Gå til innhold

Boikotte Juleprodukter


Ola Drunk

Anbefalte innlegg

Ola Drunk skrev (4 timer siden):

kan ikke tjuvstarte

Jeg tilstår. Og nå kommer disse ferdige julemiddagene også, Fjordland, m.m. 

Det er riktig at fløte er en sentral ingrediens i julemat. Tilsett fløte og et litt annerledes krydder, og du har en julepølse, julepostei osv. Gräddost som jeg etterhvert skjønte betyr fløteost, er en vare som det går mye av til jul. Folk propper i seg kilo etter kilo av denne gräddosten. 

i tidligere tider ordinerte Kirka fasteperioder (perioder med mindre mat eller ingenting mat), mellom høytidene. Ingenting slikt nå. Nå er det bare en oppkjøring til fråtsingen som innebærer å venne seg til fråtsingen i flere måneder i forveien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jula må nedgraderes til påske. Det burde være kun snakk om den en uke. Altfor mye hype rundt jula. Voksne mennesker burde ikke få junk av hverandre. Barna kan heller få færre ting, men ting de faktisk ønsker seg.

Denne høytiden er det minst miljøvennlige vi har. Tipper den står for 50% av våre utslipp. Og så må vi betale halv skatt for å få råd til overleve jula? Nei faen heller, betaler heller litt mindre skatt resten av året. Det utgjør jo for mange opp mot 1000 kr mer i måneden.

Endret av djgudleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes julen er en fin tid. God mat og drikke, samvær med de man er glad i, fin og salig stemning, mye fri, giverglede og glade barn. En høytid med mye godt i seg. Hvis man hater god mat og familie, så greit nok, men det er ikke julen sin skyld.

Julestria og kjøpepress, Mariah Carey og Alf Prøysen, misbruk av alkohol og sosiale skiller kan man derimot få nok av. Men julen blir fortsatt bare syndebukken føler jeg. At butikkene konkurrerer om kunder, og derfor lanserer juleprodukter tidligere og tidligere er en markedsføringsstrategi, og er i bunn og grunn bestemt av etterspørsel fra kunder.

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (På 15.11.2021 den 10.22):

Jula må nedgraderes til påske. Det burde være kun snakk om den en uke. Altfor mye hype rundt jula. Voksne mennesker burde ikke få junk av hverandre. Barna kan heller få færre ting, men ting de faktisk ønsker seg.

Denne høytiden er det minst miljøvennlige vi har. Tipper den står for 50% av våre utslipp. Og så må vi betale halv skatt for å få råd til overleve jula? Nei faen heller, betaler heller litt mindre skatt resten av året. Det utgjør jo for mange opp mot 1000 kr mer i måneden.

Hvis halv skatt en måned utgjør 12.000 kr, bør man ikke klage. :lol:

Hva er årslønna da?

Øker sikkert prosentvis jo mer man tjener, men er jo mye likevel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...