Gå til innhold

iPhone 13-tråden


Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Hedonism skrev (2 timer siden):

Jeg bruker jo selvsagt tap to wake men det er jo volumknappene som blir brukt en del. 🙂 Du vil nok bli fornøyd ellers, det er et bra deksel som gir god beskyttelse av mobilen og jeg kan ikke utsette noe på det utover de nevnte knappene. 

Her synst jeg dekslene til Apple er gode. Jeg har brukt mye Spigen tidligere før jeg prøvde Apple deksel på 12 pro. Synst det var verdt de ekstra kronene for å få det siste lille på deksel fronten også. Da fikk en bra taktil følelse på knappene også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silikondekslene er ganske glatte så nei, men de holder seg ikke fine så lenge, blir ofte litt blanke i hjørnene og silikonen blir slitt bort i ytter hjørnene fremme slik plast dekselet under blir synlig. Mitt sitt på 12 Pro ble vertfall slik etter ganske fint bruk i ett halvårs tid, går derfor for skinn denne gangen :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (21 minutter siden):

Hvordan er silikondekselet fra Apple? Er de sånn at de setter seg fast i buksa når man dytter telefonen ned i lomma?

Som han over sier, men jeg vil også legge til at det er litt "sticky" for lommerusk så det blir fort ikke like elegant Som skinn. Jeg velger det uansett fordi den sitter så godt i hånden. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Windoge skrev (55 minutter siden):

Om iPhone 13 har lansering denne uken, bør ikke telefonene sendes i løpet av de neste par dagene? Posten bruker noen dager på dette. 

Apple har alltid brukt Dhl express. Får sporing Dagen før når den er i Nederland og så dukker den opp på lanseringsdagen. Pga rot denne gangen med ikke fungerende nettbutikk hos Apple kom min bestilling 30min for seint så jeg blir å vente en uke :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Apple har alltid brukt Dhl express. Får sporing Dagen før når den er i Nederland og så dukker den opp på lanseringsdagen. Pga rot denne gangen med ikke fungerende nettbutikk hos Apple kom min bestilling 30min for seint så jeg blir å vente en uke :( 

Alltid er håp om at de sender ut tidligere enn antatt 🙂.

Har egentlig lyst til å bestille en Max i tillegg for å se størrelsen, men litt usikker nå når levering på telefon er i slutten av oktober, mens deksler sendes umiddelbart. Angreretten gjelder kun 14 dager, så småkjipt å sitte med to dyre deksler hvis jeg ikke skal beholde telefonen.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (1 time siden):

Alltid er håp om at de sender ut tidligere enn antatt 🙂.

Har egentlig lyst til å bestille en Max i tillegg for å se størrelsen, men litt usikker nå når levering på telefon er i slutten av oktober, mens deksler sendes umiddelbart. Angreretten gjelder kun 14 dager, så småkjipt å sitte med to dyre deksler hvis jeg ikke skal beholde telefonen.

Kan du ikke få lånt/prøvd en 12pro max? De er vel såpass like at du får ihvertfall sett dette med enhånds bruk og om det fungerer for deg. Ellers er vel 13pro og promax såpass like at inntrykket av iphone 13 får du med 13pro som er bestilt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk bestilt 13 Pro Max ca klokken 14:10 via Apple Store-appen og betalte med Apple Pay uten trøbbel. 

Anslått leveransetidspunkt er på lanseringsdagen, det dumme er at jeg ikke er i byen hvor pakken blir levert før uken etter men får overleve noen dager ekstra før jeg får mobilen i hende. 🙂  

Er det noen som vet om Eplehuset vil ha Belkin skjermbeskyttere som de legger på med maskin tilgjengelig i løpet av neste uke?

Jeg bestilte en Spigen Glas.tR Slim Ez Fit-skjermbeskytter men tidligste leveringstidspunkt er om minst 1,5 uke og jeg liker å ha skjermbeskytter på så raskt som mulig. Og jeg må ha en som er enkel å legge på da jeg er veldig klønete med slike ting og Spigen sin får til og med jeg til, men enda enklere om Eplehuset kan legge på med maskinen sin da det alltid blir perfekt når de gjør det.

Lenke til kommentar
minim skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke få lånt/prøvd en 12pro max? De er vel såpass like at du får ihvertfall sett dette med enhånds bruk og om det fungerer for deg. Ellers er vel 13pro og promax såpass like at inntrykket av iphone 13 får du med 13pro som er bestilt. 

Enig med deg, @torbjornhb bør prøve en 12 Pro Max da den er tilnærmet identisk i størrelse med 13 Pro Max utenom en liten økning i vekt og større kamerahus på 13 Pro Max'en.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (18 minutter siden):

 

Jeg fikk bestilt 13 Pro Max ca klokken 14:10 via Apple Store-appen og betalte med Apple Pay uten trøbbel. 

Anslått leveransetidspunkt er på lanseringsdagen, det dumme er at jeg ikke er i byen hvor pakken blir levert før uken etter men får overleve noen dager ekstra før jeg får mobilen i hende. 🙂  

Er det noen som vet om Eplehuset vil ha Belkin skjermbeskyttere som de legger på med maskin tilgjengelig i løpet av neste uke?

Jeg bestilte en Spigen Glas.tR Slim Ez Fit-skjermbeskytter men tidligste leveringstidspunkt er om minst 1,5 uke og jeg liker å ha skjermbeskytter på så raskt som mulig. Og jeg må ha en som er enkel å legge på da jeg er veldig klønete med slike ting og Spigen sin får til og med jeg til, men enda enklere om Eplehuset kan legge på med maskinen sin da det alltid blir perfekt når de gjør det.

