Gå til innhold

Venstresidens overdrevne tro på seg selv. (dobbeltmoral, hybris?)


Anbefalte innlegg

15 minutes ago, Red Frostraven said:

...samme ord som på boken, som ikke handler om boken, og uten å avvise argumentet til motstanderen, som heller ikke var et argument, men en realistisk forståelse av at det er vanskelig eller umulig å nå frem til klimanektere OG folk som genuint ikke bryr seg om klimaproblemene, med MDG sine argumenter.

Hvorpå de sa han var litt boomer der og da, og fortalte ham at strategien deres er å appellere til folk som faktisk bryr seg, heller enn å overbevise folk med en 'kreasjonistisk'/nihilistisk posisjon i klimaspørsmålet om å ta til fornuft.

Jeg synes rett og slett klimafornektere er et bedre ord i denne sammenhengen. Hvorfor ikke bare bruke det fremfor å generalisere alle pre-millenials.

Ellers skremmende at MDG har som strategi å nå frem til de som allerede er enig i politikken deres. Er ikke disse allerede MDG tilhengere? Man skulle jo tro at det viktige var å nå frem til de som fortsatt ikke tenker nok i miljøretning, blant maktstrukturer og folk flest.

Det betyr ikke at man skal bruke all sin tid på å debattere mot meningsmotstandere man ikke øyner noe håp om å nå frem til. Men da ville jeg bare sagt "ikke bruk tid på klimafornektere".

Nå er det også mange som er meget opptatt av miljøet som aldri ville gitt en stemme til MDG. Det er faktisk ikke slik at man ikke er opptatt av miljøet om ikke MDG vurderes på stemmeseddelen.

Men nok om det fra min side. Jeg har sans for sykkelsatsingen til MDG men "Ok boomer" skal de få lov å ha for seg selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev (57 minutter siden):

Du skjønte ikkje dette altså. Eit kjønn har ikkje ansvar for kva andre mennesker utøver av kriminelle handlinger, bare fordi dei deler samme kjønnet.

Men selvfølgelig har vi alle eit felles ansvar i samfunnet, å stoppe vold, kriminalitet og mobbing.

Ingen sa ansvar. Men hvis det er et overveiende antall gutter som står bak voldtekter så må man tørre å arbeide fram statistikk på dette, og jobbe aktivt mot gruppen gutter for å skape endring, selv om man i praksis henvender seg til gutter som aldri ville ha voldtatt noen mesteparten av tiden. 

Hvis man da ser at 90% av alle overfallsvoldtekter i Oslo (tall ut av det blå) er innvandrere fra Afrika, og 60% av disse igjen er fra Somalia, så er dette ren og faktisk statistikk. Den må produseres og legges fram uten at dette karakteriseres som forfølgelse av en etnisk gruppe, for det er eneste måten man kan avgjøre hvor problemet ligger. Og så må man jobbe direkte mot denne gruppen, selv om man da også involverer folk som aldri ville ha voldtatt. Og, som somaliere, som da gjerne også omgår andre somaliere, så har man også en egeninteresse og et "ansvar" om du vil, for å snakke om og skape holdningsendringer. 

Å late som det ikke er et problem og at alle er like og alt er bare bra hjelper ingen verdens ting. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (47 minutter siden):

Jeg synes rett og slett klimafornektere er et bedre ord i denne sammenhengen. Hvorfor ikke bare bruke det fremfor å generalisere alle pre-millenials.

Ellers skremmende at MDG har som strategi å nå frem til de som allerede er enig i politikken deres. Er ikke disse allerede MDG tilhengere? Man skulle jo tro at det viktige var å nå frem til de som fortsatt ikke tenker nok i miljøretning, blant maktstrukturer og folk flest.

Det betyr ikke at man skal bruke all sin tid på å debattere mot meningsmotstandere man ikke øyner noe håp om å nå frem til. Men da ville jeg bare sagt "ikke bruk tid på klimafornektere".

Nå er det også mange som er meget opptatt av miljøet som aldri ville gitt en stemme til MDG. Det er faktisk ikke slik at man ikke er opptatt av miljøet om ikke MDG vurderes på stemmeseddelen.

