Gå til innhold

Ny rapport hevder at Activision-sjefen dekket over trakasseringsanklager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville vært veldig interessant å vite om denne skandalen har hatt noe å se på inntektene til Blizzard! Om dere hadde hatt tid til det gamer.no, eller bare finne noen andre som har gjort det, så hadde det vært svært interessant lesing!

I mitt hode tenkte jeg nemlig denne saken er et klassisk eksempel på et selskap som ikke leser omgivelsene riktig, og tviholder på feil strategi (beholde Kotick). Men om inntektene ikke går ned, så kan man jo forstå strategien bedre. Jeg kjenner flere som har lagt Blizzard på hylla inntil videre, meg selv inkludert, men det betyr jo ikke at det er mange nok som gjør det til at det har noe som helst å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Fahlar said:

Det ville vært veldig interessant å vite om denne skandalen har hatt noe å se på inntektene til Blizzard! Om dere hadde hatt tid til det gamer.no, eller bare finne noen andre som har gjort det, så hadde det vært svært interessant lesing!

Hei Fahlar. 
Godt poeng! Ifølge Front Office Sports har Activision faktisk hatt større inntekt siste kvartal sammenlignet med samme periode året før. 
Aksjekursen står det imidlertid verre til med. Bare på tirsdag falt Activision Blizzard-aksjen med 6%, etter at Wall Street Journal-rapporten ble publisert. 
Jeg har oppdatert artikkelen for å ta med det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fahlar skrev:

Det ville vært veldig interessant å vite om denne skandalen har hatt noe å se på inntektene til Blizzard! Om dere hadde hatt tid til det gamer.no, eller bare finne noen andre som har gjort det, så hadde det vært svært interessant lesing!

I mitt hode tenkte jeg nemlig denne saken er et klassisk eksempel på et selskap som ikke leser omgivelsene riktig, og tviholder på feil strategi (beholde Kotick). Men om inntektene ikke går ned, så kan man jo forstå strategien bedre. Jeg kjenner flere som har lagt Blizzard på hylla inntil videre, meg selv inkludert, men det betyr jo ikke at det er mange nok som gjør det til at det har noe som helst å si.

En skulle jo tru at når en drøss folk enten blir sparka eller slutter, at når prosjektene dine blir dytta med et år, og eksisterende spill ikke får noe nytt innhold, at inntektene vil falle, men vi får se.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev:

Jeg styrer helt klar av Activision! Ser man på hele historikken deres, og hvordan de opererer, så er det ganske tydelig at dette er et selskap som er pil råttent.

Dessverre tror jeg ikke gjennomsnittsgameren bryr seg nevneverdig, spesielt ikke når ny Diablo, etc legges ut for salg. 

Kanskje det er smart at de tar sikkert et par år til, slik at folk ikke husker dette clusterfucket så godt når det kommer ut for salg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Elgen-Hansi said:

Jeg styrer helt klar av Activision! Ser man på hele historikken deres, og hvordan de opererer, så er det ganske tydelig at dette er et selskap som er pil råttent.

Dessverre tror jeg ikke gjennomsnittsgameren bryr seg nevneverdig, spesielt ikke når ny Diablo, etc legges ut for salg. 

Når alle land som bruker år og dag på å klage på menneskerettighets forbrytelser i Kina,  Iran, Russland osv,  mener at litt football er viktigere enn å ta avstand fra slave arbeidere som blir jobbet til døde. Hva kan man da forvente av Gamers(tm) når det kommer til missbruk av arbeidere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fahlar skrev (På 17.11.2021 den 7.21):

Det ville vært veldig interessant å vite om denne skandalen har hatt noe å se på inntektene til Blizzard! Om dere hadde hatt tid til det gamer.no, eller bare finne noen andre som har gjort det, så hadde det vært svært interessant lesing!

Det har fått konsekvenser på flere nivå. Har fulgt med denne saken på Twitter en stund. Pga så mange har fått fyken, har en del av utviklingen stoppet opp. Se på overwatch 2 og diablo 4, begge er meeeget forsinket. Du finner også mange som boikotter actiblizz nå. Wow gjør det også ganske så dårlig, mange av de store innen wow har byttet til final fantasy. Du finner en del om siste kvartalsrapporten deres på YouTube, feks bellular. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...