bedre detaljer, som på fjellet i det fjerne med mer.

 

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (På 27.5.2023 den 7.06):

Mye dårlig kamera software! Virker som de ikke får det til på mobil(Sony)

Jeg lasta ned Google sin kamera app å får mye bedre bilder der!

Er appen kompatibel og støttet rett fra Google? Altså ikke modifisert via andre nettsider.

Ser Google sin kamera app ikke er for så mange enheter. Er ikke kompatibel med Samsung Android 13, Huawei mm. Testet på det vi har i huset nå.

Ser at mobilen som kom etter (10 iv) har Sony droppet sin egen kamera app og bruker Google sin. I følge tek.no

Fant svaret i appen..

Krav – Den nyeste version af Google Kamera virker kun på Pixel-telefoner med Android 12 og nyere. Visse funktioner er ikke tilgængelige på alle enheder.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (7 timer siden):

Er appen kompatibel og støttet rett fra Google? Altså ikke modifisert via andre nettsider.

Ser Google sin kamera app ikke er for så mange enheter. Er ikke kompatibel med Samsung Android 13, Huawei mm. Testet på det vi har i huset nå.

Ser at mobilen som kom etter (10 iv) har Sony droppet sin egen kamera app og bruker Google sin. I følge tek.no

Fant svaret i appen..

Krav – Den nyeste version af Google Kamera virker kun på Pixel-telefoner med Android 12 og nyere. Visse funktioner er ikke tilgængelige på alle enheder.

Hei, beklager "dårlig" svar her.

Er snakk om Gcam å virker helt perfekt på min tlf, du må laste ned å installere utenom Google Play Butikk.
Denne fungerer mye bedre en Sony sin egen kamera app.

Husk å finn ut hvilket som passer din tlf! Jeg husker ikke 100% hvilken versjon jeg gikk for, men det finner du fort ut!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
I38ZDGBR skrev (14 minutter siden):

Nå er xperia 10 v på tilbud til 3500, er den bedre enn 10 iii?. Den har esim så den er aktuell for tur til USA, eller er den veldig treg? 

Ja den er litt bedre med litt bedre prosessor, og bedre kamera. Samsung A34 5G er et godt alternativ.

Sammenligninger mellom Xperia 10 V og Xperia 10 iii:

sammenligning Soc (prosessor): https://nanoreview.net/en/soc-compare/qualcomm-snapdragon-695-vs-qualcomm-snapdragon-690

sammenligning mobil: https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=12264&idPhone2=10698

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...