Men nok om det fra min side. Jeg har sans for sykkelsatsingen til MDG men "Ok boomer" skal de få lov å ha for seg selv.

...

Komikeren representerte folk som ikke bryr seg, ikke bare mennesker som benekter klimaendringer.

Passer mennesker som håper på varmere norsk klima beskrivelsen klimanektere..?

...

De ønsker å få stemmene til folk som bryr seg om klima fordi de ikke har de billiardene av kroner og de millioner av arbeidstimene det tar å omvende vitenskspsbenektere og/eller nihilister/egoister. Har du fulgt med på de store debattene..? Det tar år å få gjennomsnittspersoner til å forstå at de har blitt lurt. Toppolitikere med tilgang på rykende fersk forskning benekter klimaendringer.

Og MDG er for dem som synes klima er viktigst. Det legger seg ikke skjul på.

---

Og du dømmer fremdeles en bok på coveret.

Boken inneholder i hovedsak beskrivelser av hersketeknikkene unge mennesker, og kvinner/jenter, blir utsatt for i debatter, hvilke vanlige med misforståelser benektere har, hvilke ideer egoister har, og fornuftige argumenter for klimasaken, fundert i vitenskap, mot disse posisjonene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (31 minutter siden):

Ingen sa ansvar. Men hvis det er et overveiende antall gutter som står bak voldtekter så må man tørre å arbeide fram statistikk på dette, og jobbe aktivt mot gruppen gutter for å skape endring, selv om man i praksis henvender seg til gutter som aldri ville ha voldtatt noen mesteparten av tiden. 

Hvis man da ser at 90% av alle overfallsvoldtekter i Oslo (tall ut av det blå) er innvandrere fra Afrika, og 60% av disse igjen er fra Somalia, så er dette ren og faktisk statistikk. Den må produseres og legges fram uten at dette karakteriseres som forfølgelse av en etnisk gruppe, for det er eneste måten man kan avgjøre hvor problemet ligger. Og så må man jobbe direkte mot denne gruppen, selv om man da også involverer folk som aldri ville ha voldtatt. Og, som somaliere, som da gjerne også omgår andre somaliere, så har man også en egeninteresse og et "ansvar" om du vil, for å snakke om og skape holdningsendringer. 

Å late som det ikke er et problem og at alle er like og alt er bare bra hjelper ingen verdens ting. 

I denne vurderingen tar du ikke hensyn til at kultur ikke er noe som endres over natten. Lenger oppe i strengen er eksempelvis Afghanere omtalt. Når et barn fødes i Afghanistan er det akkurat like uskyldig som et barn som fødes i Norge. Men hva dette barnet lærer om hva som er rett og galt og hvordan et samfunn skal fungere, er en del av landets kultur som det tar generasjoner å endre. Derfor vil personer fra svært ulikeartede kulturer enn den norske svært ofte falle utenfor, de fungerer ofte dårligere i arbeidslivet:

Over halvparten av sosialhjelpsutbetalingene går til innvandrere - SSB

De er også massivt overrepresentert i kriminalstatistikken;

Én av tre i fengsel er utenlandsk statsborger - Rett24

Å påpeke dette har i mange år blitt betegnet som "rasisme," men det er vel strengt tatt idiotisk av Norge å ikke ta hensyn til disse åpenbare og lettfattelige fakta når en velger hvem som skal få opphold i Norge. Og at det tar generasjoner å få endret på holdninger har vi et ferskt eksempel på her:

Hovedmannen i Lime-saken dømt til åtte års fengsel | FriFagbevegelse

Hovedmannen er tilsynelatende andre generasjons innvandrer, en kan si mye rart om Rema Reitan og Rimi Hagen, men jeg tviler på om noe av de hadde vurdert å starte en dagligvarekjede der forretningsideen bl.a. var basert på menneskehandel og systematiske og massive brudd på Arbeidsmiljøloven.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Red Frostraven said:

Komikeren representerte folk som ikke bryr seg, ikke bare mennesker som benekter klimaendringer.