Jeg har brukt å ha liggende beskyttere til forrige generasjon. De passer godt nok til at de kan stå på til en ordentlig er på lager. I fjor hadde de ikke 12pro beskytter tilgjengelig når jeg fikk tlf så da ble det 11pro beskytter en stund. Blir nok å bruke 12pro beskytter nå også frem til jeg får riktig type i posten. Bedre enn ingenting og som deg liker jeg ikke å bruke den uten beskytter.
 

Beskytter ødelegger jo litt av godene med skjermen så har lurt litt på å skippe det mange ganger og se hvor bra disse nye glassene er, men det har blitt med tanken :p 

Lenke til kommentar
Raggatusen skrev (2 timer siden):

Når pleier telenor og sende  link  

Telenor har ikke di siste årene sendt ut tlf slik at du har dem på lanseringsdagen. De skylder på at noen kan risikere å få dem før. Siden det er lansering en fredag, bør du regne med ut i uken etterpå. 

Egentlig er dette bedre enn Telia, for jeg mener å huske dem sendte ut masse telefoner i fjor, men de fulgte ikke køen på når folk bestilte. Ble mye greier da. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
2 hours ago, Raggatusen said:

Når pleier telenor og sende  link  

Kommer an på hvor mange de får inn. Når jeg bestilte iPhone 11 fikk jeg ikke link før langt ut i oktober. 

Telenor sin hjemmeside kollapset som om det skulle være Altinn på dagen selvangivelsen ble lagt ut, så fikk ikke bestilt før 14:30 denne dagen. 

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

minim skrev (12 minutter siden):

Jeg har brukt å ha liggende beskyttere til forrige generasjon. De passer godt nok til at de kan stå på til en ordentlig er på lager. I fjor hadde de ikke 12pro beskytter tilgjengelig når jeg fikk tlf så da ble det 11pro beskytter en stund. Blir nok å bruke 12pro beskytter nå også frem til jeg får riktig type i posten. Bedre enn ingenting og som deg liker jeg ikke å bruke den uten beskytter.
 

Beskytter ødelegger jo litt av godene med skjermen så har lurt litt på å skippe det mange ganger og se hvor bra disse nye glassene er, men det har blitt med tanken :p 

Etter jeg fikk lagt på skjermbeskytter med maskin hos Eplehuset eller Apple Store i utlandet, tror det var fra og med iPhone X, så har jeg brukt skjermbeskytter fast på iPhone siden det gir en ekstra trygghet skulle mobilen få seg et fall. Før det brukte jeg det aldri og utover noen små riper i skjermen på noen av mobilene så gikk det egentlig helt greit. Jeg har sett skjermbeskyttere redde mobiler et par ganger og ikke minst hvor galt det kan gå når man ikke bruker det. 

Jeg hadde en midlertidig skjermbeskytter på 12 Pro Max i fjor faktisk som ble lagt på av en kollega på jobben som gjorde en middels jobb men bra nok sammenlignet med hva jeg hadde fått til selv. 🙂 Eplehuset fikk først på lager fra Belkin tilpasset maskinen deres et par uker etter lansering av 12 Pro Max. Derfor bestilte jeg skjermbeskytteren fra Spigen til 13 Pro Max så snart jeg så den var tilgjengelig via en norsk nettbutikk og de sendte epost idag om at den har forventet ankomst på butikkens lager førstkommende fredag hvorpå den sendes til meg. Og med forventet ankomst så kan det jo ta lengre tid. Får kanskje kjøpe en billig skjermbeskytter i butikk og slenge på midlertidig om det drøyer med Spigen eller Belkin. :hmm:

 

Lenke til kommentar

 

minim skrev (1 time siden):

Kan du ikke få lånt/prøvd en 12pro max? De er vel såpass like at du får ihvertfall sett dette med enhånds bruk og om det fungerer for deg. Ellers er vel 13pro og promax såpass like at inntrykket av iphone 13 får du med 13pro som er bestilt. 

Jo jeg burde absolutt det. Ingen butikker i nærheten her som har den, men jeg får begynne å spørre folk jeg treffer på gata om de har en iphone 12 Pro Max ☺️. Må høres sprøtt ut, men ikke så sprøtt her i området.

Lenke til kommentar
1 hour ago, torbjornhb said:

 

Jo jeg burde absolutt det. Ingen butikker i nærheten her som har den, men jeg får begynne å spørre folk jeg treffer på gata om de har en iphone 12 Pro Max ☺️. Må høres sprøtt ut, men ikke så sprøtt her i området.

Du kan jo vurdere å kutte opp en pappeske eller noe og tegne på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (51 minutter siden):

Fikk testet iPhone 13 Pro Max deksel i hånden nå. Den var diger ☺️.

Som en mobil til å jobbe på, og ikke minst lese og se video, så må den være helt fantastisk. Men til enhånds bruk på farten blir den nok for stor. Spørs om jeg avbestiller den 🙂

Det er samme feelingen som jeg har med s21u. Når den brukes med to hender er alt bare en fryd. Problemet er bare alle de gangene det er kjekt med enhånds betjening samt at den er jo nesten for diger til enkelte bokslommer. Jeg synst det er topp at en nå får 13pro uten kompromisser for da blir det en god combo av topp specs og hendig størrelse. En «pro mini» som var tykkere og med samme specs som 13pro kunne også vært interessant å prøve Et år :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...