Gå til innhold

HDMI modifikasjon av gamle konsoller


Kadaju

Anbefalte innlegg

Fikk bestil N64Digital når det nå sist ble lagt ut, og i den forbindelse så lurer jeg på om det er noen i Oslo-området som har erfaring med slike modifikasjoner fra før (DCDigital/PS1Digital ol.) og om det så kunne være mulig å få gjort en slik installasjon for N64 når jeg da får N64Digital i posten. Evt. om noen kan henvise meg til noen som vet om/kan slik installasjon. Alternativet er å sende den utenlands for å få det gjort, men ville gjerne likt å gjøre det innenlands om mulig :P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har installert flere, også UltraHDMI. Det er knotete lodding, med pitch på 0.8 eller noe sånt på GPU'en, som krevet litt skikkelig utstyr, men ellers er det er rimelig rett frem.

Dersom man ikke vet hva man driver med, så er det fort gjort å rote det til, og nesten umulig å fikse det igjen når flex-kabelen og pins på GPU'en er helt svidd av.

Tar ikke på meg noe nå, har for mye å gjøre, men spør her :

https://www.facebook.com/groups/RetroGameBrothers

Lenke til kommentar

Ja, jeg har hverken utstyret eller erfaring nok med lodding på det nivået så gir det heller over til noen andre å gjøre 😛

Takk for tipset med den gruppa, men jeg holder meg heller langt unna Facebook, og det virker som en gruppe man må melde seg inn i for å få noe ut av uansett, så får heller lete videre med andre metoder enn så lenge.

Lenke til kommentar
Kadaju skrev (På 16.9.2021 den 15.31):

Ja, jeg har hverken utstyret eller erfaring nok med lodding på det nivået så gir det heller over til noen andre å gjøre 😛

Takk for tipset med den gruppa, men jeg holder meg heller langt unna Facebook, og det virker som en gruppe man må melde seg inn i for å få noe ut av uansett, så får heller lete videre med andre metoder enn så lenge.

Mange ildsjeler i den gruppen der ja :)  Gratulerer  med din  fremtidige N64Digital, har hatt  en UltraHDMI enhet i noen  år nå og det  er gode ting! Fikk en PS1Digital + Xstation modifisert PlayStation tidligere  i sommer og det er en fabelaktig sak, helt nydelig! Samme gjengen som står bak N64Digital så bruker grensesnitt og  fremtidig støtte ar du i hvert fall sikret!

Lenke til kommentar

Kult at det er flere ildsjeler for dette her inne, har ikke inntrykk av at det er voldsomt mange som drar strikken så langt for slik gammel hardware 😃

Det er liksom ikke hverdags kost for så veldig mange at man betaler mer for en modifisert original PlayStation enn en PlayStation 5 :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...