De ønsker å få stemmene til folk som bryr seg om klima fordi de ikke har de billiardene av kroner og de millioner av arbeidstimene det tar å omvende vitenskspsbenektere og/eller nihilister/egoister.

Du er god på stråmannsargumentasjon. Jeg sa selv at det er lite poeng i å bruke tid på klimafornektere. I tillegg har det selvsagt liten hensikt å forsøke å overtale de man klart forstår at prioriterer kapitalistisk vinning fremfor hensyn til miljø. Det er ganske opplagt for alle at det er smartere å gå rundt disse. Det har ingen sagt noe annet om.

Quote

Passer mennesker som håper på varmere norsk klima beskrivelsen klimanektere..?

Er man en boomer hvis man ønsker mindre våte somre og bedre skiføre om vinteren? 
Man kan ønske et varmere norsk klima og samtidig forstå at det fordrer endringer i totalen man nok ikke ønsker.

Quote

Har du fulgt med på de store debattene..? 

Ja? Har du? Jeg har fulgt med på debattene siden 80-tallet. Jeg var en av de første i min omkrets som ønsket alternativ persontransport fremfor forbrenningsmotorer. Som pjokk som måtte gå 3-5km hver vei til skole hver dag, på kanstreken eller i grøfta, ønsket jeg diesel og bensinmotorer ditt pepperen gror. Joda jeg har fulgt med på debatten og vært opptatt av et bedre miljø for alle siden barnsben. Var det svar godt nok?

Quote

Det tar år å få gjennomsnittspersoner til å forstå at de har blitt lurt.

Å endre folks perspektiv kan ta tid og du har personlighetstyper man forstår ikke er verdt energien. Dette er selvfølgeligheter. Joda i valgkampen bruker man selvsagt energien på de lavthengende fruktene så kan man bruke tiden utenom valgkamp til å gjøre resten mer bevisste. Men det fjerner det faktum at man har mange tvilere, de som synes politikken er lite realistisk og på mange måter demotiverende. Derav kan det være viktig i en valgkamp å vise hvordan man ser folks utfordringer i hverdagen og appellere til det som motiverer dem. De at man blir sett og forstått kan innimellom være den enkleste måten å få folk til å endre holdninger og meninger.

Men da må man også drive en realistisk politikk på deres vegne. Jeg forstår jo at det har liten hensikt å appellere til småbarnsfamilier som i verste fall vil gå personlig konkurs eller havner med en hverdagslig kabal som aldri går opp, om politikken gjennomføres.

Quote

Og du dømmer fremdeles en bok på coveret.

Og igjen, nei. Jeg dømmer ikke boken men tittelen i sammenheng med at partifellers bruk av ordet ga meg avsmak ja. Jeg har selv presisert at jeg ikke har vurdert innholdet.

Quote

Boken inneholder i hovedsak beskrivelser av hersketeknikkene unge mennesker, og kvinner/jenter, blir utsatt for i debatter, hvilke vanlige med misforståelser benektere har, hvilke ideer egoister har, og fornuftige argumenter for klimasaken, fundert i vitenskap, mot disse posisjonene.

Jeg må si at som ung møtte jeg vesentlig færre hersketeknikker i hverdagen enn jeg har gjort etter fylte 40. Det forekom men man manøvrerte seg rundt dem. Og ikke alt var hersketeknikker, selv om jeg kanskje følte det slik da, men heller at ville man ha noe eller oppnå noe måtte man faktisk jobbe for det over tid, ikke bare kreve. Jeg benytter ikke selv hersketeknikker ovenfor unge mennesker eller eldre, kun mot de som selv benytter dem. Likevel møter man stadig vekk aldersdiskriminering og hersketeknikker fra unge i dag. Til tider på grensen til forakt for de som er eldre, har mer erfaring, kunnskap og resultater fra mange års arbeid.

Jeg vil si at det du beskriver ville fått en del unge jeg har opplevd slik fra, til å møte seg selv i døra. Jeg kan beskrive nøyaktig de samme tingene men da med unge mennesker i "giver" enden og godt voksne eller eldre mennesker som mottakere.

