Gå til innhold

Venstresidens overdrevne tro på seg selv. (dobbeltmoral, hybris?)


Anbefalte innlegg

Windfarmer skrev (12 minutter siden):

Og det er det nærmest nasjonal enighet om, på samme måte om det er nærmest nasjonal enighet om at det ikke er smart av oss å importere en masse personer der det vil ta mange generasjoner før de er integrert. 

Venstresiden synes åpenbart det er lurt å masseimportere folk det tar generasjoner å integrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PerBertil skrev (13 minutter siden):

Kan du gi et eksempel på når denne ble håndhevet sist?

Det var nok kanskje den brune ring, i tredveårene?

Forbudet mot homofili ble stort sett aldri håndhevet i Norge, men det var åpenbart riktig å fjerne loven når samfunnet utviklet seg.
Dette har likevel ikke bare med partier å gjøre, men samfunnet forøvrig.

Det var tidligere en generell motstand i befolkningen for å tilrettelegge for homofili.
Når partnerskapsloven skulle innføres på starten av nittitallet viste meningsmålinger at flertallet var i mot loven, men den ble likevel innført.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (2 timer siden):

Akkurat den forskningen der er tull. Vi har motbevist den i flere tiår nå.

Områder med fattige hvite har ikke samme kriminalitetsstatistikken som det muslimske ghettoer i vesten og bydeler med muslimsk befolkning i Europeiske land som sliter med kriminalitet og utenforskap har. I USA har man heller ikke det samme resultatet i områder med fattige hvite som i områder med fattige svarte.

citation needed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (51 minutter siden):

Nå er du åpenbart på tynn is.

Du forsøker deg på en stakkarslig og syltynn bortforklaring der du ikke anerkjenner at Karen-Christine Friele var den viktigste kraft i det norske samfunn som fikk de ca. 3 - 8% i det norske samfunn som ikke har en tradisjonell seksuell preferanse til å føre seg friere.

Du forsøker deg endog på jussen. 

Lille venn; jeg kan det meste om straffeloven av 1902, §  213.

«Finder utugtig omgjængelse sted mellem personer af mandkjøn, straffes de, der heri gjør sig skyldige, eller som medvirker dertil, med fængsel indtil 1 aar.

Med samme straf ansees den, som har utugtig omgjængelse med dyr, eller som medvirker dertil.

Paatale finder alene sted, naar det paakræves af almene hensyn.»[2]

Og du  forsøker å fortsatt å fremstille det som om det var "venstresiden"  som frigjorde homsene. Der er ingen som fortjener større anerkjennelse i denne saken enn Karen - Christine Friele.

Og det er det nærmest nasjonal enighet om, på samme måte om det er nærmest nasjonal enighet om at det ikke er smart av oss å importere en masse personer der det vil ta mange generasjoner før de er integrert. 

Så kan tullkuken Red Frostaven fortsette å spre bullshit og falsknerier som en hvilken som helst annen Trump. Jeg foreslår at du skifter nick til Trumpfrosthaven. 

Det var da ekstremt til respektløshet fra deg i dag da.

Og Kim Friele tilhørte arbeiderpartiet, takk så mye, da hun begynte å jobbe for et politisk parti.
Hun har ikke mye til overs for Høyre i temaet:

Sitat

Blåblå homovennlighet er en blåblå skrøne

av Kim Friele
Tiden er kommet for et oppgjør med myten om Høyre og Fremskrittspartiets «homovennlighet», mener Kim Friele.


https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/KmL5/blaablaa-homovennlighet-er-en-blaablaa-skroene

Konen hennes var i Høyre, ja, partiet som ikke ønsket å fjerne §213 i 1972.

Partiet som stemte mot partnerskapsloven i 1993, hvor Friele var første mann... eh, kvinne, ut til å inngå partnerskap.

...du mener altså Lazlow ville stått frem om hun var mann -- og at hun ville blitt tolerert av partiet..?
Da er du bare virkelighetsfjern og historieløs.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

citation needed.

Hadde den fremgangsmåten venstresiden prøver seg med, som er ungdomsklubber og å kaste penger på ting ville vi hatt resultater. Det har vi ikke.

Det som er med venstresiden de er flinke til å utforme teorier som høres fine ut, men som ikke funker i praksis.

Vi har ikke klart å integrere muslimer selv etter flere generasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spurte etter kilden din, ikke din personlige mening.

Og igjen er dette ganske off topic; Det er ikke venstresiden, men venstresiden, sentrum og KrF og Høyre -- og de de mest fornuftige stemmene i FrP -- som er uenig med dere som mener at Høyre er til så langt til venstre for dere politisk at de ikke engang er i sentrum mellom dere og venstresiden, men på venstre side.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 minutter siden):

Jeg spurte etter kilden din, ikke din personlige mening.

