Gå til innhold

Hente ut filer


Tabby

Anbefalte innlegg

Tabby skrev (9 timer siden):

Skulle ønske jeg kunne mer om PCer! 

Det skulle ikke vært lov å lage noe som er så vanskelig/umulig å reparere. Ikke særlig miljøvennlig.

Skal uansett forsøke å koble den sammen med en fungerende PC og se hva som skjer. Må bare kjøpe en USB til USB kabel... tror jeg. Er det en slik jeg må bruke?

Problemet er at maskinene skal være så tynne, du hadde aldri kjøpt en 5cm tykk Surface book, at hyllevarekomponenter ikke vil kunne brukes. Ofte betyr dette at mye, inklusive SSD, er loddet på hovedkortet. Er du heldig kan det være en slot-in SSD. I alle tilfeller vil det kreve noe spesialisert utstyr, eller en maskin med ekstra slot av samme type, for å få tilgang til disken. Jeg har ikke lest meg opp nok til å vite hva slags disk som står i din maskin. 

Det betyr at maskinen må åpnes. Og igjen, så tynne maskiner i designsegmentet kan ikke ha massevis av skruer, du hadde ikke kjøpt en slik med masse hull med skruehoder i, det er desuten upraktisk å få til for produsenten. Det er derfor som regel en kombinasjon av lim og noen ganger klips som må varmes og poppes ut for å åpne den.

Kort fortalt, det er ikke helt rett fram. 

Men, når kjøpte du den. Husker ikke når den kom til Norge, men det var vel litt etter USA, og der kom den i 2015. Er det mer enn 5 år? Hvis ikke er det vel reklamasjonsrett, gitt at du er privatkunde.

Det redder ikke nødvendigvis data, spesielt om disken er loddet på hovedkortet, men du får i det minste en fungerende maskin. MS vil som regel gi en byttemaskin. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tabby skrev (11 timer siden):

Fantastisk!!!

Jeg fulgte en av linkene til MKap og ved å klikke/lese videre fant jeg at tydeligvis flere enn meg har hatt samme problem. Blant kommentarer fant jeg et forslag til hvordan gjennopplive Surface-book - og det fungerte!

Bruker Surface nå - deilig følelse - og skal kopiere alle data over på ekstern harddisk straks jeg er ferdig med dette svaret!

Tusen takk for alt engasjement og forslag!

Det var nok en stor lettelse😄. Kan du forøvrig si hva du gjorde for å fikse problemet? I tilfelle andre kan ha nytte av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...