Men gjør det at jeg dømmer alle unge på basis av dette? Langt der i fra. Det er mange flotte unge mennesker som aldri ville drømt om å ty til slikt mot medmennesker, kolleger eller meningsmotstandere. Og det samme med alle eldre jeg har i min omgangskrets. 

For som sagt har jeg nulltoleranse for mennesker som baserer seg på hersketeknikker. Det er et menneskesyn jeg på ingen måte støtter.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (35 minutter siden):

I denne vurderingen tar du ikke hensyn til at kultur ikke er noe som endres over natten. Lenger oppe i strengen er eksempelvis Afghanere omtalt. Når et barn fødes i Afghanistan er det akkurat like uskyldig som et barn som fødes i Norge. Men hva dette barnet lærer om hva som er rett og galt og hvordan et samfunn skal fungere, er en del av landets kultur som det tar generasjoner å endre. Derfor vil personer fra svært ulikeartede kulturer enn den norske svært ofte falle utenfor, de fungerer ofte dårligere i arbeidslivet:

Over halvparten av sosialhjelpsutbetalingene går til innvandrere - SSB

De er også massivt overrepresentert i kriminalstatistikken;

Én av tre i fengsel er utenlandsk statsborger - Rett24

Å påpeke dette har i mange år blitt betegnet som "rasisme," men det er vel strengt tatt idiotisk av Norge å ikke ta hensyn til disse åpenbare og lettfattelige fakta når en velger hvem som skal få opphold i Norge. Og at det tar generasjoner å få endret på holdninger har vi et ferskt eksempel på her:

Hovedmannen i Lime-saken dømt til åtte års fengsel | FriFagbevegelse

Hovedmannen er tilsynelatende andre generasjons innvandrer, en kan si mye rart om Rema Reitan og Rimi Hagen, men jeg tviler på om noe av de hadde vurdert å starte en dagligvarekjede der forretningsideen bl.a. var basert på menneskehandel og systematiske og massive brudd på Arbeidsmiljøloven.   

Det er jo akkurat det jeg sier. Man må tørre å tallfeste problemer knyttet til kultur, religion, og andre faktorer fordi dette er den eneste måten man kan avdekke utfordringene man har med innvandring og integrering.

Men det betyr også at man må tåle at man tilhører en problemgruppe selv om man ikke gjør noe galt selv. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (1 time siden):

Det er jo akkurat det jeg sier. Man må tørre å tallfeste problemer knyttet til kultur, religion, og andre faktorer fordi dette er den eneste måten man kan avdekke utfordringene man har med innvandring og integrering.

Men det betyr også at man må tåle at man tilhører en problemgruppe selv om man ikke gjør noe galt selv. 

Problemet er, at det ikke er noe problem med kulturen til disse folka ifølge venstresiden, men at de blir, eller har blitt utsatt for rasisme og diskriminering som er det egentlige problemet. De som motsier, er rasister.

I Sverige lukket sosialitene øynene og ga full gass, og vi ser resultatet nå.

https://www.dagbladet.no/spesial/syria/sak/sverige/

Nå som de forstokkede sosialistene har blitt advart i åresvis, så kommer de omsider krypende frem med innrømmelsen

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/41dqw9/lofven-kobler-innvandring-og-kriminalitet

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Serpentbane said:

Det er jo akkurat det jeg sier. Man må tørre å tallfeste problemer knyttet til kultur, religion, og andre faktorer fordi dette er den eneste måten man kan avdekke utfordringene man har med innvandring og integrering.

Men det betyr også at man må tåle at man tilhører en problemgruppe selv om man ikke gjør noe galt selv. 

Dette er det eneste som vil føre til fremgang. Med en gang man skyver problemer under teppet og tåkelegger dem vil det bare befeste seg mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (3 minutter siden):

Det er jo akkurat det jeg sier. Man må tørre å tallfeste problemer knyttet til kultur, religion, og andre faktorer fordi dette er den eneste måten man kan avdekke utfordringene man har med innvandring og integrering.

Men det betyr også at man må tåle at man tilhører en problemgruppe selv om man ikke gjør noe galt selv. 