Dette er min personlige erfaring fra å følge med i media over mange år. Venstresiden dunker huet i veggen gang etter gang og skjønner ikke hvorfor de ikke kommer seg inn i huset, med disse teoriene sine om at sosioøkonomiske årsaker er grunnen til at det er så mye kriminalitet som blir begått av muslimer og afrikanere. Hvis man ser litt på kulturen og hvordan disse landene ser ut på hjemmebane vil vi nok få en mer korrekt pekepinn på hva problemet består i. Vi kan jo også se på fattige hvite strøk i USA kontra svarte strøk, det er en stor forskjell.

Tror du det ville vært bilbranner, knivstikkinger, skytinger, granatangrep til stadighet i Malmø hvis det var hvite svensker med lav inntekt som bodde i disse områdene der alt dette skjer? det tror ikke jeg. Man hadde ikke det før de nåværende beboerne kom.

Endret av PerBertil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har allerede forklart hvorfor forestillingen idioter på youtube og konservative propagandaspreree forsøker å lure folk til å tro på er feil:
Det er ikke asylsøkere som er årsaken til at organiserte kriminelle gjenger har fått fotfeste i Sverige.
Det er bare ansvarsfraskrivelse av verste sort å gi asylsøkere skylden for at politiet og myndighetene ikke klarer å rydde opp i organisert kriminalitet, som rekrutterer blant etniske svensker der de ikke klarer å rekruttere blant dem med minoritetsbakgrunn.

Ut over organisert kriminalitet, så er det ikke noe spesielt med kriminalitet i Sverige...
https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Sweden

...bortsett fra at ytterste høyre i USA trengte noen blonde mennesker de kunne misbruke i plottet sitt med å spre fremmedfrykt, med Russiske aktivister på slep:
 

Sitat

But two days later, as Swedish officials were heaping bemused derision on Mr. Trump, something did in fact happen in Rinkeby: Several dozen masked men attacked police officers making a drug arrest, throwing rocks and setting cars ablaze.

Sitat

 

it was right around that time, according to Mr. Castillo and four other witnesses, that Russian television crews showed up, offering to pay immigrant youths “to make trouble” in front of the cameras.

“They wanted to show that President Trump is right about Sweden,” Mr. Castillo said, “that people coming to Europe are terrorists and want to disturb society.”

 

 

Sitat

The Russian TV crew didn’t identify their outlet. But it falls in line with a wider pattern of Russian state-funded media portraying Europe as falling apart due to immigration. Sweden has been at the receiving end of the Kremlin’s subversive media-turned-foreign policy tool before, particularly as it deepens its relationship with NATO, Russia’s former Cold War adversary.


https://www.nytimes.com/2019/08/10/world/europe/sweden-immigration-nationalism.html

En annen kilde:

 

 

Sitat

 

Russian TV Crew Tries to Bribe Swedish Youngsters to Riot on Camera

If you can’t spin fake news, just make fake news.

 

 


https://foreignpolicy.com/2017/03/07/russian-tv-crew-tries-to-bribe-swedish-youngsters-to-riot-on-camera-stockholm-rinkeby-russia-disinformation-media-immigration-migration-sweden/

...

Vi vet heller ikke omfanget av dette, eller hvorvidt de hovedsaklige slaviske menneskene som organiserer kriminaliteten har bånd til russisk mafia -- og/eller amerikansk. 
'Krigen' mot dem er uansett i gang, og Sverige er ikke spesielt truet av annet enn misinformasjon og høyreekstremismen som er resultat av denne.
Og folka som faller for misinformasjonen som spres i andre land.

https://www.nytimes.com/2016/08/29/world/europe/russia-sweden-disinformation.html?_r=0

---

Men igjen, dette burde diskuteres i en egen tråd slik at alle misforståelsene og misinformasjonen deres ikke forsøpler denne tråden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (19 minutter siden):

Jeg har allerede forklart hvorfor forestillingen idioter på youtube og konservative propagandaspreree forsøker å lure folk til å tro på er feil:
Det er ikke asylsøkere som er årsaken til at organiserte kriminelle gjenger har fått fotfeste i Sverige.
Det er bare ansvarsfraskrivelse av verste sort å gi asylsøkere skylden for at politiet og myndighetene ikke klarer å rydde opp i organisert kriminalitet, som rekrutterer blant etniske svensker der de ikke klarer å rekruttere blant dem med minoritetsbakgrunn.

Jeg tror jeg avslutter denne debatten nå. Temaet var/er;  

Venstresidens overdrevne tro på seg selv. (dobbeltmoral, hybris?)

Visst har både venstre og høyre siden hatt sine feil. Og jeg er ikke (jeg prøver i hvert fall) ikke å tilhøre noen av de. Det som opptar meg er først og fremst fakta og en nøktern vurdering av disse fakta.

