Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Blande vaksiner? (Andre dose)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FiveInline skrev (2 timer siden):

Nei. Med mindre du skal til England.

USA, Sveits og Tyskland. Men det står ikke i coronapasset ditt at du har fått to forskjellige. Så.. Ja. Det er vel kanskje bare USA hvor det har en praktisk konsekvens i dag.

• Liker 1
Skrevet
Eplesaft skrev (1 time siden):

Moderna er visst noe mer effektiv mtp. beskyttelse mot deltavarianten, antar det gjelder også når du har fått to forskjellige?

Ingen som vet hvor bra det funker ennå, men det pågår studier. 

Skrevet
yaddah skrev (12 timer siden):

Ingen som vet hvor bra det funker ennå, men det pågår studier. 

Og den studien blir man regelrett påtvunget bli med på.

Topp greier.

Skrevet
On 8/30/2021 at 10:01 PM, Nedward said:

USA, Sveits og Tyskland. Men det står ikke i coronapasset ditt at du har fått to forskjellige. Så.. Ja. Det er vel kanskje bare USA hvor det har en praktisk konsekvens i dag.

Med tanke på at de gjør det samme i Canada som her, kan jeg ikke se for meg at USA kommer til å bli et problem.

Skrevet (endret)
MultiGamerClub skrev (På 30.8.2021 den 19.48):

Ser jeg ikke får tatt samme vaksine (Pzifer) men moderna tydeligvis.

Har dette noe å si når jeg får andre dose egentlig?

Dette er hva det har å si:

https://www.nettavisen.no/okonomi/ny-studie-pfizer-vaksinen-klart-mindre-effektiv-enn-moderna/s/12-95-3424174152

Litt større fare for bivirkninger og litt værre bivirkninger med Moderna. Samtidig gir Moderna mer antistoffer, og dermed høyere beskyttelse. Disse varer antakelig rundt 6-12 måneder. Årsaken er trolig mengden RNA i vaksinene. Ellers er Pfizer nå blitt godkjent i USA (dog kan godkjenningen diskuteres). I Japan er det oppdaget forurensning i parti med Moderna-vaksine som man gransker 2 dødsfall for. Unge under 18 år skal gis Pfizer her i Norge. Ellers kjenner ikke jeg til andre forskjeller.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Skrevet

Iogmed at de kun ser dose 2., så ser jeg ikke hvordan USA skal finne ut at du har fått 2 forskjellige doser, med mindre du sier at du har fått det.

Har selv fått Pfizer og Moderna, men ingen planer om USA, med mindre jeg vinner mange millioner da reise dit er dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...