Å problematisere dette er jo galt i seg selv. Statistikken som viser andelen av innvandrere som mottar sosialhjelp ble fremlagt etter krav fra FrP, ikke etter initiativ fra NAV eller regjeringen. Jeg kjenner godt personer som har arbeidet i NAV svært lenge, der en tidligere brukte tiden på personer med norsk etnisk bakgrunn som hadde falt utenfor, er nå innvandrergruppene totalt dominerende hva angår tidsbruk og saksbehandling. 

For en del år siden fikk Arne Huuse - som da var sjef for KRIPOS som bl.a. er ansvarlig for kriminalstatistikken - utarbeidet en oversikt som viste hvilke andel av de ulike forbrytelsestypene som var begått av personer med fremmedkulturell bakgrunn. Så vidt jeg husker fikk han ikke anledning til å offentliggjøre selve statistikken, men han uttalte seg, men ble på vanlig måte forsøkt dysset ned eller mistenkeliggjort.

Klassekampenarkivet | Arne Huuse og den vesle samtalen

- Innvandrere mer voldelige (bt.no)

Kritisk til Huuses utspill – VG

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

I en tid da høyresiden møter Taliban i døren, så synes jeg det er rart at den politiske siden som aktivt kjempet for og fremdeles kjemper for kvinners rettigheter beskyldes for å ikke ta problemene de kjemper mot for å sikre disse rettighetene på alvor.

Og dere bommer:

Det er ikke innvandrere sin kultur som er et problem.

Det er (konservative) innvandrere med en konservative kultur, som fører med seg problemer vår venstreside har bekjempet, mens vår høyreside kjempet mot endringene.

Og venstresiden ønsker å bekjempe de konservative elementene av innvandrerne sin kultur, akkurat som vi fikk aksept for stemmerett til alle menn uansett klasse, stemmerett til kvinner, kvinners rett til arbeid, og slutt på rasesegregering -- og stemmerett for fargede.

...

Seriøst.

Og kriminaliteten til innvandrerne følger deres sosiale klasse og inntekt ganske eksakt, i Norge og Sverige.

I Danmark blir de arrestert oftere, dømt hardere og på svakere beviser, som i USA.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tror du venstresidens integreringspolitikk handler om..?

Nøyaktig det samme som kampen for anstendig lønn og god offentlig utdannelse for arbeiderklassen, som har sikret oss et av de mest liberale landene i verden, fordi fattigdom fører til gruppetenking, fryktmentalitet, og konservatisme...

...og kunnskaper, samfunnsforståelse, god lønn og gode levekår det motsatte.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (14 minutter siden):

Problemet er, at det ikke er noe problem med kulturen til disse folka ifølge venstresiden, men at de blir, eller har blitt utsatt for rasisme og diskriminering som er det egentlige problemet. De som motsier, er rasister.

I Sverige lukket sosialitene øyene og ga full gass, og vi ser resultatet nå.

https://www.dagbladet.no/spesial/syria/sak/sverige/

Nå som de forstokkede sosialistene har blitt advart i åresvis, så kommer de omsider krypende frem med innrømmelsen

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/41dqw9/lofven-kobler-innvandring-og-kriminalitet

Dette er ikke noe utpreget "sosialistisk" problem, det står ikke så mye bedre til i deler av Høyre:

Professor: - Norge bør ta imot hundre tusen flyktninger (nettavisen.no)

Men Viktor Normann er nå parkert, H, Ap og SP har nå i praksis tilsluttet seg FrP linje. Den danske varianten av AP er strengere enn FrP, der er det uttalte målet 0 - null - fremmedkulturell innvandring. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (12 minutter siden):

Og dere bommer:

Det er ikke innvandrere sin kultur som er et problem.

 

 

Du bommer, og det er endog en skivebom. Innvandrernes kultur er ikke noe problem for Norge så lenge de bor i Somalia eller i Pakistan. Men å innføre titusenvis av personer der mange ikke en gang kan lese eller skrive, og som kommer fra rene føydalsamfunn uten noen forståelse av hvordan et liberalt demokrati og en velferdsstat fungerer, er en sikker oppskrift på å lage seg selv problemer. Og dette burde ikke lenger være gjenstand for debatt, empirien er overveldende og udiskutabel.