En liten bagatell i denne sammenheng; Kim Friele ble riktignok utnevnt av Jens Stoltenberg som æresmedlem av Arbeiderpartiet, men har Kim noensinne vært registrert som medlem av Arbeiderpartiet?

Min lille poeng her er jo at Jens sannsynligvis hadde utnevnt Donald Trump til æresmedlem av Arbeiderpartiet hvis han hadde fått lurt han til et NATO møte på Youngstorget.

Endret av Windfarmer
Lenke til kommentar
Sitat

I 1990 var Friele medvirkende til opprettelsen av Forum for Homofile og Lesbiske i Arbeiderpartiet (FHLA), og hun var der særlig aktiv på begynnelsen av 1990-tallet. Senere har hun fortsatt å arbeide mot diskriminering og for homofiles rettigheter. Hun har drevet en utstrakt foredragsvirksomhet, deltatt på konferanser og engasjert seg i en rekke andre politiske saker, blant annet homofiles rett til adopsjon, inkludering av homofile i kirken, og informasjonsarbeid om homofili på læreplanen.

Hun var fremdeles medlem i 1998:
 

Sitat


Ap går inn for homofil adopsjonOslo: - Full seier, jubler Kim Friele og Siri Kvalheim i Forum for lesbiske og homofile i Arbeiderpartiet, etter at Ap-landsmøtet gikk inn for at homofile og lesbiske skal få mulighet til å adoptere.

 

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

 

Var hun medlem av Arbeiderpartiet?

At Kim (jeg har møtt henne et par ganger) var "aktiv medvirkende til opprettelsen av Forum for Homofile og Lesbiske i Arbeiderpartiet" forteller meg ikke mer enn at Kim kom fra en strengt borgerlig familie og deretter brøt ut, og senere benyttet 97 % av sin kapasitet på å styrke de homofiles rettigheter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Millennium-Blå skrev (3 minutter siden):

Dette er rasisme og høyreekstremisme. Du mener at vesten er bedre enn andre. Slike holdninger finner man i nazismen

Slike holdninger finner man i alle religioner og kulturer om sin egen. Det har ingenting med noen form for rasisme, ekstremisme eller nazisme.

Jeg mener genuint at den vestlige kulturen er objektivt bedre enn veldig mye i andre kulturer. Mener du virkelig at Afghanistan og Somalia er like kulturelt utviklet som vesten? er kulturen der og måten man behandler barn og kvinner like bra som den man har i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun var styremedlem av Forum for Homofile og Lesbiske i Arbeiderpartiet, om ikke hun var engasjert i partiet på noen annen måte, så jeg har ikke noe klart svar, om hun ikke har sagt noe annet selv.

Det er en tilknytning til partiet, uansett hvordan man vrir og vender på det, da hun og andre i Forum for Homofile og Lesbiske i Arbeiderpartiet bidro til å forme arbeiderpartiets politikk i alle fall så sent som 1998:

Her fra da AP stemte innad på landsmøtet om de skulle støtte adopsjon for homofile:

Sitat

Ap går inn for homofil adopsjon
Oslo: - Full seier, jubler Kim Friele og Siri Kvalheim i Forum for lesbiske og homofile i Arbeiderpartiet, etter at Ap-landsmøtet gikk inn for at homofile og lesbiske skal få mulighet til å adoptere.

Sitat

Kim Friele har kjempet for homofiles adopsjonsmuligheter siden 1983, og sier hun ble sjokkskadd da stemmetallene gikk opp for henne: 195 stemte for at samlivsform og seksuell identitet i seg selv ikke skal være et hinder for å søke og bli vurdert for adopsjon. 81 av delegatene ville stryke denne setningen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P3RAOR/ap-gaar-inn-for-homofil-adopsjon

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (24 minutter siden):

Slike holdninger finner man i alle religioner og kulturer om sin egen. Det har ingenting med noen form for rasisme, ekstremisme eller nazisme.

Jeg mener genuint at den vestlige kulturen er objektivt bedre enn veldig mye i andre kulturer. Mener du virkelig at Afghanistan og Somalia er like kulturelt utviklet som vesten? er kulturen der og måten man behandler barn og kvinner like bra som den man har i Norge?

Grunnen til at disse landene du nevner ikke er så godt utviklet, er fordi politikerne der ikke hører på folket. Det handler ikke om kulturen der, det handler om politikken.

 

Og selv om du ønsker mindre innvandring, blir det ikke mer terrorisme og diskriminering.

 

Dere høyreekstreme tror at alle i en gruppe er akkurat like. Dere tror at siden det finnes islamske terrorister, så er alle muslimer terrorister. Dette er feil. Slutt med disse fantasiene deres. Folk er forskjellige, også muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Hun var fremdeles medlem i 1998:
 

 

Jeg foreslår at at du setter alle krefter inn på å bevise at Kim Friele var eller har vært medlem av Arbeiderpartiet.