Faktaene om innvandring som skremmer – og beroliger (aftenposten.no)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...så, man burde ikke ta inn mennesker som rømmer fra krig om de ikke er gode på å lese og skrive..?

Skal man vurdere rettskrivingen til folk som Anne Frank og hennes familie før eller etter de slipper inn, og hvor god lese og skriveforståelse trenger de for at vi skal la dem leve..?

...

Til og med FrP stemmer for å ta inn asylsøkere.

Høyre har ingen tvil. KrF er en pådriver på høyre side.

Dette er ikke engang et spørsmål om høyre vs venstre i Norge.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Løsningen på flyktningekrisen er og kan aldri bli å forsøke å bosette disse i rike velfungerende land. Grunnen til dette er at strømmen med flyktninger på den måten vil være evigvarende, og til slutt vil jo dette gå galt, siden ingen velferdssamfunn har råd tiil det. 

VI kan hjelpe noen tusen, titusen eller hundretusen i Norge, men det er vel nå nærmere 100 millioner mennesker som trenger hjelp akkurat nå.

Både venstre og høyresiden, og hele verdenssamfunnet bør sikte seg inn på å få stoppet de tingene som fører til flyktningeflom. Uansett åssen man vrir og vender på det så vil dette over tid bli billigere enn å bare forsøke å bøte på symptomene til evig tid. 

Dersom verden hadde stabilisert seg, så ville det vært mye lettere å håndtert flyktningeflommer som oppstod, som man feks klarte greit med vietnam og koreakrigen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

...så, man burde ikke ta inn mennesker som rømmer fra krig om de ikke er gode på å lese og skrive..?

Skal man vurdere rettskrivingen til folk som Anne Frank og hennes familie før eller etter de slipper inn, og hvor god lese og skriveforståelse trenger de for at vi skal la dem leve..?

Om folk forlater et område på grunn av fattigdom, krig, matmangel, politisk undertrykkelse eller hva som helst spiller mindre rolle. Poenget er at der til enhver tid er millioner av mennesker som er i den situasjonen at de har en svært god grunn til å forsøke å finne seg et bedre sted å bo. På samme måte som seks av min farfars søsken for ca. 100 år siden utvandret til Amerika.

Som svar kan jeg heller stille deg et motspørsmål; bør Norge ta i mot alle som av svært gode og ulike grunner lider nød og har et sterkt behov for et nytt sted å bo? Ser du ikke hvordan dette garantert bare fører til at vi i tillegg til alle andre problemene i verden, bare skaper massive nye problemer i Norge? 

Jeg fatter ikke at noen er villig til å fortsette denne politikken når en ser hvordan den svenske eksperimentet utvikler seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle de vestlige landene i Europa, USA og Australia hjelper til;

Og jeg stoler på at regjeringen til Høyre, som har tatt i mot titusener av flyktninger sammen med FrP, Venstre og KrF i mange år nå, ikke tar inn flere enn vi evner å integrere.

...

Ble slekten din som utvandret til USA en varig belastning for landet der..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere diskuterer en litt konstruert problemstilling synes jeg, det er ikke realistisk at Norge skal åpne opp for mange flere flyktninger eller asylsøkere selv om det kanskje blir et regjeringsskifte, da det ikke er noen partier med potensiell regjeringsmakt som mener dette.

Spørsmålet "bør Norge ta imot alle som..." er ikke et aktuelt spørsmål, vi har ikke gjort det, gjør det i hvert fall ikke nå og det er "ingen" som mener vi skal gjøre det. Ikke den borgerlige regjeringen som sitter nå, og ikke en eventuell rødgrønn konstellasjon etter valget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (37 minutter siden):

Ble slekten din som utvandret til USA en varig belastning for landet der..?

Så du mener altså at nordmenn som utvandret til usa, kan sammenlignes med folk fra afrika/midtøsten som kommer hit til Norge?

Du mener altså at kulturmessig så kan dette sidestilles?

Da er det jo ikke noe rart det går helt i surr for deg.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...