Dere såkalte venstresosialister er jo høykompetente på å stjele verdisyn og idealer som var utviklet av de "borgerlige" for et par hundre år siden.

Og dette uten å erkjenne eller å forstå at den ideologien mye av dette er bygges på, har forårsaket minst like mange drap som Hitler greidde på ca. seks år.  Men en ting skal "sosialistene og kommunistene" ha, de er ekstremt ineffektive. Der Hitler fikset ca. 30 - 40 millioner døde i løpet ev en fem - seks år. Måtte Stalin, Moa og en del andre amatører på folkemord benytte ca. 20 - 30 år på.

Til og med på de rene drap er jo "sosialismen" og kommunismen ineffektiv.

Endret av Windfarmer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

...hva kaller du det å være med å opprette og å være styremedlem i et forum for folk i arbeiderpartiet, om ikke politisk engasjement for partiet..?

Er ikke styremedlemmer for forum for folk i arbeiderpartiet tilknyttet partiet?

Jeg tror ikke hun var organisert i partiet i  seg selv, ut over å være organisert i partiets forum for medlemmer i arbeiderpartiet som ønsket å kjempe for homofile og lesbiske sine rettighet gjennom Arbeiderpartiet.

...for et par hundre år siden så var Høyre (altså ikke det norske partiet -- selv om de tok navnet fordi de støttet fortsatte kongedømme) dem som ønsket å fortsette diktatur under konger og adel, og Venstre (igjen, det norske partiet er oppkalt etter bevegelsen, selv om de i Norge ikke var så super-interessert i stemmerett for alle) dem som ønsket demokrati, ytringsfrihet og menneskerettigheter.
Det er der navnene Høyre og Venstre som retninger i politikken er hentet fra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Left–right_political_spectrum
---

Målet helliger ikke middelet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Millennium-Blå skrev (22 minutter siden):

Grunnen til at disse landene du nevner ikke er så godt utviklet, er fordi politikerne der ikke hører på folket. Det handler ikke om kulturen der, det handler om politikken.

 

Og selv om du ønsker mindre innvandring, blir det ikke mer terrorisme og diskriminering.

 

Dere høyreekstreme tror at alle i en gruppe er akkurat like. Dere tror at siden det finnes islamske terrorister, så er alle muslimer terrorister. Dette er feil. Slutt med disse fantasiene deres. Folk er forskjellige, også muslimer.

Nå må du jaggu gi deg med slike barnslige uttalelser.

Årsaken til at disse landene ikke er godt utviklet er på grunn av mentaliteten og kulturen til befolkningen. Politikerne er et stort problem i de landene ingen tvil om det, men befolkningen forøvrig utgjør også et problem når det kommer til utviklingen av disse landene. Dette har ikke noe med rase å gjøre. Om du tror majoriteten av befolkningen i de landene ønsker sekularisme, homofile og kvinners rettigheter og vestlig demokrati tar du feil. Majoriteten av befolkningen i land som Pakistan, Afghanistan  og slike land er reaksjonære, ikke progressive og demokratiske. De er konservative og ønsker å leve etter religiøse prinsipper. Majoriteten av Afghanere støtter knallhard sharialovgivningen. Det har skjedd lynsjinger av kvinner som uten grunn har blitt anklaget for blasfemi i gatene av tusenvis av folk helt uavhengig av Taliban. Det at vestens nasjonsbyggingsprosjekt i Afghanistan gikk i dass er jo på grunn av at afghanerne ønsker det ikke, deres verdier korrelerer mer med Talibans verdisett fremfor vestens, selv om de ikke nødvendigvis støtter Taliban som sådan. Det er ikke på grunn av politikere at Afghanistan er et av verdens absolutt verste land for kvinner. Jeg kan fortsette i det uendelig om dette.

Jeg går ikke rundt å bekymrer meg for at innvandring vil føre til mer terror.

At du kaller meg for høyreekstremt er ufint og usaklig, det er også å tillegge meg meninger jeg ikke har. Ekstremisme innebærer at man ønsker et totalitært styresett og gjerne forfekter vold som politisk virkemiddel for enten å true gjennom politikk eller for å kue meningsmotstandere. Jeg fordømmer all politisk vold og ekstremisme og jeg sterkt imot totalitarisme. Så disse grunnløse påstandene får du la være å komme med. Det finner jeg meg ikke i. Jeg har heller ikke sagt at islam er ille på grunn av terrorisme primært. Heller ikke har jeg hevdet at alle muslimer er terrorister, en slik uttalelse ville vært absurd. Jeg har aldri sett noen hevde dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...